Beantwoord

Hoge ping problemen bij gamen

  • 25 March 2021
  • 10 reacties
  • 131 keer bekeken

 

 

Vandaag telefonisch contact gehad met KPN. Die zeiden dat het lag aan de combinatie Amazone servers en KPN. KPN zou kleine tweaks hebben toegepast. Nou die hebben niet geholpen. De ping is nog steeds enorm hoog.  Waardoor gamen gewoon onmogelijk word. 

icon

Beste antwoord door Erwin van KPN 30 March 2021, 11:44

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

10 reacties

Hoi @Renate79 . Welkom op het forum.

Er waren een paar issues met amazon servers. Die zouden verholpen moeten zijn. Hoe is het nu bij jou?

(voor mijn beeldvorming: welke game(s) speel jij?)

Hoi Erwin, 

 

In de avond in de spituren heb ik nog vaak last van een veel te hoge ping. Gisteravond bijvoorbeeld een aantal keren een 2k ping. En dan regelmatig spikes van 200 of meer. 

Ik speel Guild Wars 2

@Erwin_  Vanavond weer aan het gamen op guild wars 2 en duidelijk nog problemen. Ruime 2k ping en zelfs iemand anders die ook KPN heeft is helemaal de game uitgegooid. 

@Renate79 . Er zijn routering issues bekend met fortnite en dat gaat inderdaad via amazon servers. Ik weet niet of het spel Guild Wars 2 ook via deze server gaat.

Hoe game jij? PC?  Zo ja, is die bekabeld aangesloten? Wat zijn de resultaten van een speedtest bij jou?

@Erwin_ 

 

Ik game inderdaad op de pc. Deze ik bekabeld aangesloten. En de speedtest is gewoon goed. 

Guild Wars 2 maakt inderdaad gebruik van Amazon Servers. 

 

 

Daar is ogenschijnlijk helemaal niks mis mee. Het zit 'm vast in die routering. We zijn achter de schermen in conclaaf met Amazon.  Wat eerst opgelost leek, blijkt toch ingewikkelder te zijn. Ik hoop dat ze snel een oplossing hebben. 

Dank je wel @Erwin_  

Het probleem lijkt dus echt tussen Amazon en KPN te liggen. Ik spreek dus ook mensen met Ziggo die hebben helemaal geen last. 

Hoe is het nu met jouw verbinding, @Renate79 ?

@Erwin_ Het lijkt nu beter te zijn. Zijn de problemen nu opgelost tussen KPN en Amazon? 

Daar lijkt het wel op. Wij houden dagelijks de meldingen in de gaten en er komt niks meer binnen. Vanuit de techniek weten we dat Amazon aanpassingen heeft gedaan.