Vraag

Internet snelheid ineens lager

  • 23 December 2020
  • 5 reacties
  • 125 keer bekeken

Sinds september 500 mbps glasvezel internet genomen via KPN. Ik gebruik de KPN box 12, cat5e of cat6 UTP kabels, een gigabit switch en op mijn PC een 1000 mbps verbinding. 

Ik weet nog dat ik in het begin testte en ruim 50 MB/s (400 mbps) kreeg maar sinds een paar weken kom ik niet eens boven de 100 mbps uit. In mijn switch zit alleen een superwifi en de UTP kabel, verder niets dus alles lijkt in orde maar toch behaal ik de snelheden ineens niet meer.

Volgens mij is er niets gewijzigd in de tussentijd dus ik heb er geen verklaring voor. Tips?


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

5 reacties

Badge +19

Wat is de snelheid als je direct met een kabel aangesloten op de experiabox? 

Wat is de snelheid als je direct met een kabel aangesloten op de experiabox? 

Hi Joep, dank voor je bericht!

Net even getest: de bekabelde snelheid recht uit de box is ook net geen 95 mbps. Zit er dan iets in de instellingen van het modem niet goed?

Badge +19

In principe hoef je in het modem niets te wijzigen. Nog 1 test. Koppel alles los van het modem. Haal het glasvezelkastje 2 minuten van de stroom gehaald en test met alleen een bekabelde pc of laptop dus verder niets aan het modem. Ben benieuwd...

Lijkt erop dat ergens in de keten een link op 100Mbps werkt i.p.v. 1Gbps.

Check alles, ook direct de glasvezel convertor of die wel op 1Gbps werkt. Kun je aan de kleur van de lampjes zien.

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @Bakstra, heb je de oorzaak nog kunnen vinden?