Skip to main content
Beantwoord

Internet slechte bekabelde verbinding en wifi

  • 30 oktober 2019
  • 21 reacties
  • 206 keer bekeken

Sinds 2 weken overgestapt van Ziggo naar KPN. Mijn internet komt bekabeld nog niet boven de 10 MB/s uit nog geen 10% van abbo, wifi thuisnetwerk werkt slecht of niet. Dus geen gemak van wifi op telefoon (bij vorige provider goede verbinding) door wegvallen of te traag internet, hierdoor in 2 weken net zoveel verbruikt van mobiel abonnement als in een half jaar daarvoor. Ik heb nu standaard wifi in huis uit om overschrijding limiet te voorkomen. KPN wat moet ik hiermee

Beste antwoord door Filosoof

Beste @Vikash het lijkt door resetten van de Experiabox opgelost te zijn.@Joep1965 nogmaals bedankt. Nu mijn instellingen terug zien te zetten.

Bekijk origineel
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

21 reacties

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+19
  • Superuser
  • 22212 reacties
  • 30 oktober 2019

Wat zegt deze site over de te behalen snelheid? https://netco-fpi-info.fourstack.nl


  • Auteur
  • Topper
  • 12 reacties
  • 30 oktober 2019

Hallo Joep, heb gekeken, hij heeft aan in buitengebied geen 4g, 


  • Auteur
  • Topper
  • 12 reacties
  • 30 oktober 2019

Het progje  geeft aan Maximale snelheid 524mb/s mijn laptop aan de kabel haalt net 9mb/s. Dank voor jouw reactive.


Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+19
  • Superuser
  • 22212 reacties
  • 30 oktober 2019

Je hebt glasvezel als ik het goed begrijp?


  • Auteur
  • Topper
  • 12 reacties
  • 30 oktober 2019

Klopt, met een 100mb/s abbo


Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+19
  • Superuser
  • 22212 reacties
  • 30 oktober 2019

Heb je het kastje dus niet het modem al een keer stroomlloos  gemaakt? Zo niet dan 10 seconden de stekker eruit halen en dan er weer in.


  • Auteur
  • Topper
  • 12 reacties
  • 30 oktober 2019

Ik heb alleen een Experian v 10 box en een tv ontvanger. Ik zal de Experiabox opnieuw opstarten, kijken wat ER gebeurt. Alvast bedankt


  • Auteur
  • Topper
  • 12 reacties
  • 30 oktober 2019

Kastje is wat direct op de muur zit. Bedoel je dat?

 

 


Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+19
  • Superuser
  • 22212 reacties
  • 30 oktober 2019

Ja daar is de v10 op aangesloten neem ik aan?


  • Auteur
  • Topper
  • 12 reacties
  • 30 oktober 2019

Ja klopt


  • Auteur
  • Topper
  • 12 reacties
  • 30 oktober 2019

Ga ik die nu even afkoppelen


Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+19
  • Superuser
  • 22212 reacties
  • 30 oktober 2019

Daarna weer even bekabeld de speedtest doen.


  • Auteur
  • Topper
  • 12 reacties
  • 30 oktober 2019

Ik heb hem weer aangesloten en speed test geeft voor downloaden en uploaden 9,5 mb aan. Ik had ook Al een andere wifikanaal geprobeerd, dat haalde ook niets uit


  • Auteur
  • Topper
  • 12 reacties
  • 30 oktober 2019

Bekabeld zou toch veel sneller moeten zijn. WiFi is van andere factoren afhankelijk


Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+19
  • Superuser
  • 22212 reacties
  • 30 oktober 2019

Het zou bekabeld absoluut sneller moeten zijn. Ik denk dat er een medewerker aan te pas moet komen.  Vul je profiel helemaal in met klantnummer etc dan kunnen ze meteen voor je aan de slag.  Doorgaans reageren ze binnen 48 uur maar het is vrij druk. Je kan ook de klantenservice bellen. 0800-0402 Dag en nacht gratis bereikbaar maar ook daar is het vrij druk.


  • Auteur
  • Topper
  • 12 reacties
  • 30 oktober 2019

Dat ga ik doen Joep. Bedankt voor het meedenken. Nog een fijne avond


Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+19
  • Superuser
  • 22212 reacties
  • 30 oktober 2019

Graag gedaan. Laat een keer weten hoe het afloopt.


  • Auteur
  • Topper
  • 12 reacties
  • 30 oktober 2019

Doe ik.


Vikash van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+22

Hoi @Filosoof. Welkom op het KPN Forum! Wat vervelend dat je niet gebruik kan maken van de volledige internetsnelheid. Wanneer het linkje van @Joep1965 aangeeft dat er een maximale snelheid van 524mb/s mogelijk is op jouw adres en je hebt een abonnement snelheid van 100mb/s, dan is een bekabelde verbinding van 9mb/s veel te weinig. Zou je het Forum profiel willen aanvullen met jouw naam, postcode, huisnummer en klantnummer? Zodra ik je gegevens heb kan ik het verder voor je uitzoeken. Laat je een berichtje achter in dit topic wanneer je dit hebt gedaan? 


  • Auteur
  • Topper
  • 12 reacties
  • Antwoord
  • 31 oktober 2019

Beste @Vikash het lijkt door resetten van de Experiabox opgelost te zijn.@Joep1965 nogmaals bedankt. Nu mijn instellingen terug zien te zetten.


Vikash van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+22

Wat goed dat het probleem door een reset verholpen is. Als je in de toekomst nog andere vragen hebt, dan horen we dat graag van je!