Beantwoord

instellen van experia wifi versterkers

  • 25 August 2019
  • 4 reacties
  • 2318 keer bekeken

Badge
Mijn 4 experia wifi versterkers staan op ‘oranje’ in de KPN thuis app wat zou betekenen dat de wifi versterkers zichtbaar zijn in het netwerk ‘maar nog niet goed ingesteld’. Wat is er dan nog niet goed ingesteld? En hoe kun je dat doen? Ook zou ik ze elk een naam willen geven maar heb geen idee hoe ik dan kan doen. Iemand een tip?
icon

Beste antwoord door Joran 27 August 2019, 18:01

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +28
Welkom @PeVo! Dit kan betekenen dat een of meerdere versterkers de WiFi gegevens niet hebben overgenomen van de Experia Box. Als je, bijvoorbeeld op een telefoon, zoekt naar alle WiFi netwerken, kom je dan ook een netwerknaam tegen dat begint met "BWA"? Dat is de standaard netwerknaam van de Experia WiFi.

Anderzijds kan het ook betekenen dat WiFi op de Experia Box niet is uitgeschakeld. Dat lijkt sowieso het geval. Als ik jouw Experia Box meet staat WiFi nog gewoon aan. Dat is niet per se een probleem, maar de V10 ondersteunt geen "fast roaming". Dat is een techniek om heel snel te kunnen switchen van draadloze netwerk. Als je alleen gebruik maakt van de Experia WiFi's merk je niet dat je met een ander apparaat verbindt. Als het bereik van de V10 het sterkst is verlies je mogelijk even de verbinding voordat je bent overgeschakeld.

Als de Experia WiFi's wel de goede netwerknaam hebben is er eigenlijk weinig aan de hand. Je kunt er voor kiezen om WiFi op de V10 nog uit te zetten. Aan de bovenkant van de V10 zit een knop om WiFi uit te schakelen.
Badge
Dank je Joran voor je uitgebreide Ik zie geen netwerknamen tegen anders die van de experia box en die van mijn buurman. Dus de experia wifi lijken goed aangesloten en doen het ook prima. Wel klopt het dat de wifi op de V10 aanstaat. Daar zal ik eens naar kijken wat ik daarmee doe.

Maar ik had nog die andere vraag: hoe kan ik de experia wifi versterkers een naam geven?
Reputatie 7
Badge +28
Ah top! De Experia WiFi's nemen de netwerknaam over van de Experia Box. Die kun je aanpassen via Servicetool: wijzig je WiFi naam & wachtwoord | KPN. De Experia WiFi's nemen de naam over, een herstart van de Experia Box kan daar wel voor nodig zijn.
Reputatie 7
Badge +24
Maar ik had nog die andere vraag: hoe kan ik de experia wifi versterkers een naam geven?
Waarom wil je dat? Ze hebben toch een naam?

Reageer