Beantwoord

Informatie abonnement (pair bonding/vplus)

  • 26 December 2020
  • 7 reacties
  • 152 keer bekeken

Reputatie 4
Badge +4

Ik heb een abonnement bij KPN op het oog.
Nu sluit KPN i.v.m. corona momenteel geen pair bonding aan, maar heb ik wel de mogelijkheid tot Vplus (200 mbit/s).
Het probleem met VPLUS is (in mijn geval) dat zowel de download als uploadsnelheid een “stuk” lager ligt, dan pair bonding.
Daarom is mijn vraag:
Is het mogelijk om later in het nieuwe jaar nog op pair bonding aangesloten te worden, i.v.m. een hogere download- en uploadsnelheid als ik nu een abonnement bij KPN bestel?

 

icon

Beste antwoord door Jeroen van KPN 31 December 2020, 14:13

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

7 reacties

Badge +19

Een stuk lager??? 17 Mbit/s toch maar of zie ik dat verkeerd?

Reputatie 4
Badge +4

De upload zal met +/- 35 mbit afnemen. Nu 66 mbit upload, met vplus maar 30 (op lijn 1). Ook staan er meestal 2 tv's aan á 18 mbit (wat op dit moment van de 218 mbit af gaat). Straks met vplus gaat dat van de 195 mbit af.

Hallo @Ice minelandr 2 tv's gebruiken samen ongeveer 18Mbit/s, niet per stuk.

 

Reputatie 4
Badge +4

Hallo @Ice minelandr 2 tv's gebruiken samen ongeveer 18Mbit/s, niet per stuk.

 

Dat bedoelde ik ook :smile:

Hallo @Ice minelandr 2 tv's gebruiken samen ongeveer 18Mbit/s, niet per stuk.

 

Dat bedoelde ik ook :smile:

Maar je schreef het niet, je schreef à 18Mbit/s per stuk, dat scheelt een factor 2:sunglasses:

Reputatie 7
Badge +19

Hallo @Ice minelandr. Als je nu een abonnement neemt dan kan het altijd later zodra we weer pairbonding doen gratis worden omgezet. 

Hallo @Ice minelandr. Als je nu een abonnement neemt dan kan het altijd later zodra we weer pairbonding doen gratis worden omgezet. 

Dat ‘gratis’ is makkelijk gezegd en gezien dat KPN sinds ruim een jaar ongeveer meer en meer ‘moeite’ heeft met beloftes nakomen, zou ik er maar niet al te veel waarde aan hechten. Temeer omdat het volgens mij niet in een abo en/of contract is ‘aan te vinken’. Het lijkt een onderonsje tussen de ene en de andere kant van het bedrijf, voor andere providers over het KPN netwerk is het niet mogelijk.

@Ice minelandr  Als je nu ook DSL hebt, en dus al op het KPN netwerk zit, zou ik maar even goed kijken wat een overgang naar een ‘echt KPN abo’ voor jouw inhoud. Ga je meer of minder betalen?