Vraag

Internet valt weg tijdens streamen naar YouTube/Twitch

  • 13 February 2023
  • 16 reacties
  • 185 keer bekeken

Als ik stream naar YouTube of Twitch - valt af en toe mijn internet weg.
YouTube 12500kbps en Twitch 6000kbps
Erg vervelend!

Al merdere keren mijn router getest/gereset via de site.
Aaantal weken geleden ookal gebeld met de klantenservice.

Maar het probleem blijft zich voordoen.

 

PC is aangesloten met een Internet kabel. 

Ik heb de box12


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

16 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Heeft u glasvezel? 

Heeft u glasvezel? 

Yep

 

1GB up&down

 

Reputatie 7
Badge +13

Goedemorgen 1 Gbit up and down zou normaal gesproken meer dan voldoende moeten zijn dan inderdaad. Dit zijn dus issues die zijn ontstaan na het plaatsen van een Box 12 of heeft het eerder wel goed gefunctioneerd in de huidige opstellingen. Er zit tussen de Box 12 en PC geen andere apparatuur, bijvoorbeeld een switch of iets dergelijks?

Sinds oktober 2022 doet zich het probleem zich vaker voor - daarvoor eindelijk nooit problemen gehad.

De pc zit rechtstreeks in de box 12 - niets er tussen.

Als het probleem zich voordoet heb ik op alle apparaten geen internet meer (inclusief wifi)

Reputatie 7
Badge +24

De KPN Box al eens opnieuw opgestart? Het glasvezelkastje al eens een paar minuten stroomloos gehad? Bij een speedtest haalt u wel de juiste snelheid ongeveer? Zowel up als down?

Ik denk dat ik de Box 12 nu inmiddels al een 100 keer opnieuw heb opgestart. (als het niet vaker is)

Glasvezelkasttje nu 2 keer opnieuw opgestart - morgen ga ik eht weer proberen, dus hopelijk werkt dat.

Speedtest werkt alles prima.

Reputatie 7
Badge +12

Welk glasvezel kastje heb je? En heb je hem al eens twee minuten stroomloos gemaakt? 

Reputatie 7
Badge +13

Ja ik zou het glasvezelmodem ook even resetten Bouke-Jan. Ik hoor graag wat je bevindingen zijn. 

Oke oke oke… Alles nog eens geprobeert - maar het blijft… nu ook als ik neit stream en als ik in een discord call zit.

Glasvezel kastje gereset… andere router getest… compleet andere pc geprobeerd. 
Niets NADA werkt.
 

Graag een oplossing van KPN anders moet ik maar weer terug naar Vodafone...

Reputatie 7
Badge +13

Wat vervelend Bouke-Jan, je moet op je verbinding kunnen vertrouwen. Ik zou je dan willen adviseren om op het moment dat de storing optreedt te bellen met 0800-0402, dan meten mijn collega's gelijk de verbinding voor je door en kan er een storingsmelding worden aangemaakt.

Ook op zondag avond ron een uur of 11?

Ook op zondag avond ron een uur of 11?

Hallo @Bouke-Jan voor storingen waarbij je dus geen diensten hebt is KPN 24/7 bereikbaar.

 

Ik heb het heel misschien opgelost - en misschien dat een technicus het kan bevestigen of het waar is wat mijn bevindingen zijn.

Ik heb ProTools (muziek programma) en die heeft Bonjour Service geinstalleerd - en in windows event viewer zag ik veel errors. Iets met mDNS wat dingen in de war schopte… 
Dat heb ik nu gedeinstalleerd - hopelijk is dat de oplossing.

Kan mDNS een heel netwerk plat leggen?

Ik zal het verder in de gaten houden.

Reputatie 7
Badge +13

@Bouke-Jan Dat is moeilijk in te schatten maar als dit programma buiten proportioneel veel calls naar een DNS-server doet kan dit een vertragend effect hebben, maar dat is dan inderdaad even een kwestie van testen. Ik ben benieuwd naar je bevindingen! 

Oke! Laatst is er een monteur langs geweest - kastje aan de muur vervangen.
In de wijkkast gekeken! Alles… 
Vorige week neits aan de hand maar vandaag weer 2 keer gedisconnect.

Ik heb van alle geprobeerd - diverse netwerk drivers, usb dongle naar ethernet,computer A alleen aangesloten (en B niet)… en andersom om… streamen naar Twitch of naar YouTube maakt ook niets uit.

Orginele router of PFsense zelf bouw router maar ook geen verschil.

Alle kabels vervangen.

De tijd dat ik bij Ziggo zat nergens last van - nooit dissconnects etc.

DUS nu is de vraag kan ik mijn contract latyen ontbinden en overstappen naar Ziggo?

Reputatie 7
Badge +13

Dat durf ik zo niet te zeggen alleen bij hoge uitzondering worden contacten eerder ontbonden op indicatie. Dat zou ik dan even overleggen met de afdeling Contracten en Opzeggingen op 0800-0402.