Beantwoord

Internet valt regelmatig weg

  • 1 March 2021
  • 20 reacties
  • 161 keer bekeken

Ons internet valt regelmatig zomaar weg. Modem opnieuw opstarten, daarna doet het het weer. Heel vervelend tijds zoom vergaderingen enz. We wonen in een flat, met veel beton en ijzer in de muur. Daarom toch maar weer op een kabel aangesloten. Er gebeurd hetzelfde. We hebben een Experio Box V8. We lazen bij de consumentenbond dat er een nieuw modem uit is die stabieler is (KPN Box 12) We vroegen ons af of dit echt zo is? En zo ja hoe we ons modem om kunnen ruilen?

admin: eigen topic aangemaakt

icon

Beste antwoord door Joep1965 1 March 2021, 18:17

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

20 reacties

Badge +19

Of een nieuw modem zal helpen is nog maar de vraag. wat is er zoal aangesloten qua randapparatuur op het modem en maak je gebruik van draadloze verbindingsets?

We wonen in een flat. 2 vaste computers die met een kabel verbonden zijn. Een Labtop die we tegenwoordig ook bijna altijd gebruiken met een kabel. Mijn vrouw en ik hebben een mobile telefoon. We hebben geen televisie. Wel een vaste telefoon. Als het netwerk uitvalt hebben we ook geen telefoon totdat modem opnieuw opgestart wordt.

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @Ed H. als ook de bekabelde verbinding en huistelefoon wegvalt is er misschien meer aan de hand!
Ik kijk graag even mee. Kun je je gegevens invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd?
Kun je ook toelichten hoe je experiabox aangesloten zit op je KPN aansluiting? Eventueel met foto's?

We hadden eerst het modem nogal ver van het punt staan waar het uit de muur komt. We hoopten dat het probleem opgelost zou zijn als het heel dicht bij het punt staat waar het uit de muur komt. Dat hebben we een paar maanden geleden verlegd. Nu staat het modem op ongeveer 1 meter van het punt uit de muur.

 

Admin: privégegevens verwijderd uit afbeelding en formaat aangepast

 

Net profiel ingevuld.

Reputatie 7
Badge +20

Bedankt voor je gegevens en toelichting @Ed H. . De verbinding ziet er eigenlijk wel goed uit vanaf deze kant. De experiabox mag inderdaad maar 1.5meter van het aansluitpunt af staan. Goed dat je hem dichterbij gezet hebt! Is de kabel daartussen ook 1.5m(of korter)? 
Gebruik je naast de experiabox ook nog andere netwerkapparatuur?

Sorry, het duurde even om de draad weer op te pakken.

De groene kabel is zeker niet langer dan 1,5 meter.

Volgens onze zoon was het goed om te melden dat er 2 switches zijn naar de 2 vaste computers en naar kopieer apparaat.

 

Reputatie 7
Badge +20

Ah dat scheelt in ieder geval!
Wat voor switches gebruik je precies? Heb je daar ook iets van een typenummer of naam van?
Is het mogelijk het eens (een dagdeel) te testen met deze apparaten uitgeschakeld? Je kunt dan de kabel van de switch direct in de bekabelde PC proberen. 

De laatste dagen hebben we geen uitval van wifi en via kabel gemerkt. Als het zich weer voordoet kunnen we misschien beter bellen.

Zover willen we u hartelijk bedanken voor de hulp en geduld om steeds de dingen te lezen.

Hartelijke groet van Ed Huisman.

Helaas, ik dacht dinsdag, weer een keer geen internet. Alle Na opnieuw opstarten modem is het weer terug. Meestal is dat niet zo erg maar wel vervelend. Vanmorgen staat zoom open voor mensen om in te loggen, ben host gemaakt daar een ander, waarschijnlijk is internet even weggeweest waardoor er geen verbinding  meer mogelijk was;. Hier begin ik wel gruwelijk van te balen. Omdat de persoon die me host gemaakt had niet meer aanwezig was kon ik niets meer. Alle verdere apparaten waren toen uitgeschakeld. Er stond 1 computer aan de kabel en de labtop aan de kabel.

Groet van Ed Huiosman

 

Reputatie 7
Badge +20

Hoi@Ed H., wat balen dat het weer niet goed is!
Ik heb de lijn nu net nog een keer uitgelezen en de verbinding tot aan je experiabox ziet er kwalitatief nog steeds echt uitstekend uit. Wel moet ik hier nog even bij zeggen dat jouw verbinding niet de snelste is, op dit moment haal je ongeveer 12Mbit/s. Dit is ook ongeveer de maximaal haalbare snelheid.
Om dit een beetje in context te brengen, om normaal TV te kijken zou je 4Mbit/s gebruiken en in HD 8Mbit/s. Dingen die veel bandbreedte nodig hebben zal je verbinding het dus zwaar mee hebben

Hallo Thomas, We hebben geen TV en kijken geen HD. Hoe kunnen we een snellere verbinding krijgen? Dat is alleen maar mogelijk met Ziggo denk ik? Maar dat is direct een heel stuk duurder.

Hartelijke groet van Ed.

 

Reputatie 7
Badge +20

Het verbruik van de TV bedoelde ik om een beeld te geven van hoeveel data bewegende beelden gebruiken. Een snellere verbinding is helaas via ons inderdaad niet mogelijk op jouw adres :frowning2:

Kan het dan toch niet aan het modem liggen?

Reputatie 7
Badge +20

Helaas niet, dit is de maximale snelheid die over de kabel binnenkomt. Het modem is hier niet de bottleneck. Het enige advies wat ik je eigenlijk kan geven is de kwaliteit van je vergaderingen/streams aan te passen en waar mogelijk niet tegelijk te vergaderen of te streamen.

Dit is echt een antw. van niks. Soms valt internet ook weg als we niets aan hebben staan en er dus niets gestreamd wordt. Het is dan een poosje weg en komt later vanzelf weer terug. Ook de telefoon is er dan uit.

Maar goed jullie kunnen dus niet helpen dat is het enige wat duidelijk is.

Hartelijke groet van Ed Huisman.

Dit is echt een antw. van niks. Soms valt internet ook weg als we niets aan hebben staan en er dus niets gestreamd wordt. Het is dan een poosje weg en komt later vanzelf weer terug. Ook de telefoon is er dan uit.

Maar goed jullie kunnen dus niet helpen dat is het enige wat duidelijk is.

Hartelijke groet van Ed Huisman.

Ed,

Jouw antwoord zegt heel veel over jou. Het antwoord van Thomas is meer dan perfect. Geen toonbank bediende stijl, maar gewoon zeggen hoe het is. KPN kan jouw niet meer snelheid leveren. Ook als je naar de slager gaat zal die je niet vertellen waar je worst kan kopen in jouw smaak. Dat doet Thomas dus terrecht ook niet, want hij wordt niet geacht enig verstand van Ziggo te hebben. Maar een ding is wel duidelijk. Als je momenteel meer snelheid wilt, moet je niet terrecht bij een organisatie die gebruik maakt van het KPN netwerk. Ik zou niet weten hoe Thomas dat beter had moeten beantwoorden. 

Garanties moet je dus bijvoorbeeld bij Ziggo halen, KPN geeft geen garantie op het Ziggo netwerk. 

CorL,

 

Als je de thread goed leest zie je dat snelheid niet het enige probleem is. De max 14 mbit is spijtig, maar lijkt hier niet de hoofd klacht te zijn. Ik citeer de eerste zin in deze thread:

“Ons internet valt regelmatig zomaar weg. Modem opnieuw opstarten, daarna doet het het weer.”

 

Er lijkt dan ook niet zozeer gevraagd te worden waar een worst naar de goede smaak gekocht kan worden, maar meer waarom de slager een beschimmelde worst levert; om in jouw vergelijking te blijven.

 

Als zelfs de vaste telefonie op er op momenten uitvalt (en dus blijkbaar zelfs op moment dat er niet gestreamed wordt) kunnen we toch wel vast stellen dat er meer aan de hand is dan ‘je moet de kwaliteit van de stream wat lager zetten’. Dit verklaart ook dat lijnchecks een goed resultaat geven: de kans dat die controle precies uitgevoerd wordt op het moment dat de boel eruit ligt is natuurlijk niet zo groot.

 

Volgens mij is de vraag van topic starter dan ook niet ‘hoe kom ik aan een snellere verbinding’, dat is wel duidelijk. De vraag is volgens mij meer ‘hoe kunnen we er voor zorgen dat er niet een steeds een modem restart nodig is om internet- en vaste telefonie problemen op te lossen’.

 

In die context is- bij wijze van troubleshoot- een nieuw modem proberen volgens mij helemaal niet zo’n gekke gedachte.

 

Jaap

Reputatie 7
Badge +20

@Jaap10, daar heb je ook helemaal gelijk in.
@Ed H. Ik moet je mijn excuses aanbieden, ik had er helemaal overheen gelezen en focustte teveel op de lage snelheid. Ik ga kijken of ik een nieuwe experiabox voor je kan regelen. Ik stuur je daar nog een privébericht over.

CorL,

 

 

 

In die context is- bij wijze van troubleshoot- een nieuw modem proberen volgens mij helemaal niet zo’n gekke gedachte.

 

Jaap

Jaap, 

Ik zie dat Thomas het zo heeft opgepakt, ik wilde jou ook net berichten, dat dit tot de mogelijkheden behoorde en zeker het proberen waard.

:joy: