Beantwoord

Ik wil VDSL aanvragen, aansluitpunt is door vorige bewoners verwijderd

  • 21 February 2022
  • 22 reacties
  • 268 keer bekeken

Reputatie 1

Hoi allemaal.

Even een vraag die een moderator mogelijk kan beantwoorden.

Ik heb een huis gekocht waar 200MBit VDSL mogelijk is.

Is dit bonded VDSL. Want dan komt er altijd een monteur toch?

De huidige bewoners hebben de aansluiting in de huiskamer verwijderd met de verbouwing 2 jaar geleden. 
Het huis is gebouwd in 1986.

Het signaal zou ook in de meterkast of de technische ruimte binnen moeten komen toch.

Mocht ik een aanvraag willen doen. Kan een KPN monteurs hier dan wat mee?

Ik kan eventueel in een PM bericht postcode en huisnummer sturen.

PS ik had al een PB gestuurd naar een moderator maar ik weet eigenlijk niet of dit de bedoeling is.


Alvast bedankt.

icon

Beste antwoord door Maja van KPN 23 February 2022, 21:44

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

22 reacties

Hoi @robbert99 ,

Je gegevens moeten in je profiel gezet worden,Via een privebericht is al jaren niet meer de bedoeling op het forum.Overigens is de kans dat er een andere moderator komt groot.

Ik vermoed dat je wel pairbonding krijgt,Maar weet dat niet zeker.

Heb je echt een van deze niet in huis?:

Of de wat nieuwere?:

 

Reputatie 1

Ik ben weer wat verder. Onderstaande foto’s laten toch een ISRA zien. 
Wel provisorisch aanelkaar geknoopt. Dit is ook niet de meterkast. Maar een technische ruimte tegenover de meterkast.

Een monteur kan hier wel wat mee denk ik? 

 

Hoi @robbert99 ,

Ja,Daar is vast wel wat van te maken door een monteur.

Reputatie 1

Dit is alleen een super onhandige ruimte om het modem neer te zetten. De meterkast zit er 1,5 meter tegenover.

Als het ISRA daar zit. Kan het modem dan in de meterkast staan. Er kan een kabel van de ene ruimte naar de ander. Dit kan door de kruipruimte? 
 

Reputatie 1

Deze ruimte zit eigenlijk altijd dichtgeschroefd vandaar. Ook is er geen stroomaansluiting aanwezig.

Deze kan wel makkelijk gemaakt worden daar.

 

 

Een monteur kan een kabel trekken,Alleen moeten er wel gaten zitten waardoor de kabel kan.Monteurs boren namelijk niet meer…

Mogelijk kost dat wel extra,Bedenk trouwens wel dat de snelheid wat kan afnemen,Maar met een goede kabel moet dat  niet heel erg optreden.

Reputatie 7
Badge +12

Hier kunnen we een mooi ISRA van maken, het ligt aan de monteur en inderdaad of je kosten wilt maken of niet maar het is gewoon een goede optie om een dsl kabel vanaf de invoer kabel te trekken naar de meterkast  of misschien zit er genoeg lengte in de kabel om hem opnieuw in te brengen maar dan in de meterkast. Het is een gedeeld feestje en als jij je voorkeur uit spreekt wilt een monteur daar eigenlijk altijd wel in mee denken en kijken naar de opties. 

Reputatie 1

Bedankt voor de antwoorden.

Ik ben wel benieuwd of oplevering dan bonded is. Want dat is denk ik mogelijk.

En krijg ik dan de Experiabox 10 of 12?

bonded word altijd door een monteur opgeleverd toch.

Die kabel tussen dit het nieuw te maken ISRA punt en het modem. Is dat een gewonen CAT6 kabel ?

 

Reputatie 7
Badge +12

Dat zal of een pairbonding kabel zijn of een normale dsl kabel. Cat5e of 6 wordt niet gebruikt om een modem op koper aan te sluiten. 
 

Waarom vraag je het af of het bonding is? 200mb is 200mb, en met een lasdop ISRA is een monteur sowieso verplicht. Mocht deze niet automatisch bij de aanvraag worden ingepland (wat ik wel verwacht) kan hier altijd alsnog om worden gevraagd. 

Reputatie 1

Ik vroeg het me af omdat er een verschil in modem zit. V10 vs V12. 
En bij bonded komt er een monteur. Maar die komt toch wel zegt u. 
Wel weet ik dat ik binnen 2 jaar glas krijg. Ik woon in Leiden in de stevenshof.

Reputatie 7
Badge +24

 

 

Misschien kan je door de wand naar links boren? Dan kan het modem op dat zwarte kastje gezet worden. Of wilt u dat niet?

Reputatie 7
Badge +24

Ik vroeg het me af omdat er een verschil in modem zit. V10 vs V12. 
En bij bonded komt er een monteur. Maar die komt toch wel zegt u. 
Wel weet ik dat ik binnen 2 jaar glas krijg. Ik woon in Leiden in de stevenshof.

Bij bonded krijgt u een v10. De KPN Box 12 ondersteund dat namelijk niet.

Reputatie 7
Badge +12

In dit gebied heb ik een enkele woningen gecheckt en sommige woningen hebben pairbonding en andere weer niet. Als je je profiel invult kan een moderator het daadwerkelijk voor je nakijken. Het klopt dat er een verschil in modems zit, bij pairbonding krijg je een V10 en bij overige aansluitingen een box 12

Reputatie 7
Badge +24

...

Reputatie 7
Badge +12

 

 

Misschien kan je door de wand naar links boren? Dan kan het modem op dat zwarte kastje gezet worden. Of wilt u dat niet?

Er loopt ook vanuit de ivk een telefonie draad omlaag, mogelijk dat deze ergens in de meterkast uit komt? Ik weet zeker dat er samen met de monteur een mooie plek voor het modem wordt gevonden. 

Reputatie 1

Ik heb u een PB gestuurd ik_hussel

Dat is niet de bedoeling @robbert99 ,

Je moet hier je profiel aanvullen,Zie mijn eerdere bericht:

Hoi @robbert99 ,

Je gegevens moeten in je profiel gezet worden,Via een privebericht is al jaren niet meer de bedoeling op het forum.Overigens is de kans dat er een andere moderator komt groot.

 

 

Reputatie 1

Hoi Martijn197108 ik heb mijn profiel ingevuld. 
 

even een andere vraag tussendoor over superWifi.
is het modem ook een WiFipunt. In het meshsysteem.?

 

 

Reputatie 7
Badge +12

Met een box 12 wel, met een V10 niet. Om het makkelijk te maken.

Reputatie 7
Badge +20

Hi @robbert99 :slight_smile:

Ik heb het even voor je nagekeken: jij gaat via bonding geleverd worden, en zal dus een V10 van ons ontvangen!

Reputatie 1

Hi @robbert99 :slight_smile:

Ik heb het even voor je nagekeken: jij gaat via bonding geleverd worden, en zal dus een V10 van ons ontvangen!

Top!

Wij willen dat de verbinding 1 juli word opgeleverd. Wanneer kunnen we dan aanvragen?

Reputatie 7
Badge +20

Poeh, bij het forum kunnen we geen bestellingen plaatsen dus dit is niet iets dat ik uit mijn hoofd weet. ‘Vroeger’ was dit altijd maximaal 2 maanden van te voren, ik durf echter niet met zekerheid te zeggen dat dit nog steeds zo is. Voor antwoord op deze vraag wil ik je dus aanraden om even met bellen met 0800 - 0402. Mocht het zo zijn dat de bestelling nu al geplaatst kan worden, dan heb je ook direct een collega aan de lijn die je daar bij kan helpen :slight_smile: