Vraag

Ik heb al 2 dagen geen wifi meer

  • 15 July 2022
  • 14 reacties
  • 105 keer bekeken

Reputatie 1

Ik heb al 2 dagen geen internet. Eco lampje brandt niet op router en wireless ook niet meer.

Heb al meerdere keren de router gereset en uitgetrokken maar dit helpt niks. WiFi manager heeft geen zin aangezien ik geen verbinding meer heb. En er zou geen storing moeten zijn???


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

14 reacties

Hallo @Natas.p , welk merk en type modem heb je van KPN in bruikleen en heb je eventueel ook versterkers (van KPN) aangesloten?

Heb je een koper of glasvezelverbinding?

 

 

Reputatie 1

Hallo Jan,

 

wij hebben glasvezel en hebben de experiabox v10.

sinds een half jaar denk ik hebben we 2 nieuwe WiFi versterkers die de monteur zelf heeft aangesloten.

Hallo @Natas.p , heb je de zwarte ronde of de witte ronde wifiversterkers?

Als de wifiversterkers actief zijn klopt het dat de wifi op de modem niet meer werkt, dat hoort zo, omdat de wifi op de modem niet kan samenwerken met de versterkers.

Haal als 1e de glasvezelkast eens minimaal 2 minuten van de stroom, geeft daarna de V10 een fabrieks-reset met losgekoppelde wifiversterkers.

geeft de versterkers ook een fabrieksreset en koppel ze daarna weer bekabeld aan het modem, net als bij een 1e installatie.

Als de versterkers zich instellen moet de wifi op de V10 uitgaan, zo niet, dan zelf uitzetten.

 

Hoi @Natas.p . Neem je ook itv af? Zo ja, werkt dat wel? Ik wil graag weten of het alleen de wifi is of dat je volledige signaal foetsie is. 

Reputatie 1

@Erwin_  tv doet het wel op beide tv’s dus het is echt de WiFi alleen.

 

@JanD  ik heb bovengenoemde al eens geprobeerd met de experia box en  van glasvezel kastje van de stroom te halen

in heb 2 zwarte vierkantige WiFi versterkers dit waren de laatste nieuwe zoals ik toen begrepen had. Deze heb ik nu nog niet geprobeerd te resetten

Die vierkante zijn al een tikje ouder en zijn altijd bekabeld aangesloten. Is dat bij jou ook zo?

Zo ja, raad ik zeker een reset aan.  Hier is meer info te vinden:

 

Reputatie 1

@Erwin_ deze zitten inderdaad aan de internetkabel. Vreemd dat deze al ouder zijn dan aangezien monteur vertelde dat dit de nieuwste waren want deze schakelde dan de WiFi van de router uit zodat er minder WiFi trekkers zijn en dus alleen de versterkers dus zorgen voor de WiFi zodat het signaal beter zou zijn.

Hoe lang heb jij die apparaten al dan? De superwifi's (rond) zijn het meest recent en kunnen zonder kabel.

Maar heb je gelezen hoe je ze kunt resetten? Want ik denk dat daar ergens de oplossing ligt. Welke lampjes branden er nu op ?

Reputatie 1

@Erwin_  ik heb die misschien nu een half jaar, ik had eerst blijkbaar nog oudere. 
ik zal als ik in de gelegenheid ben even een foto sturen welke en welke lampjes erop branden

Reputatie 1

@Erwin_  @JanD  het is gelukt, de WiFi doet het weer.

dankjewel voor jullie hulp!

Reputatie 7
Badge +24

@Erwin_  ik heb die misschien nu een half jaar

Deze?

Die zult u al wel wat langer hebben. Ik gok dat KPN die al zowat 2 jaar niet meer verkoopt. 

Reputatie 1

@Nick83  ja die zijn dat inderdaad.

in had eerst een vierkant groot ding in het wit maar die was nog ouder zeiden ze toen. Maar blijkbaar zijn deze zwarte dus ook niet meer zo heel nieuw haha.

 

@Nick83  ja die zijn dat inderdaad.

in had eerst een vierkant groot ding in het wit maar die was nog ouder zeiden ze toen. Maar blijkbaar zijn deze zwarte dus ook niet meer zo heel nieuw haha.

 

Hallo @Natas.p deze versterkers zijn nog heel bij de tijd, worden nog regelmatig geupdated en ze hebben een extra LAN-poort, hetgeen ik persoonlijk een voordeel vind.

Een nadeel kan zijn dat je ze niet draadloos aan kunt sluiten.

 

Reputatie 1

@JanD  ja ze werken gewoon prima verder. Alleen nu even niet haha maar het is opgelost gelukkigÂ