Beantwoord

Internet bestellen op afgelegen plek

  • 24 July 2020
  • 15 reacties
  • 596 keer bekeken

Ik heb een recreatiewoning in een bosrijk gebied met een vaste telefoonaansluiting en digitenne voor radio en tv. Ik wil graag uitbreiden met internet. Wat zijn de opties?  ADSL via de telefoonkabel of zijn er andere (betere?) mogelijkheden?

Hans

icon

Beste antwoord door PeterG 15 August 2020, 15:38

Bekijk origineel

15 reacties

Reputatie 7
Badge +28

Hallo @JCMBAS ,

Zou je het Forum profiel  willen aanvullen met naam, postcode + huisnummers en klantnummer? Deze gegevens zijn alleen zichtbaar voor jou en KPN moderators. En geef hier even een seintje wanneer dit gedaan is. 

 

 

Reputatie 6
Badge +9

Dag @JCMBAS. Van harte welkom hier. Ik kan altijd voor je kijken wat de mogelijkheden zijn op dat adres. Ben je op zoek naar internet via 4G of via WiFi? En heeft je recreatiewoning een eigen huisnummer en aansluitpunt? Je zou zelf alvast kunnen kijken of je in aanmerking komt voor Sneller Internet Buitengebied of wat er haalbaar is op jouw adres

Zou je, zoals @Noordzee al vroeg, je profiel nog kunnen aanvullen met je postcode/huisnummer, klantnummer en de naam van de contracthouder? Dan kan ik meekijken als dat nodig is.

Reputatie 6
Badge +9

Hallo @JCMBAS. Ik heb geen reactie meer van je gezien. Ik ga er daarom van uit dat je vraag zo is beantwoord. Als je nog wel ergens hulp bij nodig hebt, lees ik het graag.

Dag Natasja,

 

Sorry voor de late reactie!

Mijn recreatiewoning staat op een miniboerencamping. Het adres van de camping staat op naam van de boer, terwijl het terrein ongeveer 1 km van de boerderij af ligt. Ik heb dus geen eigen adres! Er is geen wifi op de camping aanwezig, mijn huisje heeft alleen een vaste telefoonaansluiting.. Ik weet wel dat er vorig jaar een glasvezelkabel is aangelegd onder de weg langs de camping. De eigenaar van de camping maakt hier echter geen gebruik van. Ik weet overigens ook niet of deze kabel van KPN is! Binnen in het huisje heb ik geen bereik met mijn mobiele telefoon, ik moet naar buiten om verbinding via 4G te leggen. Het ontvangst is altijd zwak.(1 streepje)

Kan jij hier iets mee?

Groet

Hans

Reputatie 7
Badge +24

Waar komt die vaste telefoon aansluiting vandaan dan?

Reputatie 6
Badge +9

Dag @JCMBAS. Bedankt voor je reactie. Als de recreatiewoning geen eigen adres heeft, dan kun je geen aanvraag doen. Je zou eens bij de boer/campingbeheerder kunnen informeren naar wat de mogelijkheden zijn. Ik ben net als @Nick83 wel benieuwd waar die vaste telefoonaansluiting vandaan komt. Wellicht kun je hier eens een foto plaatsen van het aansluitpunt. Als glasvezel of een verbinding via de koperlijn geen opties zijn, zou je nog kunnen denken aan een Mifi-kastje (mobiele WiFi) als alternatieve oplossing. 

Bedankt voor jullie reactie.

De vorige eigenaar heeft in dat huisje, als enige op de camping,  een vaste aansluiting laten aanleggen voor de beveiliging. Het beveiligingssysteem geeft telefonisch een melding als er iets niet in orde is. Die leiding komt volgens mij van een schakelkast in de buurt van de dichtstbijzijnde boerderij hier naast de camping. 

Moet een MIFI-kastje dan, in mijn geval, buiten geplaatst worden in verband met slecht ontvangst binnen?

 

 

profielinstelling is aangepast

 

Reputatie 6
Badge +9

Ik verwacht dan niet dat er een mogelijkheid is om internet te installeren in jouw woning via DSL, coax of glasvezel. :disappointed: Wat de MiFi router betreft: het is het overwegen waard, maar bedenk je wel dat die misschien ook niet de uitkomst biedt, omdat het 4G-signaal binnen niet fantastisch is. Ik zou je dan ook echt adviseren om navraag te doen bij de huidige eigenaar.

Dag Natasja,

Bedankt voor alle moeite, ik ga nog maar eens met de campinghouder praten.

Ik sluit hierbij mijn vraagstelling af!

Groet

Hans

een vaste aansluiting laten aanleggen voor de beveiliging

Oh, dat is dus puur een interne lijn dus. Daar kan je dus ook niet mee bellen naar je tante in Stavoren. Staat los van KPN.

Enige mogelijkheid lijkt mij dan via 4G; dat kan op 2 manieren.

Ik ben dan toch benieuwd wat het bereik van T-mobile daar is. Die leveren, als enige, een los “4G voor thuis” abonnement met mifi router. Bij KPN kan dat NIET want dan moet je een CANVAS adres hebben mét DSL aansluiting en dat heeft je huisje NIET. Dat valt gewoon onder het adres van de boerderij.

Mogelijk is internet wel gewoon een dure grap dan. Je bent er misschien maar 3 maanden per jaar (qua totaal aantal dagen; weekenden meegerekend). Een abonnement is nml voor minimaal 2 jaar. 4G voor Thuis mag alleen op het opgegeven adres (zendmast) gebruikt worden. Meenemen naar huis is dus geen optie….

Nog een optie. Leg je phone zo hoog mogelijk en zet de HOTSPOT aan. Dat geeft ook wifi-signaal voor bv. je laptop. Niet handig om uren TV mee te kijken (bundel).

Jawel ik kan er ook mee naar iedereen bellen! Ik heb gewoon een vast abonnement bij KPN. 

Hmm :thinking:

Dan zou je toch zeggen dat er ook DSL over die lijn moet kunnen. Maar dat neem je dan feitelijk alleen af om in the end internet ‘vast’ via 4G bij KPN te krijgen. Bij T-mobile kun je los 4G voor thuis gewoon zonder DSL bestellen. (want die DSL zal wsl hooguit 2 à 3 Mb/s zijn, dus zinloos).

Je moet dus sowieso voldoende 4G bereik hebben anders gaat het ‘vast’ niks worden daar. Dat durf ik wel te stellen.

Want andere mogelijkheid is om een “onbeperkt” mobiel abo te nemen en de sim in een mifi te stoppen. (of de HOTSPOT v.d. telefoon waar ie in zit gebruiken)

Hoe dan ook: vaste lijn zal veel te lage snelheid zijn om vrolijk van te worden. Blijft over via 4G….

Check je DSL eens via fourstack. Gebruik het adres wat op je contract voor vaste telefoon staat.

Hallo @JCMBAS , bij T-Mobile kun je eens een postcodecheck doen of je voor een 4G-thuisabo in aanmerking komt.

 

Reputatie 6
Badge +9

Check je DSL eens via fourstack. Gebruik het adres wat op je contract voor vaste telefoon staat.


Hallo @JCMBAS.  Volgens mij geeft @PeterG hier nog wel een hele waardevolle tip. :thumbsup_tone2: Want het klinkt inderdaad alsof er een mogelijkheid zou moeten zijn om internet te leveren via diezelfde lijn. Ik ben ook wel benieuwd wat de campinghouder erover zegt. :slight_smile:

Reageer