Beantwoord

Ik heb een onterechte factuur gekregen (Sneller Internet Buitengebied)

  • 9 April 2020
  • 4 reacties
  • 66 keer bekeken

Ik heb een onterechte factuur internet buitengebied gekregen. Na contact met de helpdesk is dit bevestigd. De eerste keer twee weken gelden zou ik teruggebeld worden. Daar heb ik niets meer op gehoord. Nu weer gebeld en geeft de helpdeskmedewerker aan dat ik de factuur op tijd moet betalen omdat anders er anders incassokosten gerekend gaan worden, het geld kan dan later worden teruggestort. Daar heb ik echter geen bevestiging van.  Ik heb daar dan ook geen vertrouwen in en dat is natuurlijk de omgekeerde wereld. KPN maakt een fout en moet dit gewoon herstellen. Ik vraag u dit zo snel mogelijk op te pakken. De factuur moet voor 15 april betaald zijn omdat anders een incassobureau wordt ingeschakeld. De kosten van een incassobureau voor het innen van een verkeerde factuur zijn natuurlijk gewoon voor KPN.

Met vriendelijke groet

 

*Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid

 

icon

Beste antwoord door Thomas van KPN 14 April 2020, 13:46

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +8

@ranhaack Het beste is idd gewoon betalen hoe raar dat ook klinkt 

het te veel betaalde bedrag word of de eerst volgende factuur verrekend of krijge je tussendoor terug

Als je niet op tijd betalen krijg je incasso kosten erbij en dat word eigenlijk nooit verrekend en is altijd voor eigen kosten.

Ook al ligt de fout niet bij jouw is altijd het het advies betalen omdat je anders een achterstand oploopt wat voor meer problemen zorgt dan je wilt

 

Reputatie 3
Badge +4

Hi @ranhaack, welkom op het Forum! Goed dat je hier jouw verhaal deelt. Dat klinkt als een hoop gedoe, dus ik ga met je uitzoeken wat er nu vastloopt. Wel moet ik vooraf zeggen dat wanneer dit telefonisch is aangekaart, je het beste het advies van Roos79 kunt opvolgen. Dan kunnen wij ondertussen alsnog aan de slag om alles weer op orde te krijgen.

Om met jou mee te kunnen kijken heb ik een aantal gegevens van je nodig. Kun je jouw profiel aanvullen met onderstaande gegevens en hier een seintje geven als dat is gebeurd?

  • Naam van de contracthouder
  • Geboortedatum op het contract
  • Postcode en huisnummer

Beste Robyn, Fijn dat je de zaak hebt opgepakt.

Ik heb de gegevens bij mijn profiel ingevuld.

 

Het kan natuurlijk niet zo zijn dat ik een onterechte factuur moet betalen, incassobureau zal hierop ook geen actie ondernemen. Het is zo dat KPN de zaken niet goed op orde heeft. 

Ik zal dan ook geen bedrag van een onterechte factuur betalen. 

Ik hoop snel te horen dat de zaak is opgelost.

 

 

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @ranhaack, ik neem even waar voor @Robyn_
Ik zie dat je 09-04 al contact hebt gehad met mijn collega. Deze heeft toen ook meteen een vergoeding ingediend. Dit wordt de komende dagen teruggestort of verrekend met een openstaand bedrag.

Reageer