Vraag

internet valt regelmatig uit

  • 31 March 2022
  • 27 reacties
  • 259 keer bekeken

Reputatie 1

Mijn internet en daardoor ook mijn wifi en tv valt minimaal 1 keer per dag weg.

Het duurt hooguit paar seconden en start dan automatisch weer op.

Heb al een nieuw modem gekregen maar probleem is niet opgelost.

Op mijn vragen in een eerdere sessie word niet meer gereageerd.....heel vervelend..…

 

Gr jeffrey horsting 


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

27 reacties

Hoi @Jhorsting ,

Je andere topic was in beheer van lisa en die werkt niet meer op het forum.

Welk modem heb je nu?Is het modem al gereset?

En heb je een switch of DVS?En heb je de glasvezelkast al 3min stroomloos gehad.

Reputatie 1

Heb alles al geprobeerd.......niks helpt.....is heel vervelend......

Reputatie 7
Badge +15

@Jhorsting Wat irritant dat dat je verbinding nog steeds dagelijks wegvalt. 

Excuus dat in het vorige topic een reactie is uitgebleven. Ik zie dat @martijn197108 dit al uitgelegd heeft. 

Wel ben ik ook benieuwd naar de vragen die @martijn197108 nog stelt, met name onderaan zijn reactie. 

Is er nog andere apparatuur aangesloten in het netwerk? 

Hoi @Jhorsting ,

Je andere topic was in beheer van lisa en die werkt niet meer op het forum.

Welk modem heb je nu?Is het modem al gereset?

En heb je een switch of DVS?En heb je de glasvezelkast al 3min stroomloos gehad.

 

Reputatie 1

Ik heb geen switch of dvs.

Ik heb een kpnbox 12.die heb ik toegestuurd gekregen.

Heb de boel al gereset..   ook de stroom tijdje eraf gehad. 

Het is net of tie seconde geen stroom krijgt..   of seconde geen internet.....na ongeveer minuut doet alles het weer normaal.

Reputatie 7
Badge +15

@Jhorsting Bedankt voor je reactie. 

Heb je dit probleem met de Box 12 al vanaf het begin? Of is het iets van de laatste dagen? 

Reputatie 1

Al vanaf het moment dat we deze kregen......

Wil je eens een nieuwe ethernetkabel tussen het glasvezelkastje een de box 12 plaatsen?

Neem dan wel een CAT5E of CAT6(A) kabel, geen andere versies.

Reputatie 7
Badge +15

@Jhorsting Heb je de tip van @martijn197108 al geprobeerd? 

Als ik een meting uitvoer dan zie ik inderdaad nog steeds 1 wegvallende verbinding per dag. 

Is er iets aan de situatie veranderd? 

Reputatie 1

Ik moet nog een nieuwe kabel halen....ga ik morgen( maandag) even doen.

Reputatie 1

Heb alle kabels vervangen......is nog steeds niet goed...heel vervelend ook al is het maar heel kort..…

Zie dat meer mensen er last van hebben......moet toch een oplossing voor zijn.....🙄

Het glasvezelkastje(NT) al 3 minuten stroomloos gehad dus?

Ik in een bericht van wjb dat 3x achter elkaar resetten soms ook helpt, Wil je dit dus doen:

reset de box 12.

wacht tot hij opgestart is.

reset weer de box 12.

wacht weer tot hij opgestart is.

reset nogmaals de box 12.

wacht tot hij opgestart is en laat hem daarna met rust.

 

Erg omslachtig allemaal, maar een beter idee heb ik ook niet...

Reputatie 1

Heeft niks geholpen...

Zowel de nieuwe kabel als het 3x resetten na elkaar?

Reputatie 1

Ja....

Jammer , jeffrey.Ik kan nu even niks meer bedenken, @Rutger_ moet maar een vervolg stap bedenken.

Het is inmiddels nog niet opgelost neem ik aan?

@Rutger_ 's reactie duurt wel erg lang...

Reputatie 7
Badge +15

@martijn197108 Bedankt voor de reminder! Ik weet niet waarom maar dit topic is er tussendoor geschoten. 

@Jhorsting Als ik metingen uitvoer dan blijf ik 1 of 2 wegvallende verbindingen per dag meten. 

Aangezien de kabels al vervangen zijn en je al een nieuwe Box 12 hebt gehad zou ik graag een monteur aansturen. 

Op dit moment lukt dit niet direct.  Ik kom hier na het weekend op terug! 

Reputatie 1

Ik weet niet hoelang jullie weekenden duren...die van mij maar 2 dagen..…

Ben nu op zoek naar een andere provider......duurt me nu echt te lang.......wegvallen van verbinding is heel vervelend als je je kind vanuit Amerika aan de lijn hebt......of midden in een call zit met collega's......ga nu maand naar amerika....hoop dat jullie de tijd nog gaan vinden om dit op te lossen anders ga ik zodra ik terugkom overstappen..…

Met niet zo vriendelijke groet

J.horsting 

Reputatie 7
Badge +15

@Jhorsting Mijn oprechte excuses, ik snap niet hoe het kan dat ik hier wederom niet gereageerd heb. 

Ik kan mij heel goed voorstellen dat het te lang duurt en dat het erg irritant is dat de verbinding nog steeds wegvalt. 

Ik wil nog steeds graag een monteur aansturen. Al kan ik dit niet direct doen. Is er tijdens de maand Amerika iemand thuis die een monteur kan ontvangen? 

Dan ga ik proberen dit zo snel mogelijk in orde te maken! 

Reputatie 1

Vanaf 9 juli zijn wij terug.....dus het moet daarna gebeuren.

Reputatie 7
Badge +15

@Jhorsting Dat is duidelijk. 

Ik heb een verzoek bij mijn collega's neergelegd om telefonisch contact op te nemen. 

Zodat ze een afspraak kunnen maken zodra jullie weer terug zijn! Ik ga mijn best doen dit na Amerika zo snel mogelijk op te lossen! 

 

Reputatie 7
Badge +20

Goedemiddag @Jhorsting, ik heb nog even naar de lijn gekeken voordat we een monteur aansturen. 
Onlangs (paar weken terug) hebben we een nieuwe update gehad voor de Box 12 die dit probleem mogelijk oplost. Ik heb de lijn uitgelezen en zie behalve dat de verbinding nog steeds dagelijks wegvalt ook dat jij de update nog niet gehad hebt. Deze update komt automatisch de komende dagen ergens maar je kunt hem ook eerder krijgen door je box12 terug te zetten naar de fabrieksinstellingen met het paperclipknopje achterop.

Meer over deze update kun je vinden in dit topic: 

Voor de beeldvorming, jouw modem zit nu op SGEJ100000516 

Reputatie 1

Probleem is nog niet opgelost....graag aktie ondernemen....

Reputatie 7
Badge +15

@Jhorsting Super vervelend dat het probleem nog niet opgelost is. 

Ik zou in dit geval graag een monteur willen aansturen. Op welke dagen zou dit het beste uitkomen? 

Reputatie 1

Van maandag tot en met donderdag na 12 uur..…