Beantwoord

Internet kapt af bij het uploaden van veel data op de maximale upload sneheid.

  • 12 March 2022
  • 8 reacties
  • 175 keer bekeken

Ik maak nu een enige tijd gebruik van het glasvezel netwerk.

Alleen duidelijk is te zien dat bij het uploaden van grote data, iets in het systeem van kpn de netwerklijn tijdelijk afkapt. Dit gebeurt vaak als ik een data van 300gb + heb geupload.

Internet valt dan een minuut of 3-15min uit en springt daarna weer aan.

Wat is hiervan de oorzaak ? en kan dit worden uitgeschakeld.

icon

Beste antwoord door Babylonia 14 March 2022, 12:49

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

8 reacties

Reputatie 7
Badge +10

Maak je gebruik van een router van KPN (welk model) of een eigen router?

Mogelijk dat bepaalde data-buffers / cache in de verwerking binnen een router zodanig vol loopt, dat de verbinding daarmee vast loopt, en zich daarna herstelt??  (Bij een kennis met Ziggo account en router heeft ook wel eens zoiets aan de hand gehad).

Ik gebruik alleen de experiabox v12 van kpn.

Reputatie 7
Badge +10

Een router enerzijds modern van techniek, waarbij je dat om die reden mogelijk zou willen inzetten? Anderzijds met zoveel problemen, en onbetrouwbaar als men de diverse onderwerpen erover leest, dat je die eigenlijk niet zou willen hebben, zelfs als je die KPN (bruikleen) router cadeau zou krijgen.

Reputatie 7
Badge +17

Hallo @Rik1990, welkom!

Ik sluit me aan bij het idee van @Babylonia:

Mogelijk dat bepaalde data-buffers / cache in de verwerking binnen een router zodanig vol loopt, dat de verbinding daarmee vast loopt, en zich daarna herstelt??  (Bij een kennis met Ziggo account en router heeft ook wel eens zoiets aan de hand gehad).

 

Ik gebruik alleen de modem van kpn. Dus neem dat  jullie modem de gigabit snelheden aan zou moeten kunnen.

Reputatie 7
Badge +10

Ik gebruik alleen de modem van kpn

300gb + data zou best wel een een ander verhaal kunnen hebben?
Het zou inderdaad eigenlijk moeten "kunnen" met door de provider geleverde spullen.

Zie door de jaren heen daar echter toch de manco’s in.

Als basis met zorg samengestelde "fabriek firmware" van door providers geleverde apparatuur, wordt die firmware door providers aangepast, met allerlei restricties en beperkingen om services naar hun hand te zetten. Zonder de consequenties te overzien van die aanpassingen op bepaalde processen in de beperkingen die men inbouwt.

De beperkingen die jij ervaart zou best daar uit voort kunnen komen?
Men leest wekelijk onderwerpen in allerlei tekortkomingen van de door KPN geleverde hardware.

In ieder geval veel vertrouwen kun je IMO niet geven aan de door providers verstrekte hardware.

@Babylonia Wat voor modem raad je aan ?

Ik begreep inderdaad van de helpdesk, dat een eigen modem mogelijk is.

Reputatie 7
Badge +10

Zelf gebruik ik een router van Synology, maar uploads van +300 GB (ik neem aan dat je een aantal bestanden bedoeld, bij elkaar meer dan 300 GigaByte ??), heb ik er nog niet eerder mee uitgevoerd.

Zet wel VPN verbindingen op, en andere up- / dowloads van mensen die data op mijn servers zetten.
Die ondervinden daar geen problemen mee. Maar dat gaat doorgaans toch om minder data.
(Bij elkaar staat er op mijn server circa 0,5 Terrabyte aan data van die gebruikers).