Beantwoord

How kom ik aan een monteur of überhaupt aan goede service van kpn?

  • 20 July 2020
  • 11 reacties
  • 157 keer bekeken

Ben nieuwe klant bij kpn. In Corona tijd verhuisd, eind april abonnement gestart. Monteur besteld voor aansluiting, maar die kwam blijkbaar niet. Dit is niet gemeld door kpn, maar kon ik opmaken uit het doe het zelf pakket dat ik ontving. Helaas lukte zelf aansluiten niet, dus gebeld op zaterdag 25 april. Man van klantenservice gaf aan dat een monteur di 28e in de ochtend zou beeldbellen om mee te kijken. Er is niet gebeld op de 28e. 

Eind van de middag wederom klantenservice gebeld. Kreeg eerst een man aan de lijn die zei dat er geen afspraak voor de 28 e was gemaakt. Toen ik aandrong zei hij toch wat te zien staan (...) en vroeg me even te wachten Na 40 minuten in de wacht te hebben gestaan zelf de verbinding verbroken en opnieuw gebeld. Deze keer vrouw aan de lijn die vertelde dat ze niet zomaar een afspraak kon maken, maar haar best ging doen. Zij zou mij 2 dagen later terug bellen, heeft ze niet gedaan.

In plaats daarvan belde later monteur A, die dmv beeldbellen zag dat de juiste aansluiting ontbrak. Hij regelde voor de volgende dag een monteur. Deze zou van te voren bellen. 
Helaas de volgende dag geen monteur gezien. Zelf monteur A weer gebeld, die het nakeek. De monteur had genoteerd dat hij gebeld had maar dat er niemand opnam. Dit klopt niet, er was geen gemiste oproep en ik was de hele dag thuis.  Dit aangegeven. A zei een monteur te regelen voor 2 dagen later.

Deze is wel gekomen, heeft de aansluiting in orde gemaakt, maar weigerde de boel draadloos te installeren en het tweede kastje te installeren. Beneden werd een kabel gelegd van meterkast naar tv in woonkamer en dat was het. Ivm Corona mocht het niet anders aldus de monteur. Máár na 19 mei zou er contact opgenomen worden door KPN om de boel draadloos te maken. Kon even duren door drukte, maar dat zou gebeuren. Als het te lang duurde konden we zelf bellen, hij zou dit alles noteren.  

Natuurlijk niets meer vernomen, zodat ik zelf ging bellen op 3 juli. Vrouw gesproken, zei niets te kunnen doen. Stuurde een link via de mail waarmee we een monteur konden bestellen via mijnkpn. De kosten zouden we voor moeten schieten, maar zouden later in korting worden gebracht op de maandfactuur. Geprobeerd via de link een monteur te bestellen, maar dit was niet mogelijk. Was geen optie toe. 
 

Op 6 juli wederom gebeld, weer het hele verhaal moeten vertellen. Man verbond me door naar een zéér onvriendelijke, zelfs onbeschofte, man. Hij vertelde dat er niemand zal komen, omdat er een tekort aan monteurs is. In augustus moet ik maar weer eens bellen om te kijken of het dan wel kan. 
Einde verhaal voor kpn. 
 

Beste kpn, waar is jullie service?

Waarom loopt er nog een kabel door mijn woning terwijl beloofd wordt dat de boel draadloos gemaakt zou worden?

waarom betaal ik voor een tweede aansluiting maar wordt deze niet aangesloten?

En waarom moet ik het met slechte WiFi doen, terwijl daar ook naar gekeken zou worden?

 

graag verneem ik jullie oplossing voor deze opeenstapeling van slechte service.

icon

Beste antwoord door Erwin van KPN 13 August 2020, 15:23

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

11 reacties

Badge +19

Wat een verhaal ook weer. Een medewerker gaat dit zeker oppakken. Doorgaans reageren ze binnen 48 uur. Vul je profiel helemaal in met klantnummer etc dan kunnen ze meteen voor je aan de slag. Probeer wel zoveel mogelijk bekabeld te werken.

Mijn gegevens zijn ingevuld, maar bizar genoeg krijg ik maar geen reactie van KPN. 
Ik weet niet wat ik nog kan doen? Bellen heeft geen zin en mailen kan niet... 

wie helpt me verder?

 

 

Badge +19

De wachttijd is iets langer dan gebruikelijk. Ik denk dat het vandaag wel gaat gebeuren.

Ben blij dat jij positief bent ingesteld Joep! 🙄

Ik wacht af....

Beste klantenservice van KPN,

Hoe kan ik jullie aandacht en hulp krijgen?

Inmiddels vind ik het erg onfatsoenlijk hoe er met mij als klant wordt omgegaan.

Met een kluitje in het riet sturen, negeren… 

Is dit hoe KPN met betalende klanten om wil gaan? Vanaf eind april ben ik bezig om het product En de service te krijgen Waar ik vanaf dan al voor betaal  tevergeefs....

 

Ik voel me inmiddels enorm geschoffeerd en ben enorm teleurgesteld ...

 

Hoi @Barnic . Excuus voor het lange wachten. Helaas is onze doorlooptijd momenteel erg lang.

Ik lees het verhaal en wordt er niet vrolijk van. Natuurlijk is er veel onduidelijkheid ontstaan door de corona en het lijkt er op dat jij hier wel erg vaak de dupe van bent geworden.

De monteur die nu naar jou toe moet is een betaalde monteur (die wij dan gaan vergoeden) en dat proces staat volgens mij nog dicht (corona).  Ik ga dit voor jou navragen. 

 

Beste Erwin,

De doorlooptijd is inderdaad lang. Ik ben al vanaf eind april bezig, we zitten nu in augustus.

Inmiddels zijn we weer 16 dagen verder sinds jouw bericht. Je zou navraag doen. Ik mag er toch vanuit gaan dat je inmiddels navraag hebt gedaan en een antwoord hebt? Graag verneem ik hoe dit opgelost gaan worden. 

Excuses! Sinds kort is dit weer open gezet.

Je kunt zelf een afspraak maken via deze website: https://www.kpn.com/service/monteur/servicemonteur/servicetool-monteurafspraak.htm?type=engineer-managing

Laten we afspreken dat ik de kosten vergoed. 

Mocht de monteur voorstellen om superwifi's te plaatsen kan ik die niet vergoeden. Uiteraard is het ook geen verplichting om die af te nemen maar ik wil er ook geen misverstand over laten bestaan.

Ik kan de standaard werkzaamheden en voorrijkosten vergoeden.

Beste Erwin,

Bedankt voor je reactie. Ik begrijp dat superwifi's niet vergoed worden. 

Ik heb op de link geklikt om een afspraak te maken en krijg de volgende melding:

 

Er gaat dus nog iets niet goed. Kan je dit in orde maken, zodat ik daadwerkelijk een afspraak in kan plannen? 

 

Alvast bedankt. 

Hoi @Barnic . Leuk je gesproken te hebben.

Nood breekt wet en ik heb besloten om een storingmonteur naar jou te sturen. De gangbare routes werken allemaal niet. :-(

Bespreek komende zaterdag even alle mogelijkheden met de monteur. Je geeft aan dat je graag twee tv's draadloos wilt aansluiten. Dit kan in theorie prima maar houdt er rekening mee dat draadloze verbinding sets storinggevoelig kunnen zijn. Een kabel is altijd stabiel. :-)

 

Ik heb niks meer gehoord en ga er van uit dat je voldoende informatie hebt. Mocht je toch nog vragen hebben, stel ze gerust.