Beantwoord

hoe zet ik superwifi van Experia V12 's nachts uit

  • 28 July 2020
  • 4 reacties
  • 2166 keer bekeken

Ik heb sinds gisteren de KPN Experia V12 met SuperWifi. Ik wil Wifi 's nachts uitzetten. Bij de Experia V8 was er de ECO mode. Bij de V12 kan ik dat niet vinden.

Als je SuperWifi aansluit, gaat de wifi van de V12 automatisch uit en nemen de Superwifis die functie over.

  1. Moet ik de oplossing dus zoeken in de instellingen van de SuperWifi’s ipv de V12?
  2. Als ik met Parental Control bepaalde tijden blok, gaat de Superwifi dan ook echt uit (m.a.w. geen signaal meer), of gebeurt er iets anders?

Met dank!

icon

Beste antwoord door RBxx 28 July 2020, 21:34

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

4 reacties

Reputatie 7
Badge +21

Hallo @CABrouwer 

De nieuwe KPN Box 12 en de SuperWiFi's kennen geen ECO mode. Geprogrammeerd uitschakelen van de WiFi is niet mogelijk.

Parental Control blokkeert alleen de toegang voor één of meer apparaten tot het netwerk (WiFi én bekabeld). De WiFi blijft aan.

Alleen door zelf de SuperWiFi's uit te schakelen (evt. met een schakelklok) kan je dit bereiken.

Tot slot het volgende. Door het aansluiten van de SuperWIFi's wordt op de KPN Box 12 de WiFi niet automatisch uitgeschakeld. Dat gebeurt alleen bij de v10 en ouder (v9 en v8).

Dank Ruud. Dat wordt dan dus een schakelklok.

In de installatieinstructie van de SuperWifi staat overigens: "Het SuperWifi punt neemt de WiFi functie van het modem over en moet daarom bij het modem blijven staan." Op de Box 12 is na aansluiting van het SuperWifi punt het WiFi lampje uit gegaan. Lijkt er dus op dat op dat de Box 12 net zo reageert als de V10 en ouder.

Reputatie 7
Badge +24

Je kunt de eerste SuperWiFi wel elders plaatsen in huis, maar hij moet wel bekabeld aangesloten zijn. Dus naast de tv ontvanger in de woonkamer bijvoorbeeld zou ook goed zijn.

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @CABrouwer, welkom op het forum!
Ik hoop dat dit je vragen beantwoord heeft!
Mocht je verder nog vragen hebben dan weet je ons te vinden!