Vraag

Ik haal op mijn mobiel en PS4 maar 29Mbit/s van de 100 Mbit/s

  • 23 June 2021
  • 8 reacties
  • 73 keer bekeken

Ik heb een hussel pakket bij KPN met 100 mbit/s download snelheid. Echter als ik de snelheid meet op zowel mobiel als PS4 kom ik niet boven de 29 mbit/s. In mijn ogen een beetje zonde van de resterende 71 mbit/s…

Iemand enig idee waarom dit is en of dit verbeterd kan worden?


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

8 reacties

Hoi @Roji . Welkom op het forum.

Om dit goed te analyseren wil ik graag eerst weten wat de snelheid is als jij met een bekabelde pc/laptop meet. Kun je dat voor mij doen?

Als het inderdaad alleen in de wifi zit, kun je, om te beginnen proberen om de wifi manager eens te doorlopen:

https://www.kpn.com/internet/wifi/manager.htm

Hoi @Roji . Welkom op het forum.

Om dit goed te analyseren wil ik graag eerst weten wat de snelheid is als jij met een bekabelde pc/laptop meet. Kun je dat voor mij doen?

Als het inderdaad alleen in de wifi zit, kun je, om te beginnen proberen om de wifi manager eens te doorlopen:

https://www.kpn.com/internet/wifi/manager.htm

Hoi Erwin,

Ik heb met kabel in de PS4 gemeten en toen kwam er 29 uit, daarna met wifi op mijn mobiel ook 29. 

Ik heb via de mijn kpn app geprobeerd het wifi signaal te verbeteren maar dat werkte niet.

Enig idee wat ik kan doen?

Met vriendelijke groet,

Roji.

Kun jij je profiel aanvullen en mij hier een seintje geven? Dan ga ik de lijn doormeten.

Kun jij je profiel aanvullen en mij hier een seintje geven? Dan ga ik de lijn doormeten.

Het modemtype en type tv-ontvanger wist ik niet zeker... 

 

Kun jij je profiel aanvullen en mij hier een seintje geven? Dan ga ik de lijn doormeten.

En heb je het kunnen doormeten?

Misschien ligt het aan het feit dat ik via de telefoonkabel internet heb? Ik ben geen expert maar Vgm kan het daar door komen. 

Maar dan is het gek en onnodig dat ik dat abonnement heb afgesloten.

Hoi @Roji . Je hebt een punt. Als ik nu kijk wat jouw lijn maximaal aankan, ligt dat rond de 50Mbit.

Die 100/10 is dus niet heel rendabel. Zullen we kijken of we jou kunnen downgraden?

Hoi @Roji . Je hebt een punt. Als ik nu kijk wat jouw lijn maximaal aankan, ligt dat rond de 50Mbit.

Die 100/10 is dus niet heel rendabel. Zullen we kijken of we jou kunnen downgraden?

Het zou wel lekker zijn als ik dan die 50 nog kan halen. En die graden lijkt me een goed idee.

 

Er valt mij wat anders op en daar wil ik graag even over bellen. Ben jij bereikbaar? Ik bel op het nummer dat eindigt op 918