Beantwoord

Internet valt paar keer per dag weg

  • 27 January 2022
  • 7 reacties
  • 104 keer bekeken

Sinds een aantal maanden valt het internet een aantal keren per dag weg. Heel vervelend als je thuis werkt. Tv blijft het wel gewoon doen. Hoe komt dit?

icon

Beste antwoord door Bart van KPN 30 January 2022, 19:01

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

7 reacties

Reputatie 7
Badge +20

Hoi, @CDHIA, welkom hier. 

Thuiswerken vereist inderdaad stabiel internet. Nu geef je aan dat het internet wegvalt maar de tv blijft wel aan. Mijn vermoeden is dan dat het enkel de wifi betreft. Of valt het internet via de kabel ook weg? Kun je dat testen door de laptop met een kabel aan het modem aan te sluiten? 

Wanneer het puur wifi betreft wil ik je aanraden de tips voor wegvallende wifi door te lopen. 

Ik heb laptop aan de kabel geprobeerd. Dat gaat goed de hele dag. WiFi manager doorlopen, daar wordt alleen aanbevolen om WiFi versterkers aan te schaffen maar die heb ik al op iedere verdieping.

Reputatie 7
Badge +20

Welke gebruik je? Heb je die al eens gereset en als nieuw aangesloten? Hoe gaat het dan met de wifi?

Ik heb die witte vierkante versterkers, zelfde volgens mij als die nu in het zwart te krijgen zijn.

ik heb alles al een keer gereset maar ook dan geen verbetering helaas. 

Reputatie 7
Badge +20

Als je de versterkers eens loskoppelt en dan enkel de wifi van het modem gebruikt? Is deze dan wel stabiel? De witte vierkante zijn inmiddels niet de nieuwste meer. De vierkante zwarte zijn alweer een stap nieuwer. 

Die versterkers heb ik juist aangeschaft om overal WiFi in huis te hebben. Zonder deze versterkers heb ik slechte WiFi op een aantal plaatsen in huis. Dit heeft altijd goed gewerkt tot een aantal maanden geleden. In huis is niets veranderd. Ik krijg de indruk dat er wordt aangeraden om nieuwe versterkers te kopen. Ik heb 3 van die apparaten in huis, wordt weer een extra kostenpost en in betaal al best veel voor goed en snel internet😏

Reputatie 7
Badge +20

Dat snap ik. Maar ergens wordt het signaal door verstoort. Alleen wat. Probeer anders eens door steeds een los te koppelen? Gaat het dan met drie wel goed? Mogelijk kun je dan een van de versterkers uitsluiten.