Vraag

internet doorvoersnelheid router erg laag

  • 11 April 2021
  • 1 reactie
  • 21 keer bekeken

Goedemiddag, 

 

Op de tweede verdieping heb ik een extra router geplaatst. De DHCP heb ik hiervan uitgeschakeld. 
 

op het moment dat ik een kabel trek van mijn router naar mijn pc, haal ik snelheden van 96 Mb/s, dit is zoals gewenst. 
 

Maar als ik wifi gebruik, dan haal ik maar 26 Mb. Ik zit dan naast mijn router. Als ik dan naar de wifi ga van de modem/router KPN. Dan heb ik een zwak signaal, maar wel 80 Mb/s. Wat doe ik fout? 
heb de kabels gecontroleerd. Hier ligt het niet aan. 
 

wie kan met mij meedenken? 
 

groet,

 

marcel


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

1 reactie

Reputatie 7
Badge +17

Welkom op het@M. Kappert! Meedenken moet sowieso gaan lukken. :wink: Zou je iets meer informatie kunnen geven over de apparatuur die je aanwezig hebt? Welke Experiabox heb je en wat is het merk en type van de router? Zou je ook aan kunnen geven welke snelheid je haalt zonder dat je op die locatie een router hebt staan? Mocht deze onder de 20 zijn zou ik je willen aanraden om de Wifi Manager eens te doorlopen. De kans is dat deze aanstuurt op (gratis) wifi apparatuur. Het voordeel dat je hebt als wij bijvoorbeeld een Experia Wifi sturen is dat die beter samenwerken met elkaar.