Vraag

HUE versus KPN

  • 21 November 2020
  • 9 reacties
  • 159 keer bekeken

Even vooraf:

op forum alles mee- en ingelezen en ook tel.contact gehad met afdeling Allround plus.

Bijzonder dat KPN dit probleem niet heeft getackeld die ze met HUE hebben. Ergo: ze hebben helemaal geen expertise.

Verder een ervaringsdeskundige hier het systeem helemaal na laten lopen en krijgt HUE niet geactiveerd. Alle mogelijke foutcode's zoals kabels in modem of netgearswitch (geïnstalleerd door KPN monteur) en/of gereset en/of fabrieksinstellingen toegepast.

In kader van zelfredzaamheid (strategie van KPN) moest ik hier op forum mijn ervaring delen in de hoop dat er ergens een moderator is die de zon (lampen) weer laat schijnen…

Vraag/issue: waarom is mijn HUE systeem niet compatible met KPN 200mbit met modem 12 en/of mijn superworm

Ja, ook deze superwifi ontkoppeld en enkel op modem (met slechte Wi-Fi output) werkt HUE ook niet. Door monteur is 1 superwifi punt bij modem gehangen om Wi-Fi geoptimaliseerd te krijgen...

 


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

9 reacties

Badge +19

Heeft KPN daar experts voor nodig vraag ik me dan af maar goed.  Tegen welk probleem loop je op? Bij mij werkt het allemaal super moet ik zeggen.

@Joep1965 

Dacht dat ik de vraag goed had ingeleid. Zowel TV als internet is bekabeld en aangesloten door KPN monteur.

Verder origineel Philips HUE verlichting aangeschaft en afgemonteerd door professionele elektricien.

De HUE Bridge hangt bij het modem en functioneert prima.

De goede HUE App geïnstalleerd en op meerdere telefoons geprobeerd om systeem werkend te krijgen.

Geen enkele HUE lamp wordt echter gedetecteerd.

Waar kan het probleem zijn? 

Badge +19

Onbegrijpelijk dat het niet wil werken. Nog even voor de zekerheid je hebt niet de Hue Bluetooth app gebruikt toch?

Reputatie 6
Badge +3

Heb je ook al geprobeerd de lampen te zoeken d.m.v. het serienummer in te vullen bij het koppelen?

Is je bridge ook helemaal up to date?

Ik heb ook een KPN Box 12 en mijn Hue systeem werkt prima.

@Joep1965 

Waarom zou of kan ik de originele HUE App niet gebruiken dan?

Uit onderzoek blijkt deze bij Ziggo wel te werken

@Alpha89 

Bridge is helemaal up-to-date.

Ik heb als try-out bij 1 lamp het serienummer ingevoerd en zonder resultaat…

Dan is de vraag waarom jouw systeem met de 12 box wel compatible is met HUE. Gebruik jij ook de originele HUE App?

Ik heb wel de 200mbit

Badge +19

Omdat de bluetooth app is voor het bedienen van je lampen dmv je telefoon ipv de bridge. 

Ik ben StefAN_33 (auteur) en nu via KPN inlognaam aangemaakt. Kon bericht niet meer terugvinden. 

@Joep1965 

ik moet toch de lampn vinden via de App om ze te kunnen bedienen. Hoe koppel je ze dat? 

Badge +19

Hey Stefan, werkt het nog steeds niet?

Klopt Joep, werkt nog steeds niet…         Â