Internet valt soms weg

  • 13 October 2020
  • 6 reacties
  • 513 keer bekeken

Sinds enkele weken valt mijn internet verbinding soms weg. De ene keer blijft het probleem dagen weg, de andere keer is het na een kwartier al weer mis. Hiervoor heeft het een paar jaar zonder enkel probleem gewerkt.

 

Het resetten van de experia box V10 en/of uit en aanzetten van het kastje van de glasvezelverbinding helpt soms, en soms gaat het probleem ook vanzelf weg. Het doorlopen van het stappenplan helpt weinig als de verbinding na een kwartier al weer weg is.

 

Wat moet er gebeuren om weer een stabiele verbinding te krijgen?

 


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

6 reacties

Reputatie 7

Welkom bij ons op het forum @pvermeulen. Een wegvallende verbinding is niet fijn natuurlijk! Wat gebeurt er precies op het moment dat de verbinding wegvalt? Ben je dan alles kwijt, of bijvoorbeeld alleen de draadloze verbinding? Wat gebeurt er precies met de lampjes op de Experia Box en het glasvezelkastje, veranderen die of blijven ze gelijk? Ik zie dat je je forumprofiel al hebt ingevuld, met die gegevens heb ik de verbinding meteen na kunnen kijken. Ik zie nu een stabiele verbinding, ongeveer 4 dagen geleden was het glasvezelkastje voor het laatst herstart. Was dat ook de laatste keer dat dit zich voordeed, of heb je het sindsdien ook nog gehad?

Mijn laptop en tablet zitten op wifi, maar mijn TV en playstation zitten op vaste verbinding.

Als de verbinding wegvalt, valt alles uit, en gaat het services lampje op de modem rood branden. (Niet 100% zeker, kan ook het internet lampje zijn.)

De leds op het glasvezelkastje kunnen groen blijven branden, maar bijvoorbeeld nu brand het internet lampje al dagen oranje. De laatste dagen heb ik geen problemen.

Reputatie 7

De volledige verbinding valt dan weg dus, dat is duidelijk. Het lampje dat op de Experia Box verandert wijst ook in die richting. Weet je of de lampjes op het glasvezelkastje op dat moment ook wegvallen? Die geven namelijk aan hoe het signaal vanaf buitenaf aankomt. Als die wel blijven branden, kan het ook tussen het glasvezelkastje en de Experia Box spelen (bijvoorbeeld de kabel, of een van de aansluitingen waar de kabel in zit).

Reputatie 7

Hoi @pvermeulen, ik heb geen reactie meer van je gezien. Had je bovenstaande vraag al kunnen bekijken? Hopelijk kunnen we daarmee de oorzaak vaststellen.

Afgelopen week is wel de hele tijd de internet led geel op het glasvezelkastje, maar ik heb geen enkel probleem met de internet verbinding gehad. Op de modem zijn alle ledjes groen, dus ik blijf er even vanaf :P

 

 

Reputatie 7

Dat kan ik me voorstellen inderdaad, dan blijven we er beide even vanaf :wink:  Mocht het toch weer gebeuren, roep gerust, dan kijken we samen verder.