Beantwoord

Ik heb wifi maar mijn dochters niet

  • 27 September 2020
  • 8 reacties
  • 120 keer bekeken

Ik heb 2 super wifi punten geïnstalleerd. Ikzelf heb prima wifi overal in huis maar mijn dochters niet. Zij krijgen steeds de melding " Kan niet verbinden met ip adres of kan verbinding niet verifiëren". Router al aan en uitgezet zonder resultaat. 

Wat nu?

icon

Beste antwoord door Anonymous 27 September 2020, 19:18

Bekijk origineel

8 reacties

Gaat het om laptops, telefoon of om meerdere apparaten?

Het gaat om hun telefoons 

Ik neem aan dat zij voor de super wifi ook internet hadden. Zij kunnen hun netwerk instellingen een keer opnieuw instellen en proberen de wifi te verbinden.

We wonen hier pas een paar weken en dus pas sinds kort een KPN aansluiting. 

Ik hoor net dat mijn jongste dochter wél wifi heeft (...). Het gaat dus alleen om de telefoon van mijn oudste dochter (haar laptop heeft hier wel wifi). 

Hoe werkt het opnieuw instellen van haar netwerk instellingen??

Android:

  1. Open de app Instellingen op uw telefoon.
  2. Tik op Systeem Geavanceerd Opties voor resetten Wifi, mobiel en Bluetooth resetten. Als Geavanceerd niet wordt weergegeven, tikt u op Netwerk en internet Meer. Wifi, mobiel en Bluetooth resetten.
  3. Tik onderaan op Instellingen resetten.

Apple:

  1. Ga naar de Instellingen-app op je iPhone of iPad.
  2. Ga naar Algemeen en blader omlaag naar Stel opnieuw in.
  3. Tik op de optie Herstel netwerkinstellingen.
  4. Vul je toegangscode in om te bevestigen.
Reputatie 6
Badge +10

Hi @Rasenberg, dank je wel voor jouw bericht. Ik zie dat @Jeroen Ruiter al een aantal tips heeft gegeven om het probleem op te lossen. Kun je vertellen of het hiermee ook gelukt is om de verbinding tot stand te krijgen? Mocht dat nog niet gelukt zijn, kun je dan vertellen welk toestel jouw dochter heeft en welk besturingssysteem hier op staat? Kun je daarbij ook vertellen wat je nog meer hebt gedaan om het probleem op te lossen? Dit om te voorkomen dat we dubbele dingen gaan doen. We horen het graag van je!

En jawel, gisteren de tip van Jeroen uitgeprobeerd. Netwerk instellingen gereset.

Vanochtend had mijn dochter nog steeds wifi op haar telefoon dus het lijkt erop dat het is gelukt!

Enorm bedankt voor de hulp.

Fijn en veel plezier in de nieuwe woning.

Reageer