Beantwoord

hoelang moet ik nog wachten op internet?

  • 31 January 2020
  • 13 reacties
  • 415 keer bekeken

Beste KPN,

 

24 juni 2019 is onze nieuwbouwwoning opleverd met 2 mooi glasvezel lijnen erin, Delta (Caiway) en KPN. 
 

Met vol enthousiasme besloten we internet aan te vragen bij KPN, die hebben namelijk een mooie app, Bluetooth afstandsbediening en een kunnen 6 tv toestellen aan per huishouden. Handig, gezien iedereen een tv op z’n kamer wil. 

25 juni even bellen met KPN, internet kan nog niet geleverd worden maar als we aanmelden bij Netwerk NL dan komt het vast goed, de lijn ligt er al net als bij de rest van de 54 woningen.

Aangemeld bij netwerkNL en begin augustus kregen we bericht dat we internet konden aanvragen. Hoera!

op de website aangevraagd en 9 september zou het komen. 8 september kregen we bericht dat het 16 september werd. Geen probleem, 10 september kregen we het aansluitpakket binnen met decoder en afstandsbediening.


en toen begon het, elke 2 weken bellen met netwerkNL en KPN, maar nu na 7 maanden nog geen internet (de lijn ligt er en caiway kan als sinds juli leveren).

  • 23 september , nog geen internet. NetwerkNL en KPN geven aan dat ze nog geen bericht hebben van de aannemer dat de lijn in orde is.
  • 5 oktober, bericht van NetwerkNL dat binnen 5 weken alles opgeleverd wordt
  • 15 november, nog geen internet. NetwerkNL en KPN geven aan dat ze nog geen bericht hebben van de aannemer dat de lijn op orde is. Iets met de wijkcentrale. 
  • 26 november, Iemand Van Baas infra sleutelt aan de  wijkcentrale. Zou dit De aannemer zijn?
  • 04 december, een vriendelijke dame van de KPN ServiceDesk biedt mij een noodvoorziening aan, 50GB internet en digitenne. Niet veel, maar beter dan niks.
  • 06 december, internet kastje opgehaald en aangesloten, werkt super. Kinders verteld dat we zuinig aan moeten doen. 
  • 08 december, internet op, arghh. Het aantal GB’s gaat hard met de kinderen.
  • 10 december, internet opgewaardeerd, dankje KPN weer 50GB, en kids gezegd nog zuiniger aan te doen. Alleen appen en spelletjes,  geen video’s
  • 16 december, gevraagd naar de status, hele enthousiaste ServiceDesk medewerker aan de lijn die zegt januari 2021, dat is bijna, hou vol geeft hij aan. Waarschijnlijk dacht hij dat het al 2020 was want toen ik zei dat dat nog 13 maanden was was hij even stil. opwaarderen dan maar? Helaas is 50gb het maximum dat ze per keer kunnen uitgeven. Vervolgens heb ik zelf nog even met Baas infra gebeld in Waddinxveen. Ze zijn helaas niet de aannemer, wel betrokken in het traject maar niet degene die voor KPN (of NetwerkNL) werken 
  • 24 december, nog 1x proberen dit jaar, ze hebben nog niks van de aannemer vernomen, maar verwachten heel snel iets te horen. Zolang kan het toch niet meer duren?
  • 05 januari, er staan een monteur voor de deur, hij komt de lijn doormeten. Prima natuurlijk, vreemd dat ze dat niet aankondigen maar dat is gebruikelijk, ze gaan de wijk in en bellen gewoon aan bij de mensen die thuis zijn. Gelukkig ook bij ons, helaas was lijn niet goed. Ze komen nog een keer terug belooft hij.
  • 25 januari, KPN belt mij om te vragen naar de status. De aanvraag loopt wel heel lang en  ze waren benieuwd naar de voortgang. Nou, ik ook, geef ik aan. de man geeft aan dat hij 7 februari de oplevering verwacht.  Leuk gesprek gehad verder en hij heeft onze noodvoorziening weer opgewaardeerd met 50GB. 
  • 31 januari, Toch maar weer eens gebeld om 50gb aan te vragen voor het weekend, uiteindelijk nog even de status besproken en die blijk nu op 27 maart te staan. Dat is beter dan januari 2021 maar is wel weer 7 weken naar 7 februari. Toen heb ik toch maar de vraag gesteld aan deze vriendelijke dame, “Heeft het zin om te wachten, of kan ik beter naar een andere partij gaan?” ze zegt, zal ik u het nummer van NetwerkNL geven, misschien weten zij het?

nou, hier komt dan de vraag,

beste KPN/NetwerkNL/Aannemer/glasvezelmonteur, hoelang nog tot we op internet kunnen?”

 

 

icon

Beste antwoord door Maja van KPN 12 February 2020, 08:32

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

13 reacties

Reputatie 7
Badge +20

Hi @Dutchfrank, welkom op het forum, hoewel de aanleiding minder leuk is. Wij doen wel en heel erg groot beroep op je geduld op deze manier :confused:

 Zou je je profiel willen aanvullen met alle relevante gegevens en hier een seintje willen geven als je dit hebt gedaan? Dan kijk ik graag voor je na wat er vanaf de KPN kant in de systemen te vinden is. Ik gok eigenlijk dat ik je niet veel wijzer kan maken dan de collega die je op de 31e gesproken hebt. Het aanleggen van het netwerk doen wij niet zelf (zoals je al vele malen hebt gehoord) dus ik kan zelf niet echt veel informatie achterhalen.

Wanneer heb je hier voor het laatst contact over gehad met NetwerkNL? Wellicht kunnen ze j daar wel van meer informatie voorzien!

Hi @Maja_ , 

 

ik heb mijn profiel bijgewerkt. Ik heb begin januari voor het laatst contact gehad met NetwerkNL. Ze geven altijd aan dat ze mij bellen als er een update is en tot op heden is die er niet. 

ik heb al eens gevraagd naar degene die deze aanvragen coördineert, maar die schijnt er niet te zijn.   Zou het een met het ander te maken kunnen hebben? Het lijkt mij toch gek dat als je aannemer zo lang geen update geeft dat je dan niet even poolshoogte gaat nemen. 
 

gezien je in de systemen gaat kijken ben ik wel erg benieuwd wat daar nu in staat als verwachte opleverdatum. Kun je mij dat laten weten?
 

gr. 

Reputatie 7
Badge +20

Bedankt voor het bijwerken, ik zie dat het 1e deel van de lijn gereed is (tussen onze centrale en de straatkast, even simpel uitgelegd) en dat het 2e deel (totaan de woning) zoals je al te horen had gekregen op dit moment gepland staat voor 27 maart. Of het nu ook echt door zal gaan op 27 maart, daar durf ik je geen enkele garantie over te geven, zeker gezien dit telkens verder op  wordt geschoven:grimacing:

Ondanks dat NetwerkNL een onderdeel is van KPN, staat dit toch volledig los van de klantenservice van ‘KPN de internetprovider’ waar je nu contact mee hebt. Ik vind het heel jammer dat ik niet voor je kan achterhalen waaróm dit telkens gebeurt, de enige partij die je daar nu meer over zou kunnen vertellen is NetwerkNL. Daarom wil ik je toch vragen om weer contact met ze op te nemen om te kijken of die datum van de 27e echt realistisch is dit keer!

Reputatie 7
Badge +20

Ben je inmiddels iets wijzer geworden via NetwerkNL? Hoor het graag!

Beste maja, ik heb vrijdag gesproken met NetwerkNL. Ze constateerden dat er in week 5 een plan/realisatiedatum zou worden afgegeven en dat dat niet gedaan was. Als ik wilde kon ik een klacht indienen en dan zou het hogerop bekeken worden. 

Reputatie 7
Badge +20

Ah, dus ze hebben nu wel iets ontdekt dat nu voor vertraging heeft gezorgd, ik hoop dat ze naast het bieden van de klacht-optie ook snel aan de slag gaan met het alsnog afgeven van een plandatum!

welke ontdekking bedoel je? Ik kreeg alleen te horen dat ze zagen dat ze de afspraak niet nagekomen zijn (het maken van een planning). Dat is tot op heden ook het euvel, want graven hoeft niet. 

Reputatie 7
Badge +20

Met die opmerking doelde ik op het constateren van het niet afgeven van de plandatum. Dat dit niet is gebeurd, zal de levering niet ten goede zijn gekomen lijkt me. Hier zie ik nog steeds 27-03 als streefdatum staan voor de levering, hebben ze daar ook iets over gezegd? Als ze nog steeds geen duidelijkheid kunnen verschaffen over de daadwerkelijke leverdatum, wil ik je aanraden om hier inderdaad een klacht over in te dienen. Hoe jouw aansluiting behandeld wordt, verdient niet echt de schoonheidsprijs :slight_frown:

beste maja, Ik denk dat ik genoeg moeite heb gedaan om mijn ongenoegen te uiten. Ik heb het idee dat jij mij inhoudelijk niet kunt helpen. Ik bedank je voor je tijd en aandacht. Mocht er iemand anders zijn die inhoudelijk mij verder kan helpen dan verneem ik dat graag. 
 

PS: het is KPN die haar leveranciers uitkiest en daar haar dienstverlening op bouwt en mij een pakket heeft verkocht. Dus het bericht “we zijn echt een ander bedrijf” pleit KPN niet vrij van de waardeloze gang van zaken. Het is ook een optie om namens klant een langs te breken bij je leverancier en hem aan te spreken op deze situatie. #OWNIT

Reputatie 7
Badge +20

Ik kan je inhoudelijk inderdaad niet verder helpen, hoe graag ik ook wil.

Net als alle andere providers die gebruik maken van het KPN NetwerkNL netwerk, kunnen en mogen wij als klantenservice geen contact zoeken mét NetwerkNL. Dat dit een onderdeel is van KPN, geeft ons geen voordeel ten opzichte van andere providers. 

Ik hoop dat de levering nu echt door zal gaan op 27 maart!

Beste maja, wat mij betreft sluiten we de thread zodra ik internet heb. 
 

ik heb gisteren gesproken met NetwerkNL. Ze hadden in week 7 laten weten  dat we in week 9, volgende week, iemand langskomt om het kastje aan te sluiten. Gezien ik thuis moet zijn voor de aansluting heb ik gevraagd of ze me van te voren willen inlichten wanneer ze langskomen, gewoon zodat ik er rekening mee kan houden en dat ik weet dat er een monteur is die ons adres op de planning heeft. 
ik zou gebeld worden door de onderaannemer van volkerwessels was de boodschap, binnen 2 dagen. 
 

Het gebeld worden is niet gelukt en vandaag gaf de medewerker van NetwerkNL aan dat ze geen contact kunnen opnemen met de uitvoerder (de communicatie verloopt via het  interne systeem).


@onderaannemer van VolkerWessels, KPN NetwerkNL wijst naar de uitvoerder, Ik ben benieuwd, worden wij volgende week aangesloten?

 

Toch gek dat een klant de onder-, onder-, onderaannemer (NetwerkNL, VolkerWessels en daar de onderaannemer van) van KPN moet aanspreken.

 

 

 

Reputatie 7
Badge +20

Het verloopt nog steeds niet helemaal soepel dus, erg frustrerend dit!

Het aanleggen van een glasvezellijn, staat helemaal los van je abonnement bij welke provider dan ook. Als je bij een andere provider die gebruik maakt van het KPN NetwerkNL-netwerk een abonnement aan had gevraagd, was dit proces precies hetzelfde verlopen. Geen enkele provider kan en mag zich hier mee bemoeien, om het maar even versimpeld uit te leggen. Wij kunnen als klantenservice van ‘KPN de internetprovider’dus niet rechtstreeks navraag doen of iets aansturen bij KPN NetwerkNL, omdat de aanleg van de lijn buiten onze invloedssfeer en verantwoordelijkheden ligt. Het aansluiten van glasvezel is ook mogelijk, als je helemaal geen abonnement voor glasvezel aan hebt gevraagd, dit proces staat echt helemaal los van welke provider dan ook.

Ik hoop dat de onderaannemer snel contact met je opneemt zodat je aangesloten gaat worden!

 

Reputatie 7
Badge +20

Hi @Dutchfrank, heb je inmiddels iets gehoord van de aannemer?