Beantwoord

Internet valt vaak weg

  • 26 January 2020
  • 7 reacties
  • 234 keer bekeken

DE laatste weken hebben wij zeer slecht wifi. 

2 keer een monteur geweest, eerste keer 2 oude wifi versterkers vernieuwd. tweede keer ook het laatste zwarte wifi versterker vernieuwd voor de 3de schrijf. Monteur dacht dat deze de stoorzender zou zijn, blijkbaar moet het van binnenuit komen zei hij.

Echter internet, wifi en vast, als de tv (enkel de opnames) valt dan uit voor 5 tot 20 minuten.

Al op onderzoek geweest door bijna alle apparatuur welke aangesloten zijn (printer, thermostaat, camera, extra wifi versterker) uit te schakelen. 

Echter verbinding blijft uitvallen.

Handen in het haar.

Zeker omdat we vanuit thuis werken.

Ben van plan om nog een laatste test te doen, door alles eraf te halen, behalve 1 wifi ontvanger. Dus ook sonos, NAS en TV ontvangers eraf.

Graag nog jullie advies wat het kan zijn, ik lees namelijk tot mijn verbazing, dat heel veel klanten hier last van hebben.

 

icon

Beste antwoord door Erwin van KPN 28 January 2020, 16:57

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

7 reacties

Hoi @Lisette_zonder_internet . Wat een ellende!

Ik lees dat er al veel onderzoek is gedaan. En ik begrijp dat er nu 3 van die ronde versterkers hangen? 

Verder lees ik dat er een sonos in het spel is. Ik weet dit ABSOLUUT NIET zeker maar ik zie de laatste tijd wel gekke issues als er een sonos in het systeem zit. Mijn advies is om deze als eerste even tijdelijk uit het netwerk te halen en te kijken of de storing achterwege blijft. 

Kun je tevens je profiel aanvullen  en mij een seintje geven? 

Ik heb niks meer gehoord en ga er van uit dat je voldoende informatie hebt. Mocht je toch nog vragen hebben, stel ze gerust.

Het is nog steeds niet opgelost. 

En inderdaad als we sonos er uit halen is de storing opgelost.

Maar ja wij kijken tv op een beamer met het geluid va sonos.

graag hoor ik of jullie een oplossing hebben, ik heb al geprobeerd sonos op een ander kanaal te zetten. de boost te verplaatsen, maar heeft niet geholpen.

Reputatie 4
Badge +3

niet kpn maar sonos moet aan dit probleem werken. 

het is bekend dat sonosnet problemen veroorzaakt met de wifi. 

ga dat allemaal maar effe lezen google.forums. 

deze vind ik vooral een goeie handleiding.

https://en.community.sonos.com/troubleshooting-228999/home-network-stability-and-a-few-tips-to-help-resolve-many-issues-6811285

 

oh en mijn tip je sonos boost niet gebruiken :)

 

succes

 

Hoi @Lisette_zonder_internet . Ik vrees dat het dat het dan toch met de sonos samenhangt. @Darkie117  post een nuttige link. Ik hoop dat je het daarmee kunt oplossen. 

Dank je wel voor de tips, ik denk dat ik het opgelost heb, door alleen de boost op de wifi extender te zetten en de overige sonos apparaten niet.

Plus ik heb ze allemaal een vast IP adres gegeven. Nu de komende dagen testen.

Gisteren geen internet problemen.

Dat klinkt positief! Ik hoop dat het hiermee stabiel is en zal naar dit topic verwijzen als er vergelijkbare issues bij andere klanten optreden.