Beantwoord

Ik wil graag een onderzoek aanvragen voor glasvezel

  • 6 March 2024
  • 16 reacties
  • 186 keer bekeken

Ik wil graag een onderzoek aanvragen. Mijn thuisabonnement is door iemand anders gewijzigd. Ik heb al telefonisch contact gehad met kpn en de telefonist vertelde mij dat ik een onderzoek kon aanvragen om erachter te komen wie / waar deze wijziging heeft gedaan. Hoe kan ik dit onderzoek aanvragen? Ook wil ik graag weten of er verder nog telefonisch contact is geweest met kpn onder mijn naam maar met een ander telefoonnummer. Ik bel altijd met mijn eigen nummer. Hoe en waar kan ik een aanvraag doen voor dit onderzoek?

 

Admin: afgesplitst en eigen topic voor je vraag aangemaakt

icon

Beste antwoord door AriënC 11 March 2024, 11:36

Bekijk origineel

16 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Wat is er gewijzigd aan het abonnement door een ander?

Reputatie 7
Badge +17

Oei, dat klinkt niet heel goed, @Jacwa. Het is niet de bedoeling dat anderen zomaar wijzigingen in jouw abonnement kunnen aanvragen. Het lijkt me daarom goed als dit uitgezocht wordt, zoals je zelf aangeeft. Je kunt hiervoor online een klacht indienen. Mijn collega's zullen dit dan verder voor je uitzoeken.

Reputatie 7
Badge +11

Ik zou ook meteen het wachtwoord voor MijnKPN en de mail en de wifi aanpassen @Jacwa 

Ik kan het formulier niet vinden. Kunt u mij een directe link sturen?

Reputatie 7
Badge +11

Ik kan het formulier niet vinden. Kunt u mij een directe link sturen?

Door op de link te klikken die de moderator op gaf kom je bij het formulier @Jacwa , nogmaals hieronder op klikken:

https://www.kpn.com/service/klacht-of-vraag-indienen.htm#/

Helaas ik kom niet bij een formulier uit😔 ik kom op een gewone pagina van de kpn site uit. 

Ik heb alles aangeklikt en alle achterliggende pagina's bekeken..maar geen klachtenformulier.  

Kan iemand mij de directe link naar het klachtenformulier geven? 

Ik moet dus het volgende formulier:

Particulier die onderzoek wil omdat er andere personen in  "mijn kpn" mijn abonnement hebben aangepast.  

Reputatie 3
Badge +2

probeer deze eens. https://www.kpn.com/service/klacht-of-vraag-indienen/formulier.htm

Reputatie 7
Badge +9

 

na dat formulier van @eagle3824  zijn de beste stappen om je wachtwoord van je Mijn KPN-account aan te passen in iets unieks en sterks, wat dus niet zomaar te raden is. Twee-staps verificatie aan te zetten en verder te gaan.

Ik vrees wel dat KPN niet zomaar de namen zal doorgeven van de mensen die misbruik van je account hebben gemaakt. En ik denk dat je dan in de juridische mallemolen terecht komt, en dat het een zaak gaat worden die je zal moeten aanspannen vanwege identiteitsfraude.

En misschien had je wel een makkelijk wachtwoord, en is er een Nigeriaanse bende bezig geweest met het overhoop halen van je account. Wat dan?

Ik denk dat het enige wat KPN kan doen, is uitzoeken wat en wanneer er aangepast is, en het een en ander terugdraaien als dat nodig is.

Helaas is je antwoord waar. Er is een onderzoek geweest maar i.v.m. privacy redenen mogen ze de uitkomst niet delen. Enkel de politie of advocaat kan dit opvragen. Politie heb ik benaderd maar die zegt letterlijk dat ze wel wat beters te doen hebben. Nu dus afwachten wat mijn advocaat los kan krijgen bij kpn. Vreemde constructie. In het prive account van iemand zitten rommelen en aanpassingen doen en dan mag kpn de uitkomst van het onderzoek niet delen i.v.m. privacy redenen...omgekeerde wereld lijkt het wel🧐

Reputatie 7
Badge +24

Ik wil graag een onderzoek aanvragen. Mijn thuisabonnement is door iemand anders gewijzigd.

Wat is er precies gewijzigd? 

En weet u ook hoe deze wijziging is doorgegeven? Telefonisch? Of via MijnKPN? 

Mijn thuis thuis abonnement was gewijzigd. Opnemen verwijderd en andere diensten. En opzich is dat niet erg. Alles is intussen wel weer teruggezet maar alle opnames zijn natuurlijk verdwenen en het feit dat iedereen zomaar in je account kan vind ik niet kunnen. Er word dan door kpn geadviseerd een onderzoek aan te vragen. Dus dat heb ik gedaan. Pas daarna krijg je te horen dat de gegevens niet gedeeld mogen worden met mij i.v.m. privacy redenen. En er wordt geadviseerd om aangifte te doen. Wat de politie dus ook niet doet want ze hebben voor dit soort dingen geen tijd. 

Reputatie 7
Badge +9

En er wordt geadviseerd om aangifte te doen. Wat de politie dus ook niet doet want ze hebben voor dit soort dingen geen tijd. 

Grote onzin. Gewoon voet bij stuk houden. Maar wat wil je precies bereiken met het onderzoek? Vroeger is een van mijn e-mailadressen ook op klassieke wijze gekaapt. Gewoon de toegang herstellen, beveiliging aanscherpen, de rotzooi opruimen, account herinrichten en door!

Als je geen verdenkingen uit je eigen privé omgeving hebt, Dan zijn het vast buitenlandse hackers uit Verweggistan waar de politie niks mee kan doen. 

Of heb je serieus last van een obsessieve stalker? Zo ja, alle zaken bij elkaar bundelen voor een aangifte.

Helaas....het is waar...te gek voor woorden.. ik heb online aangifte gedaan. Hierna werd ik gebeld dat ze geen tijd in dit soort zaken staken. Dus de aangifte had geen zin en werd vernietigd. Nu aan mijn advocaat de taak om het onderzoek op te vragen. 

Reputatie 7
Badge +9

Zie ook mijn toevoeging. Het is aan jou om te besluiten hoeveel tijd, geld en energie je erin wilt steken.

Ikzelf zou er eerder lering van trekken, en doorgaan met mijn dagelijkse activiteiten en werk. Maar misschien speelt er wel meer mee wat je hier (bewust) niet hebt verteld. 

Als je niemand uit jou persoonlijke omgeving verdenkt, of een stalker, is de kans zeer groot dat het vanuit het buitenland komt.

Het is zeker weten iemand uit mijn persoonlijke omgeving.  En ik weet zelfs wie. Maar moet voor een rechtzaak toch wel enig bewijs hebben. 

Reputatie 7
Badge +9

Is het een stalkingszaak, dan zou ik zeker bewijs bundelen. 

Reageer