Vraag

Internet valt steeds weg KPN Experiabox V8

  • 22 December 2020
  • 9 reacties
  • 82 keer bekeken

Beste KPN, sinds een paar dagen valt mijn  internet verbinding weg en dat moet ik mijn Experia v8 uit en aan zetten. vandaag 3 tot 4 keer gedaan . Meestal  moet ik dit maar 1x per week doen.

Na het uit en aan zetten dan doet alles het weer. Ik dacht eerst alleen de verbinden die achter mijn TP link hup zaten maar nee ook mijn interactie TV boxen vallen weg en krijgen geen verbinding. Dit wordt vervelend zeker als je in een teammeeting zit. Kan mijn Experia worden vervangen . 

Bedankt

 

John 

Admin: eigen topic aangemaakt voor vraag


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

9 reacties

Badge +19

Zijn de tv ontvangers direct aangesloten op het modem of lopen die via de switch?

Reputatie 7

Goedemorgen John! Leuk dat je de KPN community om hulp vraagt, welkom op het forum :)

Dat is wel erg vaak het modem herstarten. Lijkt me zeer onprettig tijdens vergaderingen steeds weg te vallen. Dat moet anders! 
Om alles uit te sluiten hebben we een online tool: Problemen & storingen met Internet / wifi heb je die al doorlopen? 

 

Via de KPN site had ik al naar problemen en storingen gekeken en geprobeerd. Niets gevonden.

Mijn TV ontvanger is rechtstreeks aangesloten op de modem . Soms valt de verbinding weg minimaal 2x per week.

Ik heb 3x TP link M9 plus. Modem staat in de meterkast 1x TP link rechtstreeks aangesloten op modem. In meterkast staat 5 poort switch van Tp link

De ander twee M9 aangesloten via een Tp link 5 poorts switch. Hierop heb ik ook mijn smart TV aangesloten en Hue ontvanger.

Ook valt de verbinding naar de switch. Door mijn woning heb ik cat6a kabels lopen. 

Ik baal van het mijn inziens te vaak moeten opstarten van de modem. 

Badge +19

Ondersteunt die switch igmp snooping?

ik moet dit even op zoeken. Maar het is een TL-SG105E

Badge +19

Ik denk dat je toch een dag moet testen zonder die switch. De meeste problemen zitten achter het modem.  Je moet toch ergens mee beginnen om te kijken of het niet door iets in je netwerk komt.

Zal ik doen maar het heeft denk ik weinig nut omdat niet alle koppelingen via de switch lopen. 

bedankt voor je hulp

Reputatie 7

Hoi @LANGKRUIS, heb je het al getest? Welke lampjes branden er op je modem wanneer het probleem zich voordoet?
Zou je ook je forumprofiel willen invullen? Mocht het nodig zijn dan kan ik even kijken wat er speelt :) 

Beste Nidia

Ik heb mijn profiel aangepast . De juiste lampen blijven branden Internet . internet, power, tv maar ik moet toch herstarten.