Vraag

Instellingen Experiabox V12

  • 24 August 2020
  • 17 reacties
  • 5944 keer bekeken

Reputatie 1
Badge

Vanochtend nieuwe V12 geïnstalleerd omdat bij de oude V10 de wifi telkens wegviel.

De snelheid blijkt echter gehalveerd tov de V10 en het lukt mij niet aparte  netwerknamen voor 2,4 en 5 Ghz te geven. Wie weet raad?

2x met helpdesk gebeld en 2 x antwoord dat een harde reset eea oplost, helaas bleek dat dus tot 2 x toe geen oplossing.

 


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

17 reacties

Reputatie 7
Badge +21

Hallo @Alleman je zegt dat je snelheid gehalveerd is. Je hebt toch niet toevallig “pairbonding” met een zgn. Y-kabel tussen is/ra aansluitpunt en het modem?

De KPN Box 12 ondersteunt dat niet en dan blijft er één actieve lijn over en (ongeveer) de halve snelheid. Pairbonding kan alleen met een Experia Box v10.

Wat betreft aparte namen voor 2.4 GHz en 5 GHz. dat kan ook niet bij de KPN Box 12. I.v.m. “bandsteering” bepaalt het modem samen met het device welke frequentie gekozen wordt.

Reputatie 1
Badge

Ok, helder verhaal, dus terug naar de V10???

 

Reputatie 7
Badge +21

Ok, helder verhaal, dus terug naar de V10???

In geval van pairbonding is het antwoord JA. KPN helpdesk had dan nooit een Box 12 moeten sturen.

Reputatie 1
Badge

maar weer bellen dan, 3e keer vanmiddag. Jammer, zou bij probleemmelding V12 toch de eerste vraag moeten zijn: “pairbonding” met een zgn. Y-kabel tussen is/ra aansluitpunt en het modem?

 

 

 

 

 

 

 

;

Reputatie 1
Badge

Wat een toestand, nu geen storing maar “traag werkende Wifi” volgens de helpdesk. Dus eigenlijk geen recht op een nieuw modem.

Toch een verzoek voor het leveren van een nieuw oud (V10) modem gedaan, ik wacht met spanning af. 

 

Hoi @Alleman . Ik heb even meegekeken in de interne notititie die de collega voor je heeft aangemaakt. Hij/zij heeft het prima verwoord en ik ga er van uit dat de logistieke afdeling het verzoek gaat honoreren.

 

Reputatie 1
Badge

Net sms ontvangen dat de apparatuur morgen kan worden omgeruild. TOP!!

 

Overigens, complimenten voor de laatste collega die ik telefonisch sprak, zij begrijpt echt wat een klant is en maakt zich er niet makkelijk van af door een reset aan te bevelen.

 

Verademing hoor zo’n klantgerichte dame te spreken.

Ik heb de bedankjes doorgestuurd, @Alleman . Fijn dat het allemaal goed is gekomen. 

Mocht je na het aansluiten van de v10 toch nog problemen ervaren, laat het mij even weten.

Reputatie 1
Badge

Dank. Het begint niet goed met de V10 helaas, vandaag niet op het PostNL servicepunt afgeleverd, status: “Zending wordt verwacht, nog niet bij PostNL” en dat al sinds gisterenmiddag.

Volgens CEVA Logistics is het servicepakket wel verstuurd, ergo ZOEK??

 

Hallo @Alleman , via een Track & Trace code moet je precies kunnen volgen waar het pakje is.

 

Reputatie 1
Badge

Dat is het juist, dit is de melding als ik via Track & Trace het pakketje probeer te volgen:

“Zending wordt verwacht, nog niet bij PostNL”

Hallo @Alleman , die standaard reactie komt als CEVA het pakketje klaar heeft staan voor verzending maar nog niet bij PostNL heeft afgeleverd of nog niet door PostNL is opgehaald.

 

Reputatie 1
Badge

CEVA zegt dat het pakket daar gisterenmiddag weg is gegaan en PostNL heeft het niet. Ik heb vandaag daar diverse telefoontjes met CEVA, PostNL en KPN over gepleegd. Wat nu?

 

Hallo @Alleman , nog even een dagje afwachten of met KPN bellen c.q. chatten.

Heb je wèl een T&T-code gekregen? Want die moet CEVA je dan kunnen geven.

Succes.

 

@Alleman : Als ik nu met jouw track en trace zoek krijg ik het volgende:

Sorry. Door een IT-storing gisteren kunnen we een klein deel van de pakketten vandaag niet bezorgen. Volg je pakket hier.

Af te halen vanaf vandaag om 15:00

Bezorger is onderweg naar PostNL-punt

 

Het lijkt er dus op dat er dingen mis gingen bij PostNL. 

Ik heb goede hoop dat je het modem na 15:00 kunt ophalen.

Reputatie 1
Badge

de V10 is gearriveerd, aangesloten en het werkt nog ook. Snelheid ook weer ok. Nu maar hopen dat het probleem waar het allemaal om te doen was (wegvallende wifi en na restart pas weer beschikbaar) opgelost is en zich niet meer voordoet.

Blij dat ‘ie er is. Mocht dat wifi probleem weer optreden, laat het weten!