Vraag

Ik heb een mail ontvangen dat ik ben gehackt, wat nu?

  • 4 December 2021
  • 4 reacties
  • 225 keer bekeken

Ik heb een hackersmail ontvangen, daarin staat dat ik binnen 48 uur na opening van de mail gecompromitteerd zal worden. Ik heb al menig wachtwoord gewijzigd, maar als ik de netwerkbeveiligingssleutel wijzig is dat niet een goede bescherming? 

 

Vraag hoe doe ik dat en tweede vraag wat is de beste remedie voordat de 48 uur verlopen zijn?

 

 

Overigens heb ik uit schrik in eerste instantie de mail in de prullebak gedaan, bij een check later bleek de mail verdwenen te zijn.

Ik gebruik wel een virusbescheming (Norton)  maar kan bijvoorbeeld een systeemscan (schijfopruiming?) uitsluitsel bieden?

Ik hoop dat er een uitweg is en dat er tijdig een antwoord volgt.

 

Vriendelijke groeten.

 


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

4 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Zal waarschijnlijk gewoon onzin zijn. En het WiFi wachtwoord wijzigen is in dit geval zinloos. 

Reputatie 7
Badge +12

Goedemiddag @Heppieme en welkom hier op het forum!

 

Zoals @Nick83 al aangeeft heeft het in dit geval geen zin het wachtwoord van je Wi-Fi te wijzigen. Ik verwacht ook niet dat dit iets ernstigs is. Heb je al eens via Google bijvoorbeeld gezocht naar de afzender? Misschien dat dat meer duidelijkheid geeft, ik hoop het.

Reputatie 7
Badge +7

Waarschijnlijk staat er in die e-mail dat je bitcoins moet betalen om te voorkomen dat iedereen te weten komt dat je bepaalde niet nader te noemen 😉 dingen gedaan hebt voor de webcam?

Is de grootst mogelijke flauwekul, criminelen maken je bang zodat je gaat betalen. Ik ontving die e-mails bijna dagelijks. Gewoon direct deleten, niets aan de hand.

Reputatie 7
Badge +12

Waarschijnlijk staat er in die e-mail dat je bitcoins moet betalen om te voorkomen dat iedereen te weten komt dat je bepaalde niet nader te noemen 😉 dingen gedaan hebt voor de webcam?

Is de grootst mogelijke flauwekul, criminelen maken je bang zodat je gaat betalen. Ik ontving die e-mails bijna dagelijks. Gewoon direct deleten, niets aan de hand.

Dit zou heel goed kunnen kloppen.