Vraag

installeren SuperWifi lukt niet

  • 21 February 2021
  • 7 reacties
  • 65 keer bekeken

Wat een teleurstelling die superwifi. Aansluiten lukt voor geen mogelijkheid.

Via de thuisapp niet, bedraad niet, miskoop of zijn er nog mogelijkheden?

 

Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

7 reacties

Hallo @Zunne , waarom lukt het niet?

Heb je er 2 of 1?

Welk merk en type modem heb je van KPN?

De 1e sluit je bekabeld aan rechtstreeks op je modem, als het lampje dan na een X aantal minuten contant groen brandt werkt het wifipunt.

Bij een 2e wifipunt werkt het net zo, rechtstreeks op het modem bekabeld aansluiten en ook daar weer wachten totdat het lampje constant groen brandt. De 2e kun je dan eventueel loskoppelen van de modem en elders draadloos binnen het bereik van de 1e aansluiten, als dan ook het lampje weer constant groen brandt heb je een goede verbinding, bij een oranje lampje ben je iets te ver weg van de 1e en moet je de 2e dichterbij plaatsen totdat het lampje weer constant groen brandt.

Indien mogelijk kun je ook gewoon de 2e bekabeld aansluiten voor een optimaal resultaat.

 

 

Ik heb 2 wifi punten gekocht.  Aangesloten zoals de beschrijving en jij aangeeft. Lampjes gaan groen branden maar instellingen van de experiabox V9 worden niet overgenomen. 

Ik zie de wifipunten met een andere naam in mijn netwerk verschijnen maar wachtwoorden kloppen niet.

Reputatie 6
Badge +9

Ik zie de wifipunten met een andere naam in mijn netwerk verschijnen maar wachtwoorden kloppen niet.

 

Dan log je in in de Superwifi en zet je de SSID en veiligheidssleutel van je Experiabox er toch zelf in !!

http://192.168.2.151/

Je logt dan in met het admin wachtwoord wat achter op de Superwifi staat die blauw knippert (hij knippert blauw omdat je daar op inlogt)

Dank! Dat inloggen kan als die aangesloten is en groen brandt en ik nog de reeds bestaande verbinding heb via Wifii van de experiabox? 

Reputatie 7
Badge +24

Dank! Dat inloggen kan als die aangesloten is en groen brandt en ik nog de reeds bestaande verbinding heb via Wifii van de experiabox? 

Nee, want die WiFi van de Experiabox gaat uit, dus u heeft geen WiFi meer 😊 Daarom vanaf een bekabeld aangesloten pc of laptop werken. Dat werkt altijd.

Reputatie 7
Badge +10

Goedenavond @Zunne, welkom hier op het forum!

Mooi om te zien dat je al wat handige tips van @tonymelony en @Nick83 hebt gehad! :blush: Is het inmiddels gelukt om de SuperWifi punten te installeren? 

Nee lukt niet. Ik had nog 2 stuks experia wifi liggen en heb die nu aangesloten. Dat werkt wel.