Beantwoord

Internet hapert een paar keer per dag sinds glasvezel

  • 16 December 2020
  • 9 reacties
  • 767 keer bekeken

Sinds ik de glasvezelkabel gebruik, hapert internet. Die valt een paar keer per dag weg en dan moet ik weer verbinding maken. Ik heb de reset van de KPN gedaan, dat heeft niet geholpen. Wat moet ik nu doen?

icon

Beste antwoord door Bart_2020 16 December 2020, 17:59

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

9 reacties

Hallo @Annette van der Vliet , haal de glasvezelkast eens minimaal 2 minuten van de stroom en herstart daarna, eventueel kun je ook de router een fabrieks-reset geven daarna.

 

Beste Jan,

Dank voor je reactie. Bij de reset op aftand is de de glasvezelkast en de router vijf minuten uit geweest. Dat heeft niet geholpen. Kan ik de router zelf een fabrieks-reset geven? Of is dat weer de reset op afstand door de KNP? Fijn dat je meedenkt!

Groet, Annette

Reputatie 6
Badge +9

Hallo @Annette van der Vliet,

Zoals  JanD zegt haal de glasvezelkast eens 2 minuten van de 230V wil wel eens verbetering geven. De glasvezelkast is een mediaconverter die lichtsignalen in elektrische signalen omzet en heeft dus geen IP adres. Dus op afstand kan dat niet. Eventueel kan daarna de router gereset worden. Welk type router is dit ? (Wat staat er op de kast.)

Groet,

Bart

 

 

Dag Bart,

Dank voor je antwoord. De glasvezelkast is vijf minuten van het stroom geweest. Dat was niet de oplossing. Ik heb een Experia box v10. Het heeft nooit goed gewerkt, het is al verkeerd opgeleverd. Ik denk dat er een monteur moet komen. Ze hebben het telefoonnummer wel goed verstopt bij de KNP…. Ik moet nog even verder zoeken. Als iemand het zo weet, dan ben ik blij.

Groet,

Annette

Reputatie 6
Badge +9

Hallo @Annette van der Vliet,

 

Het router is wel glasvezel geschikt. Je kan je forumprofiel invullen met je postcode + huisnummer en evt. klantnummer(s) een moderator van de KPN op dit forum kan dan de lijn/router bekijken op eventuele stroringen. Wat bedoel je met verkeerd opgeleverd ?

Het nummer van de KPN storingsdienst is 0800-0402, wie is sneller?.

Groet,

Bart

 

Dank voor het telefoonnummer! Met verkeerd opgeleverd bedoel ik dat de storingen er al op de eerste dag waren. 

Groet,

Annette

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @Annette van der Vliet, welkom op het forum!
Heb je nog contact gehad met de telefonische collega's? Is daar al iets uitgekomen?
Anders kijk ik natuurlijk graag even mee. Zou je dan je gegevens willen invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd?

Hoi Thomas. Nee, ik heb niet gebeld, daar gunde ik me geen tjid voor. De afgelopen dagen deed de Windowsknop het niet door het downloaden van foute software. Ik was klaar met documenten en foto's op de USB stick zetten voordat die naar de raparatie, en toen deed die het weer spontaan. En nu doet mijn link het niet meer. Te lang gewacht misschien. Mag ik nog een kans?  Groet, Annette

Reputatie 7
Badge +20

Wat voor link bedoel je precies?
Als je 0800-0402 belt stuurt de computer je vaak een link toe, bedoel je die? Daarvoor kun je het beste even bellen :-) die kan ik niet handmatig opsturen.