Beantwoord

Verhoging internet snelheid

  • 19 April 2024
  • 18 reacties
  • 281 keer bekeken

Reputatie 1

In de media wordt vermeld dat mijn internet snelheid dubbel zou worde verhoogd. Mijn abonnement zou dan van 100 naar 200 mbit worden verhoogd.

Klopt dit?

Artikel stond vandaag in de telegraaf.

Graag jullie bevestiging en wanneer en hoe gaat deze verhoging in?

icon

Beste antwoord door Noordzee 19 April 2024, 08:29

Bekijk origineel

18 reacties

Reputatie 7
Badge +28

Hallo @Marcthin ,

Dit geldt niet voor iedereen. KPN doet dit slechts bij een kleine geselecteerde groep klanten. Je krijgt daar dan persoonlijk een bericht over.
 

KPN communiceert verder zelf niet over de beweegredenen. Maar inmiddels weten we hier dat dit soort acties vaak gaan naar klanten die een ouder abonnement hebben waarbij ze vaak meer betalen dan als ze de nieuwste voorwaarden zouden hebben. En KPN kweekt op die manier goodwill bij die klanten zodat ze niet geneigd zijn om over te stappen naar een concurrent. 

Reputatie 1

Een ouder abonnement….ik ben sinds 2014 klant. Geld dit ook voor mij dan? Want ik vind de omschrijving wel erg vaag…...

Reputatie 7
Badge +28

Een abonnement uit 2014 is inderdaad een ouder abonnement. 
 

Maar nogmaals: Slechts een kleine geselecteerde groep krijgt zo’n cadeautje. 
 

Zelf ben ik al klant sinds 1991 en ik heb nooit zo’n cadeautje gekregen. Ik ben mede daarom afgelopen jaar zelf maar overgestapt van een oud 50 Mbit/s abonnement naar een modern abonnement met 100 Mbit/s. En daarmee werd mijn internetabonnement zelfs goedkoper. (42,50 per maand.) 

Reputatie 7
Badge +24

Een ouder abonnement….ik ben sinds 2014 klant. Geld dit ook voor mij dan? Want ik vind de omschrijving wel erg vaag…...

Heeft u het TV+ abonnement? Dan heeft u dus geen ouder abonnement. Dan heeft u de nieuwste abonnementsvorm. Ga er dan maar vanuit dat u het niet gaat krijgen.

Reputatie 1

Oke dank voor het antwoord. Afwachten dus. Het zou KPN sieren dit te doen voor ene bredere groep. KPN is duur wel betrouwbaar maar de grenzen worden bereikt denk ik.

Afijn de berichten blijven in nevelen gehuld.

Toch een attitude van een gigant die meent veilig te zijn…….in deze onzekere wereld….

 

Reputatie 1

@Nick83 Volgens mij heb ik geen tv+ abonnement maar gewoon tv uit een oud kastje…….nog meer nevelen.

GEEN reclame voor KPN…….eigenlijk zou het woord antireclame beter passen…..

Reputatie 7
Badge +24

@Nick83 Volgens mij heb ik geen tv+ abonnement maar gewoon tv uit een oud kastje…….nog meer nevelen.

In uw profiel zie ik dat u 4 keer gereageerd heeft in een topic van een update voor de TV+ ontvanger. Dus ik ging er vanuit dat u die had. 

Reputatie 7
Badge +28

@Nick83 Volgens mij heb ik geen tv+ abonnement maar gewoon tv uit een oud kastje…….nog meer nevelen.

GEEN reclame voor KPN…….eigenlijk zou het woord antireclame beter passen…..

@Marcthin 

Je kunt hetzelfde doen als ik een jaar terug heb gedaan: Je kunt jouw abonnement goedkoper maken door te verlengen.

Dat kan telefonisch via 0800-0402. Het kan sinds kort ook via internet: https://www.kpn.com/shop/verlengen/internet

Je gaat dan wel over op KPN TV+. Dat heeft voordelen en nadelen. 

Hier vind je de status van de bekende bevindingen van KPN TV+: 

De huidige prijzen en mogelijkheden vind je in dit overzicht: 

 

Reputatie 1

@Noordzee Ik heb eens gekeken naar het “verlengen”. Als ik verhoog naar 200 mb dan is mijn tarief 62,50 € totaal…...

Nu zit ik op 100 mb tarief 50,89€.

Voor die 100 mb dank ik vriendelijk te duur en te scheef in relatie tot de glasvezelmarkt.

Ik wacht het maar af.

Blijf bij mijn conclusie dat het antireclame genereert voor een groot bedrijf met redelijke tot zeer redelijke winstmarges……….I rest my case...

Naar  aanleiding van jullie schrijven D.D 14 maart 2024, het volgende.

ik begrijp er geen snars van hoe dit werkt. Mijn toestel de Galaxy A22  5G komt in de lijst van jullie niet meer voor. Is het toestel te oud of heeft het  een andere reden?

Ik merk niets van dat alles op mijn toestel.

Ik hoor graag van jullie.

Groetjes,

J de Haij 

Naar  aanleiding van jullie schrijven D.D 14 maart 2024, het volgende.

ik begrijp er geen snars van hoe dit werkt. Mijn toestel de Galaxy A22  5G komt in de lijst van jullie niet meer voor. Is het toestel te oud of heeft het  een andere reden?

Ik merk niets van dat alles op mijn toestel.

Ik hoor graag van jullie.

Groetjes,

J de Haij 

Wat heeft jouw vraag met dit topic te maken @akop80 ?

Beter is het om een eigen topic voor je vraag te maken.

 

@Noordzee Ik heb eens gekeken naar het “verlengen”. Als ik verhoog naar 200 mb dan is mijn tarief 62,50 € totaal…...

Nu zit ik op 100 mb tarief 50,89€.

Voor die 100 mb dank ik vriendelijk te duur en te scheef in relatie tot de glasvezelmarkt.

Ik wacht het maar af.

Blijf bij mijn conclusie dat het antireclame genereert voor een groot bedrijf met redelijke tot zeer redelijke winstmarges……….I rest my case...

Gezien uw huidige kosten zou het kpn sieren de snelheid te verdubbelen aangezien 100Mb nu € 42,50 kost. Ik heb officieel ook een 100 Mb abonnement deze is vorig jaar door KPN verdubbeld ik betaal zelfs 0,14 meer dan wat 200Mb nu kost, met de eerstvolgende inflatiecorrectie zal ik bijna hetzelfde gaan betalen wat een ander voor 1 Gb betaald. 

 

 

Zoals Noordzee het beschrijft klopt het wel redelijk. De strekking van dat Telefaag artikel komt ook op neer puur een zoethoudertje.

Reputatie 7
Badge +24

Nu zit ik op 100 mb tarief 50,89€.

Is dit voor alleen internet? Of zit tv hier ook bij? En telefoon?

Reputatie 5
Badge +5

Ik heb een 50/5 glasvezelverbinding en ben al 15 jaar klant. Kom maar op met die verhoging. 

Reputatie 7
Badge +24

Ik heb een 50/5 glasvezelverbinding en ben al 15 jaar klant. Kom maar op met die verhoging. 

Nog op koper? Geen glasvezel? 

Reputatie 7
Badge +12

Naar  aanleiding van jullie schrijven D.D 14 maart 2024, het volgende.

ik begrijp er geen snars van hoe dit werkt. Mijn toestel de Galaxy A22  5G komt in de lijst van jullie niet meer voor. Is het toestel te oud of heeft het  een andere reden?

Ik merk niets van dat alles op mijn toestel.

Ik hoor graag van jullie.

Groetjes,

J de Haij 

Goedemorgen @akop80 en welkom hier op onze Community!

Hier kun je het beste even een eigen topic voor aanmaken omdat jouw bericht geheel los staat van wat de topicstarter hier vraagt. Als je een eigen topic aanmaakt, denken we daarin graag met je mee, alvast bedankt!

Reputatie 5
Badge +5

Ik heb een 50/5 glasvezelverbinding en ben al 15 jaar klant. Kom maar op met die verhoging. 

Nog op koper? Geen glasvezel? 

Glasvezel, 50/5. Staat ook zo vermeld in de Mijn KPN app. 

Ik heb een 50/5 glasvezelverbinding en ben al 15 jaar klant. Kom maar op met die verhoging. 

Nog op koper? Geen glasvezel? 

Glasvezel, 50/5. Staat ook zo vermeld in de Mijn KPN app. 

Voor 2016 was 50/5 via glasvezel normaal bij KPN het koste destijds €5,00 extra om dat naar 50/50 om te zetten. In de praktijk werdt wel meer dan die 5 Mb up gehaald.

Reageer