Beantwoord

internet en tv problemen

  • 30 January 2021
  • 8 reacties
  • 62 keer bekeken

Hallo,

Mijn WiFi in huis is bijzonder slecht. Het internet valt soms opeens weg en dekt ook niet ons geheel huis. De WiFi op de begane grond is redelijk, op de eerste etage is het slecht en op de tweede etage is het gewoon nauwelijks aanwezig. Ik zou verwachten dat de WiFi het hele huis zou dekken, maar helaas. 
 

Daarnaast heb ik de laatste tijd geregeld problemen met mijn interactieve tv. Ik krijg foutcodes dat hij enkel in beschermde modus (geloof ik) aan gaat. Terugkijken kan ik vaak alleen als ik eerst mijn interactieve set uit doe en opnieuw aanzet. Kan hier een oplossing voor komen.

wellicht dat beide problemen deels ook veroorzaakt worden doordat ik nog een experiabox V8 heb die ik destijds bij Telfort (2016) ontvangen heb?
 

ik hoor graag mogelijke oplossingen.

 

groet,

Tom

icon

Beste antwoord door Noordzee 30 January 2021, 14:00

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

8 reacties

Reputatie 7
Badge +28

Hallo @Tom Woude ,

Tijd voor de Wifi Manager ! : 

https://www.kpn.com/internet/wifi/manager.htm#/login

Log in met KPN ID en verbeter thuis jouw wifi

Voordat je kunt beginnen met het verbeteren van je wifi:

  • Zorg dat je thuis bent en verbonden bent met je KPN wifi-netwerk.
  • Open deze site op je nieuwste mobiel, tablet of laptop.
  • Zorg dat je met dit apparaat door het huis kunt lopen.
  • Lukt het niet om de verbinding te maken? Trek dan de stekker van het modem uit het stopcontact en stop die er na 5 tellen weer in. Het modem start opnieuw op.

Dank voor de tip, maar die had ik al geprobeerd :). 
op de bovenste etage kan hij niet meten, dan krijg ik alleen maar foutmeldingen, zo slecht is het WiFi daar. Op eerste etage krijg ik een snelheid door van 1,2 mbit. Als ik dan vervolgens bij de resultaten kijk en door klik op neem contact op, kom ik bij de veelgestelde vragen. Klik je op trage en wegvallende WiFi, kom je weer bij de WiFi manager… het cirkeltje rond. Daarom probeer ik het nu via het forum, want ik heb ook nergens een mailadres of telefoonnummer gezien om contact op te nemen.

Badge +19

Je moet er voor zorgen dat je de verbinding niet verbreekt. Als je op de eerste etage al onder de 20Mbit/s haal hoef je niet meer naar de tweede te gaan.

Precies. En naar mijn idee zou dat niet zo horen.

Badge +19

Want? Als er geen verbinding is kan ie ook niet meten.

Nee ik bedoel, het zou niet zo horen dat als je voor een aantal mbit betaald, je op de eerste etage slechts 1,2 doorkrijgt

Badge +19

Je betaald voor een verbinding tot en met het modem. Wat daarna komt is voor de klant. Wifi is er gevoelig voor omgevingsfactoren. Anno 2021 is het onmogelijk om in het hele huis goed wifi te hebben met alleen een modem. Zeker als die ook nog eens in de meterkast staat. Er is gewoon teveel wifi in de lucht. De 2.4Ghz band is overvol en de 5Ghz band werkt nog goed maar heeft een klein bereik. Je zal dus aan de slag moeten. Of je trekt kabels naar iedere etage en zet daar bekabelde wifi versterkers neer. Die krijg je van KPN of je investeert in een draadloos systeem zoals de super wifi's . Mooier kan ik het helaas niet maken.

Reputatie 7
Badge +28

Dank voor de tip, maar die had ik al geprobeerd :). 
op de bovenste etage kan hij niet meten, dan krijg ik alleen maar foutmeldingen, zo slecht is het WiFi daar. Op eerste etage krijg ik een snelheid door van 1,2 mbit. Als ik dan vervolgens bij de resultaten kijk en door klik op neem contact op, kom ik bij de veelgestelde vragen. Klik je op trage en wegvallende WiFi, kom je weer bij de WiFi manager… het cirkeltje rond. Daarom probeer ik het nu via het forum, want ik heb ook nergens een mailadres of telefoonnummer gezien om contact op te nemen.

@Tom Woude 

Zelf heb ik het modem op de eerste verdieping staan. Bij een huis met meerdere etages is het niet handig om het modem in de meterkast te hebben staan. Wil je een betere WiFi? Dan wordt het een kabel trekken of investeren in Superwifi. 
 

https://www.kpn.com/internet/wifi/superwifi.htm
 

Wat betreft contact met KPN:

KPN is gewoon bereikbaar per telefoon : 0800 - 0402. 

 

Bij te grote drukte heb je met de chat een alternatief.  

De chat bereik je via :

https://www.kpn.com/service.htm
 

Kies een onderwerp.

Tik dan op  : Ik heb een andere vraag 

(en dan helemaal naar beneden scrollen) 

Â