Beantwoord

Internet over coax EOC05 MoCa Teleste 1G coax adapter + USB adapter (2020)

  • 30 July 2020
  • 15 reacties
  • 1742 keer bekeken

Reputatie 3
Badge +1

Heb van daag 2 stuks 

EOC05 MoCa Teleste 1G coax adapter + USB adapter (2020) ontvangen.

heb alleen een engelse handleiding…

weet iemand of ik er wel wat aan heb met het kpn tv pakket (tv ontvanger)?? 😊

 

icon

Beste antwoord door KeesYagi 30 July 2020, 23:59

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

15 reacties

Dit is een manier om ethernetsignalen over een coax kabel te sturen als ware het een gewone ethernetkabel kabel, dus bruikbaar met elke internetaanbieder.

Het gaat dus om de signalen van het modem naar de computers ed, niet voor de verbinding van uit de straat naar het modem.

Ik zou zelf liever de coax vervangen, of er een kabel bij leggen.

Reputatie 3
Badge +1

Dank voor je antwoord!

maar ik heb er dus wel wat aan??

het is een nieuwe woning en die coax kabel zit muurvast en je begrijpt dat we geen zin hebben om de boel te slopen😉

heb alleen engelse handleiding dus word nog een lastig karweitje vrees ik😀😊

Reputatie 7
Badge +24

Google translate:

https://translate.google.com/?hl=nl

Zoek op :

F-connector monteren

Dan ben je er al denk ik.

Reputatie 7

Hoi @Mario27, je kunt een MOCA setje prima gebruiken daarvoor zoals KeesYagi ook al zegt. Je sluit ze aan op de COAX kabels die in huis zijn en dan kan je =een ethernet kabel aansluiten op deze kastjes. Op die manier gaat het signaal via het COAX netwerk in huis. Is het gelukt met de genoemde tips om het aan te sluiten?

Reputatie 3
Badge +1

Ja heb het inmiddels al aangesloten en kan gewoon met de tv ontvanger kijken! Heb nog wel even een vraagje; de led lampjes knipperen groen, branden niet continu.. is dat ook de bedoeling? Het doet het in iedergeval dus ik ben een blij man!😀👍🏻

Reputatie 7

Dat is goed om te lezen Mario! Ik weet niet precies wat die lampjes betekenen, doordat wij het apparaat zelf niet leveren ben ik er niet zo bekend mee. Het kan zijn dat het net als op de Experia Box, daar knipperen de lampjes als er activiteit is. Als dat bij het MOCA setje ook is, kan dat dus betekenen dat je het gebruikt :wink:

Reputatie 3
Badge +1

Heb het beneden aangesloten..

boven hebben we geen kabelaansluiting..

gewoon met een DVS200..

Het lijkt of dat het internet op de tv nu slechter is, zou dat kunnen nu dat kastje ertussen zit?? Volgens mij moet dat toch niets uitmaken??😊

Reputatie 7

Boven wordt dat lastig dan inderdaad, maar voor beneden is het wel een uitkomst dus. Welk kastje bedoel je nu precies? Het MOCA setje of de DVS in het stopcontact? Beide zijn een kastje en beide sturen ze een internetsignaal via een ander type kabel door :slight_smile:  In beide gevallen geldt in ieder geval dat als ze goed aangesloten zijn ze een prima signaal moeten doorgeven.

Reputatie 3
Badge +1

Beneden dus moca kastjes en bij experia nog een dvs als voorheen en boven ook een dvs in het stopcontact zodat die 2 contact maken..

Reputatie 7

Dat begreep ik inderdaad :slight_smile: , maar ik weet niet waar de tv staat die je bedoelde. Staat die beneden of boven? Of staat er op beide plekken een tv en speelt dit op een van beide?

Reputatie 3
Badge +1

Tv beneden doet het prima met die moca kastjes..

boven met dvs kastje lijkt minder te doen, maar volgens mij heeft het één toch niets met het ander te maken??

Reputatie 7

Dat klopt, beide werken op een volledig andere manier en hebben geen raakvlak. Dus als ik je goed begrijp zijn er 2 tv's, de tv via de MOCA setjes doet het goed en de tv boven via de DVS doet het minder goed. Wat vertoont die tv precies, blijft het beeld hangen, stottert alleen het geluid of iets anders? En op het moment dat het gebeurt, wat doen de lampjes op de DVS dan? Blijft dat gelijk, gaat er iets knipperen, uit of veranderd er iets van kleur?

Reputatie 3
Badge +1

Moet regelmatig de smart tv weer verbinding laten maken met internet. Dan trek ik meestal even de stekker van de dvs eruit. Meestal doet ie t dan wel weer. Het lijkt alsof het allemaal een stuk trager gaat als ik bevoorbeeld de netflix app van de tv aanzet. Ook lijkt of het beeld dan altijd wat slechter lijkt ondanks we een 4k tv hebben..

lampjes knipperen meestal gewoon groen op de dvs

Reputatie 7

Door de DVS er even uit te trekken maken ze opnieuw verbinding met elkaar inderdaad. Zitten er andere apparaten op de stroomgroepen aangesloten waar de DVS op zitten? Een wasmachine, koelkast, vriezer of iets dergelijks? Die kunnen soms zoveel stroom vragen dat het signaal tussen de DVS’en niet optimaal aankomt. En je noemt de kabel uit de tv halen, is dat dan het tv toestel, of de tv-ontvanger van ons?