Beantwoord

internet en tv menu traag

  • 5 February 2021
  • 17 reacties
  • 100 keer bekeken

Beste KPN,

al een tijdje ervaren wij last met de WiFi verbinding en een langzame tv menu. De software upgrade heeft niet geholpen met het versnellen van de tv menu. Wat betreft de WiFi, deze is traag en geeft vaker aan dat de WiFi geen internet verbinding heeft. Ook de tv blijft vaker hangen (voornamelijk Netflix, YouTube e.d. via menu). Ik heb de stappenplan reeds doorlopen, echter bij de test doet de WiFi het oke. Op het moment dat hij wegvalt kan ik geen test doen omdat hij niet verbonden is. Dus de stappenplan doorlopen heeft geen nut. Enige waar hij op uitkwam is een ander kanaal pakken, dat heeft hij een aantal keer gedaan zonder resultaat. 
 

Gezien het werk wat wij moeten verrichten is WiFi wel een vereiste. In het verleden overigens geen last gehad. Nu ook geen verschil tussen begane grond en 1e etage. Beiden slecht. 

icon

Beste antwoord door Joep1965 6 February 2021, 10:01

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

17 reacties

Badge +19

Gebruikt u dit soort dingen? 

 

Beste Joep, ik gebruik geen versterkers. De tv is bekabeld en daar ervaar ik dezelfde problemen (wegvallend internet). Ook is er geen opmerkelijk verschil in de begane grond (waar modem staat) en de 1e etage. 

Badge +19

Dat wordt zoeken. Welk type modem heb je?

Dat vermoeden had ik al. Ik heb een Experia Box v10A. 

Badge +19

Heb je glasvezel of koper? Welke snelheid heb je als met een bekabelde pc of laptop direct op de experiabox meet en welke snelheid heb je met Wi-Fi? Graag meten op www.speedtest.net

Reputatie 7
Badge +20

Goedemorgen @Nathaliedecar, ook ik ben wel benieuwd naar het antwoord op de vragen die joep hierboven stelt. Kun je die beantwoorden?
We denken graag mee!

Reputatie 7
Badge +20

We hebben niets meer van je gehoord dus ga ik ervan uit dat het opgelost is.  Anders weet je ons te vinden!

Probleem is nog niet opgelost. Ik heb alleen nog geen laptop die ik even aan de WiFi kan vastmaken. 

Hij geeft aan 12 Ping ms, 35.11 download en 9.49 upload. Dat is een meting na een internetstoring. Daarvoor deed geen enkele laptop of mobiele telefoon het. Internet 0. 

Zojuist ook op WiFi getest, nu 10 Ping ms, 36.55 download en 9.48 upload. 

En nog een keer tijdens slecht internet op de pc:

1784 Ping ms

44.04 download

 9.14 upload 

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @Nathaliedecar, dat zijn opzich geen raar langzame snelheden hoewel de ping van je laatste speedtest wel erg hoog is. 
Ik kijk graag even mee hoe de verbinding er bij staat. Kun je je gegevens invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd?

Beste Thomas,

Gegevens zijn ingevuld. 

Weer een meting gedaan:

Ping 74

download 8.26

upload 9.12

Reputatie 7
Badge +20

Bedankt voor je gegevens @Nathaliedecar, ik heb de lijn uitgelezen en dat ziet er eigenlijk allemaal wel goed uit!
Ik vermoed dan ook dat het probleem toch ergens tussen je experiabox en apparaten zit.
Om het wifi te verbeteren en goed te krijgen wil ik je echt adviseren de wifimanager nog eens (een paar keer) volledig te doorlopen. Als daar het probleem in zit zal deze ook een oplossing aandragen!

Beste Thomas,

ik wil het best doorlopen. Ik heb echter geen andere apparaten tussen mijn experiabox zitten. Probleem is ten tijden van de storing op alle apparaten zichtbaar. Ook de tv die rechtstreeks op de box zit aangesloten. Overige apparaten gebruik ik alleen via WiFi. 

Reputatie 7
Badge +20

met “tussen je experiabox en apparaten” bedoel ik ook niet perse een apparaat hoor :) ik vermoed dat het hem in het wifi zit. Ik ben benieuwd waar de wifimanager op uit komt!