Beantwoord

Internet slechte bekabelde verbinding en wifi

  • 30 October 2019
  • 21 reacties
  • 201 keer bekeken

Sinds 2 weken overgestapt van Ziggo naar KPN. Mijn internet komt bekabeld nog niet boven de 10 MB/s uit nog geen 10% van abbo, wifi thuisnetwerk werkt slecht of niet. Dus geen gemak van wifi op telefoon (bij vorige provider goede verbinding) door wegvallen of te traag internet, hierdoor in 2 weken net zoveel verbruikt van mobiel abonnement als in een half jaar daarvoor. Ik heb nu standaard wifi in huis uit om overschrijding limiet te voorkomen. KPN wat moet ik hiermee

icon

Beste antwoord door Filosoof 31 October 2019, 18:25

Bekijk origineel

21 reacties

Badge +19

Wat zegt deze site over de te behalen snelheid? https://netco-fpi-info.fourstack.nl

Hallo Joep, heb gekeken, hij heeft aan in buitengebied geen 4g, 

Het progje  geeft aan Maximale snelheid 524mb/s mijn laptop aan de kabel haalt net 9mb/s. Dank voor jouw reactive.

Badge +19

Je hebt glasvezel als ik het goed begrijp?

Klopt, met een 100mb/s abbo

Badge +19

Heb je het kastje dus niet het modem al een keer stroomlloos  gemaakt? Zo niet dan 10 seconden de stekker eruit halen en dan er weer in.

Ik heb alleen een Experian v 10 box en een tv ontvanger. Ik zal de Experiabox opnieuw opstarten, kijken wat ER gebeurt. Alvast bedankt

Kastje is wat direct op de muur zit. Bedoel je dat?

 

 

Badge +19

Ja daar is de v10 op aangesloten neem ik aan?

Ja klopt

Ga ik die nu even afkoppelen

Badge +19

Daarna weer even bekabeld de speedtest doen.

Ik heb hem weer aangesloten en speed test geeft voor downloaden en uploaden 9,5 mb aan. Ik had ook Al een andere wifikanaal geprobeerd, dat haalde ook niets uit

Bekabeld zou toch veel sneller moeten zijn. WiFi is van andere factoren afhankelijk

Badge +19

Het zou bekabeld absoluut sneller moeten zijn. Ik denk dat er een medewerker aan te pas moet komen.  Vul je profiel helemaal in met klantnummer etc dan kunnen ze meteen voor je aan de slag.  Doorgaans reageren ze binnen 48 uur maar het is vrij druk. Je kan ook de klantenservice bellen. 0800-0402 Dag en nacht gratis bereikbaar maar ook daar is het vrij druk.

Dat ga ik doen Joep. Bedankt voor het meedenken. Nog een fijne avond

Badge +19

Graag gedaan. Laat een keer weten hoe het afloopt.

Doe ik.

Reputatie 7
Badge +21

Hoi @Filosoof. Welkom op het KPN Forum! Wat vervelend dat je niet gebruik kan maken van de volledige internetsnelheid. Wanneer het linkje van @Joep1965 aangeeft dat er een maximale snelheid van 524mb/s mogelijk is op jouw adres en je hebt een abonnement snelheid van 100mb/s, dan is een bekabelde verbinding van 9mb/s veel te weinig. Zou je het Forum profiel willen aanvullen met jouw naam, postcode, huisnummer en klantnummer? Zodra ik je gegevens heb kan ik het verder voor je uitzoeken. Laat je een berichtje achter in dit topic wanneer je dit hebt gedaan? 

Beste @Vikash het lijkt door resetten van de Experiabox opgelost te zijn.@Joep1965 nogmaals bedankt. Nu mijn instellingen terug zien te zetten.

Reputatie 7
Badge +21

Wat goed dat het probleem door een reset verholpen is. Als je in de toekomst nog andere vragen hebt, dan horen we dat graag van je!

Reageer