Beantwoord

Internet is zo nu en dan erg traag

  • 16 December 2020
  • 11 reacties
  • 118 keer bekeken

Goedenavond,

Sinds een paar weken hebben we internetproblemen…. 

Van de zomer zijn we van Telfort (nooit problemen) veranderd naar KPN en tevens een snellere internetverbinding (200 MB) genomen. Tot een paar weken verliep alles zonder problemen echter …

# de internetverbinding is zo nu en dan traag

# het bereik van de Wifi is soms beperkt (ik heb wifi repeaters die het altijd prima deden)

# de verbinding met de modem valt om de haverklap weg… zeer vervelend als een kind een spelletje zit te spelen of je zit in een online vergadering... 

 

Wat heb ik al zelf gedaan:

# Ik heb de modem aan/uit gezet

# Ik heb laatst naar KPN gebeld en die hebben op afstand de modem gereset (tijdelijk effect en erna weer problemen)

# We hebben alle apparaten (telefoons, Ipad) opnieuw aangemeld bij de modem (forget this device)

# Ik heb de PS4 verbonden met een andere internetkabel (van de TV) om te kijken of het aan de kabel lag (geen resultaat... of heel even en dan hoor ik de kinderen weer klagen dat een spelletje blijft steken. Ze kunnen dan zien op de PS4 dat hij een hele lage “Ping” heeft) 

 

Ik probeer met KPN te bellen echter ik kom niet door het standaard telefoonprogramma heen en ik ga niet weer de modem op afstand resetten….

 

Wie weet raad of kan iemand van KPN contact met me opnemen?

 

Alvast bedankt,

Pieter

 

*Admin: eigen topic voor je vraag aangemaakt

icon

Beste antwoord door Thomas van KPN 12 January 2021, 13:02

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

11 reacties

Badge +19

Welke experiabox heeft u?

Een zwarte, volgens mij de nieuwste versie. Er staat op Artis, vip5202

 

ik heb al de elementen die je omschrijft en we hebben niks veranderd

Badge +19

Dat is het type tv ontvanger. Het gaat me even om het type modem. V8 V9 V10 etc

Aha :-)  ik dacht dat de experiabox het kastje van de tv was…. 

De modem is de KPN Box 12

Ik heb vanmorgen nog een speedtest gedaan, 11 Download en 3.3 upload?!  Normaal gesproken zit de download op 180 en upload op 45.

De tv heeft geen klachten. Alleen internet, zelfs via de kabel

 

Alvast bedankt

 

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @Fam van Liere, welkom op het forum!
Ik kijk graag even met je mee. Kun je je gegevens invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd?

Reputatie 7
Badge +20

@Fam van Liere ik heb niets meer van jullie gehoord. Is de snelheid inmiddels al weer beter?

Beste Thomas,

sorry van de late reactie… ik zie nu pas de melding/reactie. Het internet is nog steeds slecht, zowel bekabeld als via de WiFi. Het probleem is dat de WiFi vaker 6 MB download is dan de 180 MB waar ik voor betaal en die ik aan het begin van het abonnement constant had?! Ik doe regelmatig speed tests om een dossier op te bouwen want het is zwaar irritant dat tijdens een Teams call de WiFi verslechterd op wegvalt… De PS4 is via de kabel en de kinderen klagen dagelijks dat de verbinding zeer slecht is… Wat bedoelt u met gegevens invullen in het profiel… ik heb een e-mailadres en telefoonnummer staan in het profiel op MijnKPN.

Alvast bedankt voor het meekijken en oplossen. Bent u van KPN want die krijg ik niet te pakken (wel toen ik een abonnement ging afsluiten 🤨😉). U kunt me ook bereiken op*****

Mvg,

Pieter

*admin: privégegevens verborgen

Ik zag dat er een doorklik zat op de “profiel” tekst in de eerdere communicatie. Ik heb m’n forum profiel verder ingevuld.

Mvg,

Pieter

Reputatie 7
Badge +20

Bedankt voor je gegevens Pieter,
Ik ben van KPN inderdaad 🙂 Ik heb meteen de lijn uitgelezen en eigenlijk ziet alles er daar wel goed uit. Ik zie dat je modem inmiddels 8 dagen online is en deze verbinding meet ook snel en stabiel.
Het wegvallen lijkt hem dus wel ergens in de aansluiting te zitten.
Ik zie dat je ook al een wifiversterker van ons gebruikt. Heb je deze ook centraal in je huis neergezet? Bij het gebruik van deze wifiversterker wordt het wifi van je experiabox uitgezet (kun je controleren of die ook wel uit staat? Dit kan ook problemen geven namelijk).

Had je onze online wifimanager recent nog doorlopen? Wat is hier de uitkomst van bij het laatste scherm?

 

Als je hier liever telefonisch contact over hebt kan dat natuurlijk ook, daarvoor kun je ons het beste bereiken op 0800-0402. Nadat de computer je een sms stuurt met tips word je doorverbonden met een medewerker.

Beste Thomas, 

bedankt voor de informatie en ik heb het probleem gevonden en opgelost. Door de WiFi versterker stond de experiabox inderdaad uit en dat betekende dat hij de WiFi van de bovenverdieping ging zoeken en dan blijft er niks over 😉. Ik heb de eerdere WiFi versterker van de 2e verdieping teruggezet naar beneden en nu werkte het weer. Deze stond eerste beneden en dacht dat deze beneden overbodig was omdat de WiFi beneden prima via de experiabox ging. Het is wel vreemd want hij heeft een tijdje zonder wifiversterker beneden wel goed gedaan en het is 3 meter van de meter kast ?! Afijn het werkt weer 😀

 

Mvg,

Pieter

Reputatie 7
Badge +20

Ah top! :)  Fijn dat je het gevonden hebt!
Wifi blijft altijd een beetje uitproberen met dingen als bereik. Dat kan van de ene dag op de andere dag veranderen dus iets wat gewerkt heeft kan ineens stoppen met werken. 
Fijn dat het nu weer goed werkt in ieder geval! 
Mocht je verder nog vragen hebben of ergens tegenaan lopen weet je ons te vinden!