Beantwoord

Internet tijdens corona

  • 26 March 2020
  • 5 reacties
  • 234 keer bekeken

Goedendag,

 

Vorige week dinsdag zou de KPN monteur langs komen om bij mij thuis internet aan te sluiten. Aangezien wij toen corona hadden heb ik de monteur afgebeld via de klantenservice. Hier werd ik direct snel geholpen. De monteur komt nu na de eerste week van april langs. Van de klantenservice werd er tijdelijk/nood internet ontvanger aangevraagd en ik krijg MB op mijn mobiele abonnement. Top geregeld!

Helaas heb ik daarna niks meer gehoord over de status van het tijdelijke internet. Vorige week heb ik nog 2x gebeld en afgelopen maandag ook nog een keer. Er zijn toen e-mails gestuurd naar de eerste medewerker van de klantenservice die ik gesproken had en zijn manager, met de vraag om contact met mij op te nemen maar dit is nog niet gebeurd. Inmiddels zijn we 1.5 week verder en moet ik thuis werken zonder wifi.

Ik begrijp dat de monteur niet langs kon komen in verband met corona maar het zou voor KPN dan netjes staan als ze me wel helpen met een tijdelijke internet aansluiting. Op deze manier geven mensen straks niet meer eerlijk  dat ze corona hebben omdat ze anders geen internet meer krijgen. Dat is denk ik ook niet een situatie die we willen.

 

Ik hoor graag wat de status is van het tijdelijke internet.

 

Met vriendelijke groeten

icon

Beste antwoord door Freezer 26 March 2020, 12:43

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

5 reacties

Allereerst wens ik je een spoedig herstel van je corona-infectie. Moest je niet opgenomen worden in het ziekenhuis?

Voor de duidelijkheid: Er zijn slechts een beperkt aantal monteurs beschikbaar, die afhankelijk van de situatie worden ingezet. Ook al had je géén corona dan is het niet gezegd dat er (snel) een monteur komt. De installaties die mensen d.m.v. een instructie zélf uit kunnen voeren komt op dit moment zo wie zo geen monteur voor.

Als iemand trouwens corona heeft en diegene weet dat en hij komt toch in aanraking met andere mensen, terwijl dit te voorkomen was geweest dan is dat bijzonder asociaal (kom op zeg, een medemens in gevaar brengen omdat je een internetaansluiting wil…. het moet niet gekker worden) en heeft diegene daarnaast wel een behoorlijk probleem en hoeft diegene zich voorlopig niet druk te maken om de internetaansluiting, want diegene gaat dan tijdelijk verhuizen. Dan ben je 2-4 weken van de straat, eventueel na eerst te zijn hersteld.

Als je trouwens snel gebruik wilt maken van je noodpakket dan zou ik even contact opnemen met de klantenservice, want ook hier op het forum is het erg druk vanwege de huidige situatie.

Heb je al een installatiepakket ontvangen? Kun je je internet niet zelf aansluiten of moet er een aanpassing gedaan worden in de wijkcentrale?

Inmiddels ben ik weer helemaal herstelt van mijn corona infectie. Wel goed ziek geweest maar niet naar het ziekenhuis geweest. Ik begrijp dat het even duurt voor de monteur kan komen dat is geen probleem. Ik heb tijdens een van de 4 keer dat ik gebeld had met de klantenservice inderdaad ook gevraagd of ik het niet zelf zou kunnen doen maar daar gaven ze aan dat dat niet een optie was. Mocht dit wel kunnen dan hoor ik het graag!

Ik ben het er helemaal mee eens dat het volledig asociaal zou zijn als de monteur wel was gekomen. Het zou alleen erg fijn zijn als je in quarantaine in je eigen huis zit er dan wel wifi toegang is.

Ik zal nog een poging wagen om de klantenservice te bellen.

Reputatie 7
Badge +24

Hi Freezer, welkom op het forum. 

 @Freezer Zou je alsjeblieft je profiel willen aanvullen met je gegevens? Dan ga ik kijken wat we voor je kunnen doen. :relaxed:

*Admin: bericht aangepast op verzoek gebruiker. 

Beste Axel,


Bedankt voor het hulp aanbod. Ik heb mijn profiel geupdate maar ook zojuist met de klantenservice gebeld en een duidelijk antwoord gekregen. Ze begrepen ook niet waarom ik al 1.5 week niks had gehoord maar gaven in ieder geval aan dat de noodpakketten op zijn. Dat is dus de verklaring waarom ik niks meer heb gehoord. Ik krijg nu tijdelijk een grotere bundel op mijn mobiele abonnement die ik via de klantenservice wekelijks kan verlengen totdat de monteur is langs geweest.

Ik denk dat het daarmee afgerond is.

Een fijne werk dag!

Groeten!

Reputatie 7
Badge +24

Fijn om te lezen Freezer. Laat het ons hier even weten mocht je bundel op zijn. Dan kunnen we het bijvullen. Wel met het vriendelijke verzoek om niet, of zo min mogelijk, te gaan streamen. Anders brand je snel door de MB's heen. 

We horen graag van je.