Vraag

Internet valt steeds even weg terwijl de wifi gewoon verbonden blijft

  • 26 April 2024
  • 4 reacties
  • 39 keer bekeken

Ik heb al enige tijd dat de internetverbinding even wegvalt. Het gehele thuisnetwerk draait nog prima, WiFi zonder issues, het is alleen de verbinding naar buiten toe. Soms maar kort, soms wat langer. De tijd is te kort om op dat moment van alles te gaan testen, maar het wegvallen is super irritant.

Ik heb glasvezel internet, niet met de getoonde box die vervangen moet worden. Ik kom op geen mogelijkheid meer in contact met IEMAND van KPN, alles zit tegenwoordig achter bots of scripts. De gehele servicetool is succesvol doorlopen, maar ik heb ook momenteel helemaal geen probleem. De oplossing is dan een monteur a €60. Ik vermoed dat ik niet de enige ben. heeft iemand een idee? 


4 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Hallo @Caspervetje , het is altijd lastig om te bepalen wat er precies gebeurt als internet maar eventjes wegvalt.

Kan je in je experiabox de logs eens nagaan op de tijdstippen dat je uitval ervaart? Wat je ook kan doen tijdens uitval is snel naar je experiabox en glaskastje lopen en zien of er extra / andere lampjes knipperen dan normaal. Maar als je de log kan bekijken, heb je vaak wat gedetailleerdere informatie.

Reputatie 7
Badge +21

Hoi @Caspervetje. Welkom op het KPN Forum! Wat vervelend dat de internetverbinding soms wegvalt, dat is zeker niet de bedoeling. Heb je onze Online servicetool al eens gebruikt? Wellicht verhelpt dit het probleem al. Als dit niet het geval is kan je het beste contact opnemen met onze klantenservice (0800 0402). Zij hebben de mogelijkheid om jouw verbinding door te meten en een passende oplossing aan te bieden. 

Hallo @Vikash van KPN , ik heb gebeld, kreeg alleen de tool doorgestuurd, die heeft van alles gedaan, alles herstart, zonder resultaat. Het advies was om een monteur te bestellen á€60.
Krijg ik dan nu een persoon aan de lijn bij dit nummer? Ik heb namelijk het idee dat KPN ook schuilgaat achter bots en scripts… 

Reputatie 7
Badge +21

@Caspervetje Dat lijkt mij niet de bedoeling. Wanneer je aangeeft dat het gaat om een storing en dat je steeds even zonder diensten zit wordt je doorverbonden met een medewerker.

Reageer