Beantwoord

Internet in meterkast aansluiten

  • 27 June 2022
  • 9 reacties
  • 1783 keer bekeken

Ik wil graag mijn Experia Box v10A aansluiten in de meterkast maar weet niet welke aansluiting ik heb. Zoals je ziet op de eerste foto zijn alle poorten al in gebruik

Ā 

icon

Beste antwoord door Ward_ 28 June 2022, 09:00

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

9 reacties

Die onderste foto is COAX (ziggo doos?)Ā die is het zeker niet.

Ā 

Waar gaat die witte kabel heen links naast de blauwe op de eerste foto?

De witte kabel links gaat van het kleine linker kastje naar het grote rechter kastje

Reputatie 7
Badge +10

Het kleine linkerkastje lijkt me een oude ADSL splitter die nu niet meer nodig is. Je zou kunnen proberen om die witte kabel uit dat kleine linker kastje te halen en direct in de DSL poort van je Experiabox te steken.Ā 

Ā 

Wat je in ieder geval nodig hebt is een telefoonkabeltje (die met de kleine stekkertjes) die je onderin dat grote KPN kastje steekt in poort 1 en aan de andere kant in de DSL poort van je Experiabox. Ik denk dus dat je daar dat huidige witte kabeltje voor kan hergebruiken en die zit volgens mij in die grote doos al in poort 1.

Ā 

En inderdaad, die tweede foto is een coaxaansluiting van Ziggo (voorheen UPC). Die heeft niets te maken met KPN.

Reputatie 7
Badge +24

Het kleine linkerkastje lijkt me een oude ADSL splitter die nu niet meer nodig is.

Zou goed kunnen. Maar dan zouden er dus 3 poorten op moeten zitten. 2 waar nu kabels op aangesloten zijn. En er zou nog een 3de vrije poort moeten zijn. Is die 3de vrij poort erĀ @TheTank?

Ā 

Reputatie 7
Badge +10

Het kleine linkerkastje lijkt me een oude ADSL splitter die nu niet meer nodig is.

Zou goed kunnen. Maar dan zouden er dus 3 poorten op moeten zitten. 2 waar nu kabels op aangesloten zijn. En er zou nog een 3de vrije poort moeten zijn. Is die 3de vrij poort erĀ @TheTank?

Waarom zou je dat willen weten? Je kan toch beter direct vanaf het ISRA punt aansluiten?

Reputatie 7
Badge +24

Het kleine linkerkastje lijkt me een oude ADSL splitter die nu niet meer nodig is.

Zou goed kunnen. Maar dan zouden er dus 3 poorten op moeten zitten. 2 waar nu kabels op aangesloten zijn. En er zou nog een 3de vrije poort moeten zijn. Is die 3de vrij poort erĀ @TheTank?

Waarom zou je dat willen weten? Je kan toch beter direct vanaf het ISRA punt aansluiten?

De kans is aanwezig dat het misschien een ander doosje is dan dat je denkt dat het is.

Dank allen - ik ga vanavond even wat draden proberen teĀ verhangen zoals Ward_ heeft voorgesteld.

De suggestie van Ward_ werkte, dank voor de hulp!