Beantwoord

Internet is instabiel met Experia Box V10 en TP Link Deco M9, moet vaak resetten

  • 28 February 2022
  • 5 reacties
  • 1142 keer bekeken

Ik heb issues met de Experiabox v10. Ik moet hem vaak resetten om het internet weer terug te krijgen. Daarnaast valt de verbinding vaak weg op vertraagd deze enorm.

Ik heb een continu ping lopen op google (zie hier het resultaat):

Reply from 172.217.168.206: bytes=32 time=3248ms TTL=58
Reply from 172.217.168.206: bytes=32 time=3692ms TTL=58
Reply from 172.217.168.206: bytes=32 time=2633ms TTL=58
Request timed out.
Request timed out.
Request timed out.
Reply from 172.217.168.206: bytes=32 time=3828ms TTL=58
Reply from 172.217.168.206: bytes=32 time=2594ms TTL=58
Reply from 172.217.168.206: bytes=32 time=642ms TTL=58
Request timed out.
Request timed out.
Request timed out.
Request timed out.
Request timed out.
Reply from 172.217.168.206: bytes=32 time=3891ms TTL=58
Request timed out.
Request timed out.
Request timed out.
Request timed out.
Reply from 172.217.168.206: bytes=32 time=3448ms TTL=58
Reply from 172.217.168.206: bytes=32 time=497ms TTL=58


In de systemlog vind ik het volgende:

Feb 28 13:26:02 VRV9517 daemon.info dhclient: XMT: Solicit on ppp0, interval 111270ms.
Feb 28 13:26:02 VRV9517 daemon.err dhclient: send_packet6: Network is unreachable
Feb 28 13:26:02 VRV9517 daemon.err dhclient: dhc6: send_packet6() sent -1 of 50 bytes
Feb 28 13:27:54 VRV9517 daemon.info dhclient: XMT: Solicit on ppp0, interval 109940ms.
Feb 28 13:27:54 VRV9517 daemon.err dhclient: send_packet6: Network is unreachable
Feb 28 13:27:54 VRV9517 daemon.err dhclient: dhc6: send_packet6() sent -1 of 50 bytes
Feb 28 13:29:44 VRV9517 daemon.info dhclient: XMT: Solicit on ppp0, interval 127680ms.
Feb 28 13:29:44 VRV9517 daemon.err dhclient: send_packet6: Network is unreachable
Feb 28 13:29:44 VRV9517 daemon.err dhclient: dhc6: send_packet6() sent -1 of 50 bytes
Feb 28 13:31:52 VRV9517 daemon.info dhclient: XMT: Solicit on ppp0, interval 120880ms.
Feb 28 13:31:52 VRV9517 daemon.err dhclient: send_packet6: Network is unreachable
Feb 28 13:31:52 VRV9517 daemon.err dhclient: dhc6: send_packet6() sent -1 of 50 bytes
Feb 28 13:33:53 VRV9517 daemon.info dhclient: XMT: Solicit on ppp0, interval 120090ms.
Feb 28 13:33:53 VRV9517 daemon.err dhclient: send_packet6: Network is unreachable
Feb 28 13:33:53 VRV9517 daemon.err dhclient: dhc6: send_packet6() sent -1 of 50 bytes
Feb 28 13:35:54 VRV9517 daemon.info dhclient: XMT: Solicit on ppp0, interval 116010ms.
Feb 28 13:35:54 VRV9517 daemon.err dhclient: send_packet6: Network is unreachable
Feb 28 13:35:54 VRV9517 daemon.err dhclient: dhc6: send_packet6() sent -1 of 50 bytes
Feb 28 13:37:51 VRV9517 daemon.info dhclient: XMT: Solicit on ppp0, interval 125580ms.
Feb 28 13:37:51 VRV9517 daemon.err dhclient: send_packet6: Network is unreachable
Feb 28 13:37:51 VRV9517 daemon.err dhclient: dhc6: send_packet6() sent -1 of 50 bytes
Feb 28 13:39:57 VRV9517 daemon.info dhclient: XMT: Solicit on ppp0, interval 108280ms.
Feb 28 13:39:57 VRV9517 daemon.err dhclient: send_packet6: Network is unreachable
Feb 28 13:39:57 VRV9517 daemon.err dhclient: dhc6: send_packet6() sent -1 of 50 bytes
Feb 28 13:41:46 VRV9517 daemon.info dhclient: XMT: Solicit on ppp0, interval 129610ms.
Feb 28 13:41:46 VRV9517 daemon.err dhclient: send_packet6: Network is unreachable
Feb 28 13:41:46 VRV9517 daemon.err dhclient: dhc6: send_packet6() sent -1 of 50 bytes

 

Hij lijkt dus continue issues te hebben. Ik zie dat het iets te maken heeft met IPV6 maar ik weet niet hoe ik dit moet oplossen.

 

Iemand suggesties?

icon

Beste antwoord door Thomas van KPN 2 March 2022, 16:31

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

5 reacties

Hoi @Luigi79 ,

Het is een V10A toch?

Heb je glas of koper?

En heb je een DVS/switch?

Ipv6 zet je zo uit:

Als je via http://192.168.2.254 inlogt via de browser, kom je in de webinterface van de V10A. Je kunt dan via ‘network’ (tabje aan de linkerkant) kiezen voor ‘ipv6’ (tabje rechtsbovenin). Daar kan je vervolgens kiezen voor ‘disable’ ipv6. 

 

Bedankt @martijn197108 

Ik dacht een V10. Dit staat er bij:

Model Name: VRV9517
Firmware Version: v5.00.53 build498-owl
Boot Code Version: 1.0.38-161.188
Hardware Version: R01

 

Het gaat om een koper verbinding.

 

Mijn topologie is dat enkel mij TP link M9 verbonden is aan de modem. Daarna loopt alles via TP Link.  TP Link met vast IP in de range van de Experia.

Die Ipv6 had ik gevonden maar geeft aan dat het voor WAN is. Als ik die uit zet blijft system log zelfde issues geven.

Is het DSl kabeltje rond of plat?

Staat de TPlink wel in access point mode?

Zie hier hoe dat moet https://www.tp-link.com/nl/support/faq/1842/

Welke apparatuur van tp-link heb je verder?

Dit soort dingen heb je niet?

Wil je daarnaast eens een monteursreset proberen?

Dat doe je zo:

Druk WPS(zijkant)+het reset gaatje in voor 12 seconden,Laat daarna beide los en het modem installeert de software opnieuw.

Ik heb het netwerk als star ingericht 

 

Op de plek van de modem staat de experia. deze staat in het x.x.2.x segment. The Deco staat met zijn wan verbinding in hetzelfde segment en met de Lan verbinding een een apart segment waar hij zelf de DHCP is. 

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @Luigi79, welkom op ons forum! Heb je deze problemen ook als je de Deco's niet gebruikt?
Inhoudelijk heb ik hier niet zoveel verstand van maar specifiek hierover zijn al wel meerdere topics geweest.

in het onderstaande topic kun je hier ook een hoop over vinden:

Â