Beantwoord

Internet upgrade

  • 13 January 2021
  • 2 reacties
  • 67 keer bekeken

Reputatie 2

Hallo,

 

Gisterenavond 12de internet glasvezel upgrade aangevraagd. 50/50 naar 200/200.

Dacht dat met een 15 minuten wel beschikbaar zou zijn. Maar helaas.

 

Sinds vandaag 13de wel een ander ip adres, maar geen snelheidsverhoging. Na contact met kpn zal dat morgen pas zijn 14de. Er moet een monteur naar de glasvezelstation. Heb hiervoor ook al is een tijdelijke upgrade gehad en ging toen ook over na een gb kaart ipv 100mbit kaart. 
 

Voor mij blijft onduidelijk waarom het zo lang moet duren, en wat moet er in de glasvezelkast gebeuren?


Ben wel oud telfort klant. 

icon

Beste antwoord door Steef87 15 January 2021, 18:32

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

2 reacties

Reputatie 2

Vanavond zelf het probleem kunnen oplossen.

@wjb  ter info voor je eigen topic met eigen router.

Na meerdere malen telefonisch contact en per mail, kwam ik niet verder. Elke dag werd de upgrade uitgesteld. Voor de medewerkers bleef het onduidelijk waarom. Gaf wel aan dat ik oud telfort klant was. 
 

Via het forum hier kwam ik een post tegen van iemand die zelfde probleem had en oplossing was tijdelijk de experiabox eraan hangen.

En ja hoor, binnen 5 minuten en mail binnen dat de upgrade geslaagd is en snelheid test meteen 200/200. Zag ook in de experiabox nieuwe kpn firmware op staat ipv telfort firmware.

Vervolgens de Edgerouter aangesloten, geen internet. KPN versie van edgerouter erop gezet en sinds dien werkt alles weer via eigen modem en 200/200 internet. Wel weer een ander IP adres. 

@KPN  graag een pluim voor jullie collega Henk die verder hielp dan alleen een simpel antwoord te geven. Hij hielp mee waar hij kon. 

Reputatie 7

Dank je voor het melden van deze oplossing.

Ik zal het ook ik het topic over het gebruiken van een eigen router gaan vermelden.