Internet is traag

  • 27 October 2020
  • 2 reacties
  • 11 keer bekeken

Wij zijn nog maar kort bij KPN maar inmiddels misschien al te lang. Ons pakket biedt 200MB en we krijgen er maximaal 100 uit. En dat voor een bedraad netwerk. De WiFi is niet stabiel waardoor video-conferences steeds uitvallen, en dat in een tijd waarin we thuis moeten werken. Waarom?!!!

 

*Admin: afgesplitst en een eigen topic voor vraag aangemaakt

 


2 reacties

Reputatie 2
Badge +5

Hi @Rinus1955! Welkom op ons forum.

Wat lastig dat je geen hogere snelheid haalt! Laten we beginnen met de bekabelde snelheid. Kun je de snelheid eens op verschillende bekabelde apparaten testen? Sommige netwerkkaarten ondersteunen namelijk een snelheid van maximaal 100 Mbps en dan zal je op een snelheidstest dus ook geen hogere snelheid zien. Ik ben dus erg benieuwd hoe het met andere apparaten is. Mocht je op verschillende (bekabelde) nog steeds geen hogere snelheid halen dan 100 Mbps, dan is de eerste stap een fabrieksreset van het modem. Onder stap 2 vind je daar de instructies voor. 

Als de bekabelde snelheid eenmaal op orde is, kunnen we kijken naar de wifi. De wifisnelheid garanderen we via de Wifi Manager. De Wifi Manager zal je vragen een aantal metingen op verschillende locaties uit te voeren. Hierna komt deze met een passende oplossing. Voor het beste resultaat doorloop je de Wifi Manager twee keer. Haal je na de tweede keer nog steeds onder de 20 mbit/s, dan krijg je van ons gratis Experia Wifi of een gratis wifi monteur aangeboden.

Ik ben benieuwd naar je bevindingen! 

Reputatie 2
Badge +5

Hi @Rinus1955! Ik heb geen reactie meer gekregen. Is het inmiddels gelukt om de snelheid op orde te krijgen? Zo niet, laat het dan gerust weten. Dan help ik je verder. 

Reageer