Beantwoord

Inloggen via VPN (Global connect) werkt niet meer

  • 25 March 2024
  • 4 reacties
  • 51 keer bekeken

Bedrijf heeft ervoor gekozen om bij thuiswerken in te loggen via een VPN verbinding met Global connect.  Heeft soms gewerkt maar nu al geruime tijd niet.

Onze IT afdeling heeft alles bekeken vanuit hun kant maar alles is goed ingesteld. Thuis lukt het nog steeds niet om in te loggen.  Blijkt dat meerdere collega's die KPN hebben als provider hier last van hebben  Een heeft zelfs een extra service bij KPN moeten aanschaffen om het werkend te krijgen ( dat si=is bizar en niet wenselijk toch ?)

Ik heb op digitaal vlak twee linkerhanden en niemand kan mij helpen het probleem op te lossen.  Kan een van de mensen van KPN mij hierin helpen door mijn Laptop “over te nemen”   Is een serieus probleem voor mij 

icon

Beste antwoord door Thomas van KPN 27 March 2024, 08:41

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Welk modem heeft u? Probeer eerst eens ipv6 uit te zetten. 

Vervolgens een andere DNS server instellen? 

Krijgt u een foutmelding in beeld bij inloggen? Zo ja, hoe luid die?

Het is schandalig dat een IT afdeling het probleem niet opgelost krijgt.

Hebben alle KPN klanten er last van? Of zijn er ook waar het wel werkt?

Bij sommige KPN modems kan de firewall op hoog, normaal of laag ingesteld worden. Zet deze eens op laag. Daarna eventueel opnieuw opstarten. 

Koop voor een klein prijsje op marktplaats eens een 2de hands fritzbox. Probeer het daar eens mee.

Beste Nick 83

Experiabox V10

 

Probeer eerst eens ipv6 uit te zetten.   Hoe doe ik dat op mijn laptop

Vervolgens een andere DNS server instellen? Geen idee wat ik moet doen  

sorry sorry sorry ( schaam)

 

Reputatie 7
Badge +20

Hoi

@Peugeot1, welkom op onze community!

Inhoudelijk heb ik hier vanuit KPN niet bijster veel verstand van maar ik ben even voor je op zoek geweest. 


Om het antwoord van @Nick83  nog even aan te vullen, in dit topic kun je de stappen vinden om ipv6 uit te zetten op je V10:

  

Fijn dat het gelukt is! Nog even voor de meelezer. IPv6 kan uitgeschakeld worden door in te loggen op de Experia Box. Ga naar https://192.168.2.254 en log in. Log je voor het eerst in op je Experia Box V10 of V9 laat dan het wachtwoordveld leeg. Je stelt na het inloggen dan zelf een wachtwoord in. Hierna navigeer je naar ‘Instellingen (V10)’ of 'Netwerk(V9)’ bovenin en klik vervolgens links op ‘IPv6’. Zet de optie daar ‘Uit’ en kies ‘Toepassen’.

 

Meer informatie over de V10 kun je vinden op onze kennisbank!

 

Hoi

@Peugeot1, welkom op onze community!

Inhoudelijk heb ik hier vanuit KPN niet bijster veel verstand van maar ik ben even voor je op zoek geweest. 


Om het antwoord van @Nick83  nog even aan te vullen, in dit topic kun je de stappen vinden om ipv6 uit te zetten op je V10:

  

Fijn dat het gelukt is! Nog even voor de meelezer. IPv6 kan uitgeschakeld worden door in te loggen op de Experia Box. Ga naar https://192.168.2.254 en log in. Log je voor het eerst in op je Experia Box V10 of V9 laat dan het wachtwoordveld leeg. Je stelt na het inloggen dan zelf een wachtwoord in. Hierna navigeer je naar ‘Instellingen (V10)’ of 'Netwerk(V9)’ bovenin en klik vervolgens links op ‘IPv6’. Zet de optie daar ‘Uit’ en kies ‘Toepassen’.

 

Meer informatie over de V10 kun je vinden op onze kennisbank!

 

Thanks 

Reageer