Beantwoord

Ik haal maar 4-5Mb van de 50, KPN wil de kabel niet repareren

  • 26 March 2024
  • 19 reacties
  • 168 keer bekeken

KPN weigert de KPN-koperdraad die is beschadigd ondergronds ergens in de gemeente te repareren. Het internet geeft nu een snelheid van 4 of 5 MB en wil toch 50 euro per maand innen! Wie heeft ook die ervaring, of is dit de afbouw van alle koperlijn klanten die KPN nog heeft?

icon

Beste antwoord door Michel.uit.Arnhem 27 March 2024, 19:39

Bekijk origineel

19 reacties

Badge +19

Wat maakt het dat u er zo zeker van bent dat er een probleem is met de kabel @GeertvdW62?

Reputatie 7
Badge +9

@GeertvdW62 Met een snelheid van 5mbs kan je kostenlos opzeggen.

13.2 Tussentijds opzeggen
De overeenkomst kan alleen tussentijds worden opgezegd:

  • Als we onze verplichtingen niet nakomen en de niet-nakoming zo ernstig is dat het terecht is dat u opzegt
Reputatie 7
Badge +24

Heeft u ooit wel eens een hogere snelheid gehad?

Aan Joep1965, het is KPN zelf die een beschadigde koperkabel meld aan mij als klant, nadat vele monteurs eerst alles binnenshuis hebben gecheckt.

Aan Nick83, normaal is de snelheid rond de 85 mb voor een koperkabel in combinatie met een 4G modem van KPN vanwege buitengebied aansluiting. Tot 11 december toen begon de ellende en zitten we op 4 a 5 mb snelheid.

Aan TDN, opzeggen is niet het probleem. Het gaat erom dat KPN weigert de koperkabel te repareren en ook weigert om de factuur te verlagen voor niet geleverde internet diensten van minimale 50mb internet snelheid. Wel facturen maar niet leveren, raar monopolie in Nederland bijna. 

Reputatie 7
Badge +7

Aan TDN, opzeggen is niet het probleem. Het gaat erom dat KPN weigert de koperkabel te repareren en ook weigert om de factuur te verlagen voor niet geleverde internet diensten van minimale 50mb internet snelheid. Wel facturen maar niet leveren, raar monopolie in Nederland bijna. 

Op DSL is de snelheid in het contract altijd TOT (in dit geval) 50 Mbps. Er is op DSL geen garantie dat die snelheid gehaald wordt. Helaas, dit is gewoon een beperking van de techniek.

 

Reputatie 7
Badge +24

Aan Nick83, normaal is de snelheid rond de 85 mb voor een koperkabel in combinatie met een 4G modem van KPN vanwege buitengebied aansluiting. Tot 11 december toen begon de ellende en zitten we op 4 a 5 mb snelheid.

Als u een 4G modem heeft, dan zou die er voor moeten zorgen dat u toch minimaal wel 30 of 40 Gbit haalt. Werkt dat 4G modem nog wel?

Aan Nick83, KPN heeft het 4G modem gecontroleerd en dat staat boven voor het raam en zelfs met versterker en vaste lijn naar de V Box in de meterkast. KPN monteurs vertellen mij dat er een vaste grondkabel nodig is naast het 4G modem voor de totstandkoming van de internet verbinding van 80-90mb. Heeft ook 20 jaar goed gewerkt, tot nu de haperingen beginnen en feitelijk KPN, denk ik, van alle resterende koperlijn klanten af wil…. Glasvezel ligt 200 meter van ons huis af….

Reputatie 7
Badge +24

Ligt er glasvezel van KPN bij u on de straat? Is dat bij u beschikbaar? 

Reputatie 7
Badge +7

Aan Nick83, KPN heeft het 4G modem gecontroleerd en dat staat boven voor het raam en zelfs met versterker en vaste lijn naar de V Box in de meterkast. KPN monteurs vertellen mij dat er een vaste grondkabel nodig is naast het 4G modem voor de totstandkoming van de internet verbinding van 80-90mb. Heeft ook 20 jaar goed gewerkt, tot nu de haperingen beginnen en feitelijk KPN, denk ik, van alle resterende koperlijn klanten af wil…. Glasvezel ligt 200 meter van ons huis af….

Bijzonder hoor. Want als de combi VDSL/4G dan 80 Mbps. gaf dan zal 4G iets van 60 Mbps. extra op DSL hebben toegevoegd. Hoe kan er dan nu nog maar 4 Mbps. zijn? Ik vermoed dat het 4G modem ook niets meer doet.

Reputatie 7
Badge +24

Als er glasvezel beschikbaar is, dan is het begrijpelijk dat KPN het koper niet meer repareert. En dan hebben ze dat 4G modem misschien ook wel uitgezet.

Aan Nick83, glasvezel aanleg is jaren terug aangelegd in de gemeente, maar gestopt op 200 meter van de laatste huizen in de straat, die zitten dus nog op koper van KPN of COAX van Ziggo. Het laatste stukje glasvezel aanleggen dat is de oplossing voor de huidige problemen, maar KPN gaat niet over de aanleg van de glasvezel kabel. Toch?

Aan Ernst Jan,  het 4G modem van KPN staat aan en alle lampjes op blauw zoals het hoort volgens KPN. Als het modem niet goed communiceert / verbind met de V Box in de meterkast, dan zou KPN toch een monteur kunnen langs sturen om het te ‘fixen’, zodat het probleem uit de wereld is. Toch?

Reputatie 7
Badge +24

Er zijn verschillende glasvezelnetwerken. KPN heeft ook zijn eigen glasvezelnetwerk. En dat beheert KPN uiteraard zelf.

KPN kan dus zijn glasvezelnetwerk uitbreiden zodat u dus ook op glasvezel aangesloten kunt worden. Zullen ze vast ook nog wel een keer gaan doen. 

Reputatie 7
Badge +7

Aan Ernst Jan,  het 4G modem van KPN staat aan en alle lampjes op blauw zoals het hoort volgens KPN. Als het modem niet goed communiceert / verbind met de V Box in de meterkast, dan zou KPN toch een monteur kunnen langs sturen om het te ‘fixen’, zodat het probleem uit de wereld is. Toch?

Inderdaad. Ik zou toch om een monteur vragen.

Aan Nick83, KPN gevraagd naar planning over restanten glasvezelnetwerk. Reactie KPN geen planning bekend, maar ooit…., dus tot die tijd moet werkend internet uit koperdraad of COAX kabel komen.
Ik begrijp als klant van KPN niet waarom ze het adres niet willen helpen met werkend maken/houden/krijgen van internet? Bovendien sturen ze wel een factuur alsof er niet aan de hand is?

 

Aan Ernst Jan, de telefonische helpdesk medewerkster van gisteren beweerde dat ik zelf moest betalen voor een KPN monteur…, heel merkwaardig gesprek met de zoveelste telefoniste van KPN. Of maar een klacht indienen? Waar en waarom?

Reputatie 7
Badge +10

Hoi @GeertvdW62 

Mocht je uit je contract zijn bij KPN, dus maandelijks kunnen opzeggen, dan zou ik er toch maar eens rustig over na gaan denken, of een (tijdelijke) overstap naar Ziggo niet een uitkomst kan zijn.
Ziggo heeft namelijk ook maandelijks opzegbare abonnementen, maar ook voor een jaar.

Dan weet je in elk geval zeker, dat je een goede en snelle internetverbinding krijgt, zonder tussenkomst van de koperlijn en het 4G modem van KPN, waarmee je nu problemen ervaart.
En aangezien Netwerkbeheerder KPN voorlopig nog geen planning heeft, om de laatste 200 meter aan te sluiten aan het glasvezelnetwerk, behoudt je dus deze vervelende situatie.
KPN de provider waaraan u de maandelijks factuur betaald, gaat helaas niet over het aanleggen of verlengen van het glasvezelnetwerk, daar is Netwerkbeheerder KPN voor.

Zodra het glasvezelnetwerk wel wordt doorgetrokken naar je woning, kun je altijd weer terug naar KPN maar dan via het glasvezelnetwerk.

Wil je een klacht indienen bij KPN de provider, dat kan via dit Contactformulier
Wil je een klacht indienen bij Netwerkbeheerder KPN: Klachtenformulier

Ter aanvulling het 4G modem van KPN heeft wel een goed signaal nodig van het mobiele netwerk van KPN, hoe verder de zendmast van je woning staat, hoe zwakker het signaal en de snelheid.
Daarnaast is het mobiele netwerk onderheven aan diverse factoren, zoals weersomstandigheden, hoge bomen en hoge gebouwen die het signaal kunnen doen verzwakken, zeker als de zendmast verder weg staat.

Reageer