Vraag

Incidenteel geen wifi

  • 12 April 2021
  • 5 reacties
  • 39 keer bekeken

Regelmatig krijgt een pc bij ons op de eerste verdieping, verbonden met kabel, geen internetverbinding. We hebben ook een DAB radio gelijkvloers, zelfde verdieping als modem, die 1 x per week geen contact kan maken met Experia modem. Resetten van modem lost telkens wel het probleem op, maar voor iemand die thuis moet werken is dit uitermate storend en niet werkbaar.


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

5 reacties

Reputatie 7
Badge +20

Hallo @MarcelvanH Hopelijk kunnen we iets aan doen. Het is belangrijk om een duidelijk beeld te krijgen van wat er nu precies speelt. In de titel van je bericht heb je het over wifi, maar in je tekst heb je het over een kabel. Kun je toelichten hoe je het één en ander precies hebt aangesloten? Als het specifiek om wifi gaat, wijs ik je graag op ons algemene topic over wifi. Daar vind je allerlei uitleg, goede tips én onze wifi manager: een online tool die je wifiverbinding optimaliseert. 

Onze DAB radio werkt draadloos, en geeft regelmatig melding, één keer per week, geen contact te kunnen maken met netwerk. Na reset modem, maakt de radio wel contact en zendt dan uit. De laptop is met een kabel verbonden op de eerste verdieping en aangesloten op modem. De kabel ligt er al jaren en heeft nooit problemen gegeven. Gisteren viel hij weer weg, waarbij in beeld kwam dat de laptop wel verbonden was, maar geen contact opleverde. Bij het op scherm afsluiten en weer opstarten van contact met modem , kwam de internet verbinding weer tot stand. Op de  tweede verdieping staat mijn laptop, ook per kabel aangesloten en hier blijft de verbinding steeds goed. 

Reputatie 7
Badge +20

Dank voor de toelichting @MarcelvanH Als ik het zo lees gaat is het dus echt wifi. Heb je ook problemen met wifi op andere apparaten of alleen met je radio? Heb je het topic over wifi al kunnen bekijken en heb je de wifi manager al gedraaid? 

Ik heb de wifi manager  niet gedraaid, ik ga kijken waar deze staat. Paar dagen terug was er weer  geen internet op laptop met kabelaansluiting, na reset modem weer wel. Geeft toch het idee dat er iets mankeert aan modem.

Welke Experiabox heb je?