Beantwoord

Inloggen op de Box 12 lukt niet met het wachtwoord wat er op staat

  • 22 June 2021
  • 6 reacties
  • 464 keer bekeken

Ik ben een nieuwe kpn klant. Om de data converter van mijn zonnepanelen te laten werken schijnt het dat ik het modem op 2,4 gh moet laten werken. 

Ik probeer in te loggen op box 12. Het wachtwoord van adm staat achterop het modem, dat voer ik in en dan komt de mededeling "wrong login information”. Ik heb het echt goed ingevoerd! Ook resetten helpt niet.

Wat kan ik nog meer doen?

icon

Beste antwoord door jan051 22 June 2021, 18:52

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

6 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Heeft de monteur die KPN Box geplaatst?

Ja, vorige week dinsdag.

Reputatie 7
Badge +21

Hallo @jan051 , hoe heb je de Box 12 gereset? Je moet de 'pinhole’ knop lang genoeg indrukken.

Het Admin password is berucht om de lastige en slecht leesbare leestekens. Dit initiële password is door de ontwerpers onnodig complex gemaakt en bestaat uit 10 karakters.
Er zitten soms heel lastige leestekens in zoals ‘ : ^ ( ) } ]. Je moet dus heel goed kijken wat er staat.

Misschien heb je hier nog wat aan.

Op de achterzijde van de KPN Box staat een QR-code waarin alle informatie opgeslagen is:

Een smartphone kan deze QR-code met de camera scannen en de codes ontcijferen.

Met kopiëren en plakken kan je het deel met het Admin password dan gebruiken op het inlogscherm. Dan weet je zeker dat je de juiste tekens gebruikt. 

Succes!

Is opgelost, voor het wachtwoord stond :

Deze zag ik over het hoofd

Het lukt me niet met het wachtwoord achter op de box. Alles geprobeerd: QR code scan, wachtwoord in notepad, kopieren, et cetera. Graag zsm hulp! Ik heb namelijk een laptop waarmee inlog op wifi niet meer lukt (waarschijnlijk wifi 6)

 

Reputatie 7
Badge +21

Hallo @gtnuman 
Als het Admin password achterop niet werkt, zelfs via de QR code scan, dan is dat wachtwoord waarschijnlijk eerder al gewijzigd. Misschien door de installatiemonteur van KPN. Heb je de KPN Box al eens gereset, zoals ik hierboven heb uitgelegd? Daarna moet het initiële password wel werken.