Beantwoord

Instabiel internet op 1 computer

  • 13 February 2024
  • 12 reacties
  • 107 keer bekeken

  • Deelnemer
  • 5 reacties

Sinds wij de modem op verzoek van KPN hebben vervangen, is het internet op 1 laptop heel instabiel. Op zolder werkt het perfect, beneden (waar modem staat) niet. Ik heb alle stappen al doorlopen om het internet te verbeteren/te kijken waar issue zit.

 

Het verbetert niet, op jullie site kan ik enkel het zelf op lossen of een topic posten op het forum.

Graag krijg ik contact met klantenservice :(

icon

Beste antwoord door XS4-Arjan 13 February 2024, 15:46

Bekijk origineel

12 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Hallo @JCx , welkom op het KPN forum waar klanten elkaar helpen.

Je geeft aan dat je op één apparaat instabiel internet ervaart.

Maak je gebruik van wifi, of heb je alles bedraad aangesloten?

Wellicht mosterd na de maaltijd, maar weet je nog op welke band de wifi draaide op je vorige modem (2,4 of 5 GHz)? Het kan zijn dat dit geswitched is met de modemwissel en dat je daarom minder stabiel internet hebt. Ook kan het zijn dat de wifi van kanaal is veranderd (binnen de 2,4 en 5GHz heb je meerdere kanalen) waar al veel andere apparaten op zitten of waar de wifi van bijv. de buren ook op uitzendt.

Heb je wifi-repeaters? Zo ja, zijn die ook vervangen?

Als laatste, heb je al geprobeerd om de wifi-manager van KPN te doorlopen?

Bedankt voor de reactie.

 

het gaat via wifi, ik heb geen idee of dat veranderd is, het oude modem moest teruggestuurd en geen idee hoe ik dat kan achterhalen ?


geen idee of wifi repeaters hetzelfde is als versterkers, maar die heb ik idd, 1 naast modem en 1 op zolder, en volgens KPN hoefde deze niet vervangen worden.

 

wifi manager heb ik letterlijk tien keer uitgevoerd met weinig tot geen verandering (soms dan werkt het voor 10 minuten)

 

 

Reputatie 7
Badge +9

Bedankt voor de reactie.

 

het gaat via wifi, ik heb geen idee of dat veranderd is, het oude modem moest teruggestuurd en geen idee hoe ik dat kan achterhalen ?

Dat gaat helaas niet meer lukken. Misschien wist je het.


geen idee of wifi repeaters hetzelfde is als versterkers, maar die heb ik idd, 1 naast modem en 1 op zolder, en volgens KPN hoefde deze niet vervangen worden.

Ja, dat is hetzelfde. Het is wel zo dat de wifi op je router uit moet met de versterkers. Ik neem aan dat je dat ook al hebt gedaan?

 

wifi manager heb ik letterlijk tien keer uitgevoerd met weinig tot geen verandering (soms dan werkt het voor 10 minuten)

 

 

Als echt niet helpt, kan je altijd nog proberen om handmatig een goed kanaal uit te kiezen in je router. De experiabox zou automatisch de best beschikbare band moeten kiezen, maar het kan best zijn dat je het zelf toch wat beter kan bepalen.

Vuistregel: Hoe lager de frequentie, hoe verder het signaal draagt. 2.4GHz komt verder dan 5GHz, maar 5GHz is wel weer sneller.

Reputatie 7
Badge +17

Hallo @JCx, ik zie dat @XS4-Arjan je al een aantal goede tips heeft gegeven.

Ik wil ook nog wel met je meedenken. Weet je toevallig nog wat voor modem je hiervoor had? En hoe oud is jouw laptop?

Hi Denise,

 

nee helaas weet ik dat niet meer🙊

laptop is niet zo oud, en daar ligt het niet aan, want op zolder (naast een versterker) heb ik geen issues. 
 

Ik blijf het bizar vinden dat het probleem er is, sinds ik ben geupdate met de ‘betere’ modem.

 

het lijkt erop dat ik het zelf niet kan oplossen, en dat er mogelijk iemand langs moeten komen.

 

Reputatie 7
Badge +17

Het vreemde is dat het probleem alleen op 1 laptop speelt. Het kan zijn dat jouw laptop niet met de de instellingen van de nieuwe modem om kan gaan. Je zou eens kunnen kijken of het helpt om de draadloze modus op 802.11b te zetten in plaats van 802.11ax. Je kunt op jouw modem inloggen via mijnmodem.kpn of http://192.168.2.254. Als je nog niet eerder hebt ingelogd, dan vind je de gebruikersnaam en wachtwoord op de sticker op het modem. Ga vervolgens naar ‘Wifi’ > ‘Advanced'. Hier kun je onder ‘Wireless Mode’ de modus veranderen.

Ik heb de aanpassing kunnen doen naar de 802.11b.

verbinding op laptop lijkt nu wel te werken, zwak signaal maar iig “connected and secured” ipv no internet and secured.

 

is er dan nog iets wat ik kan doen om het signaal beter te maken? Ik heb al wifi versterkers.

 

heb ook een wifi repeater aangeschaft, en alles ingesteld maar zodra ik wifi wachtwoord invul geeft hij aan dat dit niet klopt.

 

scratch that…. 5 min later heeft hij weer aan no internet and secured.

 

 

Reputatie 7
Badge +9

@JCx In modem admin portaal als je op wifi netwerk klik dan bij wifi wachtwoord op het oog (laat zien), kan je het huidige wachtwoord zien

@JCx In modem admin portaal als je op wifi netwerk klik dan bij wifi wachtwoord op het oog (laat zien), kan je het huidige wachtwoord zien

Hi TDN, dank voor de reactie! Het wachtwoord dat is ingevuld klopt! Maar volgens het systeem niet. Dus dat is irritant…

Reputatie 7
Badge +17

Het klinkt alsof je te ver van een wifi punt afzit om echt goed verbinding te krijgen. Hoe is de verbinding als je direct naast het modem gaat zitten?

Het klinkt alsof je te ver van een wifi punt afzit om echt goed verbinding te krijgen. Hoe is de verbinding als je direct naast het modem gaat zitten?

Dat is wel gek, want met vorige modem had ik dit probleem niet. Ik zit grofweg 7 meter van modem af (staat in de gang, en ik werk aan tafel in huiskamer). Als ik naast het modem zit is er geen verandering/verbetering

Reputatie 7
Badge +17

Niet ieder modem heeft hetzelfde bereik. Dus met een nieuw modem kan de afstand zeker wel van invloed zijn. Maar ik begrijp dat je ook naast het modem problemen hebt. Dit laatste kan natuurlijk zijn dat de wifi op het modem uitgeschakeld is, in verband met de wifi versterkers.

Even voor mijn beeldvorming: Klopt het dat je nu een KPN Box 12 hebt? En welke wifi versterkers heb je?

Hoe en waar heb je de wifi versterkers neer gezet? En hoe zijn deze verbonden met het modem?

Dichtbij de wifi versterkers, heb je dan ook problemen met het wifi netwerk?

En wat als je de wifi versterkers omruilt van plek, werkt het dan wel? Of houd je dan ook nog problemen?

Reageer