Vraag

Internet valt weg. Modem: H368N

  • 6 November 2020
  • 11 reacties
  • 84 keer bekeken

Beste, 

Wij hebben nu al een behoorlijke tijd KPN en over het algemeen zijn wij erg tevreden.

Helaas komt het sinds een maand of 4 voor dat het internet regelmatig uitvalt (1 a 2 x per dag). Het enige wat helpt is een harde reset van het modem door de stroom van het apparaat los te koppelen. Na een tijdje wanneer het modem opnieuw is opgestart werkt alles weer zoals het hoort. Nu met het thuis werken i.v.m. Corona is dit niet wenselijk met alle online meetings. Aangezien wij al een lange tijd hetzelfde modem hebben denk ik dat deze wel eens aan vervanging toe is. Ook het Wifi signaal reikt niet ver maar hier zijn andere oplossingen voor. Ik hoor graag van iemand wat ik kan doen om een nieuwe modem te krijgen. 

Ter info: We maken gebruik van Wifi maar ook van bekabeld internet.

Groet, 

Hidde


11 reacties

Badge +19

Gebruikt u iets van apparatuur wat data verstuurd via het electriciteitsnetwerk de zogenaamde draadloze verbindingsets bijvoorbeeld?

Hi Joep, 

 

Ja die gebruiken wij. De eerste zit op de 1ste verdieping voor tv op de slaapkamer en de 2de zit op zolder voor wifi 

 

Groet, 

Hidde

Badge +19

Ik was er al bang voor. Zou je een avondje kunnen testen zonder die draadloze verbindingssets? Kijken wat er dan gebeurt. Bij voorkeur dan ook even het modem resetten. 

Hi Joep,

Na wat dagen te hebben getest zonder verbindingsset helaas geen positief resultaat. Nog steeds 2 a 3 x per dag uitval van het netwerk :( 

 

groet, 

Hidde

Badge +19

Dat is wel erg jammer. Als internet uit alt start dan de experiabox op nieuw op of gaat er een rood of oranje lampje branden?

Nee de box moeten wij handmatig herstarten en er branden geen rode/oranje lampjes

Badge +19

Heel vreemd. Heb je de herstelknop al gebruikt? Heb je glasvezel of koper?

Nog geen herstel knop geprobeerd maar er zijn ook geen wijzigingen aangebracht de laatste tijd. 

Wij hebben glasvezel

Hallo @Hidde van Wijk , heb je de glaskast al eens minimaal 2 minuten van de stroom gehad?

Heb je de netwerkkabel tussen de glaskast en modem al eens vervangen of opnieuw aangesloten?

 

Reputatie 7
Badge +10

Hoi @Hidde van Wijk, van harte welkom op het forum!

Excuses voor mijn late reactie, het is erg druk op het forum waardoor ik nu pas op jouw topic kan reageren. Mooi om te zien dat @Joep1965 en @JanD al wat tips&tricks met je hebben gedeeld.

Vervelend dat je verbinding telkens weg lijkt te vallen. Zoals je zelf al aangeeft, zeker in deze tijd met het vele thuiswerken is dat absoluut niet wenselijk. Ik ben dan ook heel benieuwd naar jouw antwoorden op de vragen van @JanD. Heeft één van deze tips jouw verbinding verbeterd?

Reputatie 7
Badge +10

@Hidde van Wijk Ik heb niets meer van je gehoord dus ga ik ervan uit dat je het via een andere weg hebt opgelost. Anders hoor ik het graag!

Reageer