Beantwoord

ik wil mijn IP adres geregeld laten veranderen

  • 28 February 2021
  • 7 reacties
  • 5913 keer bekeken

Kan ik mijn IP adres laten veranderen

icon

Beste antwoord door Jose_ 3 March 2021, 14:01

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

7 reacties

Simpel, nee dat kan niet, alleen een VPN gebruiken is een mogelijkheid om je IP niet prijs te geven.

Wil je een nieuw IP zul je moeten overstappen.

Je bedoelt met overstappen´´  naar een andere provider toe ?

 

Als iemand je IP adres en mailadres heeft, kan dat kwaad

@19bellen , een IP-adres is door iedereen te vinden, echter weet men dan nog niet welke persoon daar achter zit, dus geen naam en adres gegevens. 

Een mail-adres is tegenwoordig een soort van vrije handel geworden. Die hoeft maar ergens opgegeven worden door jou en de ontvanger kan er mee de boer op, oftewel doorverkopen.

Zolang jij in de gaten houd wat er binnenkomt op je mailbox en niet klikt op vage links of bijlagen in (voor jouw) vreemde mails, is er niets aan de hand.

Je kunt natuurlijk altijd Alias mailadressen aanmaken.

Je bedoelt met overstappen´´  naar een andere provider toe ?

 


Dat is de enige mogelijk voor een nieuw IP adres, een andere provider nemen, maar dan zit je zo weer met het volgende probleem, je IP word altijd mee gezonden als je ergens naar toe surft.

https://goosevpn.com/nl/blog/hoe-veilig-is-jouw-ip-adres-goose-vpn

Kan ik mijn IP adres laten veranderen

Je IPv4 adres niet, maar als je ook een werkend IPv6 adres hebt bij je KPN abo, kan je m.b.v. eigen router er voor zorgen dat het IPv4 adres wordt weggehaald van de kabel richting internet en gebruik je dan alleen nog IPv6. En van IPv6 adressen heeft iedere klant er heel veel, kan je elke minuut wel veranderen als je wil.

 

Reputatie 7
Badge +10

Goedemiddag @19bellen!

Bij KPN gebruiken we in principe vaste IP-adressen, meestal blijft die de gehele abonnementsduur hetzelfde. Als je een nieuw IP-adres wilt, dan zou je moeten opzeggen en een nieuw abonnement moeten nemen, maar zelfs dan is het niet gegarandeerd dat je een ander IP-adres krijgt. 

Wat @tmoesel aangeeft is ook een optie. Dit kan echter niet met onze Experia Box, maar door gebruik van een eigen router i.c.m. IPv6 is het wel een optie.