Beantwoord

internet valt zonder reden weg

  • 1 October 2020
  • 17 reacties
  • 175 keer bekeken

Reputatie 1

tsja, de titel zegt het al. mn experiabox v10 verliest gewoon compleet zn internet signaal, en alles in huis stopt ermee. een reset werkt niet, rood lampje van het internet brand. pas als ik de stekker er voor een minuut uithaal start ie weer op en werkt het weer. nu al voor de 2e x dit uur deze truuk uit moeten halen. het modem blijft dus wel gewoon aan, dus de adapter is het niet.

 

het wifinetwerk naar de modem is er dus nog wel, maar de volgende stap, de verbinding met internet is er dus niet meer, zowel met draad als wifi.

wat moet ik hier nou mee, en wat doe ik er aan?

icon

Beste antwoord door Jan van KPN 28 October 2020, 11:54

Bekijk origineel

17 reacties

Reputatie 7
Badge +12

Goedenavond @01718 en welkom hier op het KPN forum :)

 

Leuk dat je ons via deze weg hebt weten te vinden en goed dat je je probleem kenbaar maakt! Ik kijk graag richting een oplossing want ik kan me voorstellen dat dit geen doen is. Daarom wil ik graag eens beginnen met het doormeten van je verbinding. Zou je daarom voor mij je forumprofiel in willen vullen en een seintje kunnen geven zodra je dit hebt gedaan? Dan kan ik meteen je klantdossier erbij pakken om vanuit daar verder te kijken!

Reputatie 1

@JanZ_ 

 

profiel is ingevuld.

probleem heeft zich een dag later nog 2 keer voorgedaan, nu al 2 dagen weer geen last. Zover ik kon nagaan waren er geen werkzaamheden of storingen in de regio.

bedankt alvast voor de assistentie.

Reputatie 7
Badge +12

Bedankt voor het aanvullen van je forumprofiel @01718 :) 

 

Ik ben meteen wat metingen uit gaan voeren en de verbinding ziet er op dit moment goed uit; er komt voldoende snelheid binnen en de lijn is stabiel. Omdat mijn systeem geen verbrekingen of iets dergelijks ziet, kan ik eigenlijk geen actie ondernemen op dit moment. Mocht het probleem onverhoopt terugkeren, laat het me dan vooral weten. Bellen is in deze situatie ook aan te raden (0800 0402 en spreek dan in dat je graag wil worden doorverbonden met een medewerker). Niet om het af te schuiven maar omdat je dan direct contact hebt. Mijn collega's van de helpdesk kunnen je verbinding dan eens door gaan meten op het moment dat het probleem zich weer voordoet. Je mag het uiteraard ook via deze weg doen alleen kan het even duren voordat wij reageren. De kans is aanwezig dat ik op dat moment weer geen gekkigheden te zien krijg en dat belemmert me om dan verdere stappen te ondernemen.

Reputatie 1

zal wel weinig helpen, maar 10.10.2020 om 00.03, dus de nacht van vrijdag op zaterdag viel wederom de verbinding zonder reden compleet weg. modem opnieuw gestart en nu lijkt het weer te werken. ook zitten we hier nog steeds te wachten totdat we overgaan op glasvezel, de aansluiting zit er al, maar ivm corona is alles toen stop gezet.

 

Reputatie 7
Badge +12

Bedankt voor je terugkoppeling @01718. Ik ben net nogmaals je verbinding door gaan meten en krijg nu wel te zien dat er een probleem is. Dit is een probleem dat ik op afstand niet voor je op kan lossen en daarom heb ik meteen een monteur voor je ingepland op 12 oktober tussen 15.00 & 17.00. Mocht dit niet schikken, dan wil ik je vragen te bellen met het gratis nummer 0800 0402 en spreek dan in dat je graag wil worden doorverbonden met een medewerker. Dan kunnen we, indien nodig, de afspraak meteen voor je herplannen!

Reputatie 1

thanks voor de actie, afspraak tijd is ok.

Reputatie 7
Badge +12

Top, fijn om te lezen @01718 :) Laat je me volgende week weten of de monteur de problemen bij jou heeft weten te verhelpen?

Reputatie 7
Badge +12

Goedemorgen @01718 , heeft de monteur je problemen weten te te verhelpen?

Reputatie 1

Goedemiddag, de afspraak was uiteindelijk verzet naar vanochtend. helaas is er niks gebeurd.

Monteur heeft de lijn doorgemeten, en heeft geen probleem gezien, nergens niet. 

Hij had een vage oplossing om de 2.4 van de 5 ghz band te scheiden omdat ze anders door elkaar heen liepen, of door elkaar gehaald werden? Exact wist hij het niet te vertellen, maar dit zou het probleem wat er niet was dan toch op moeten lossen.  Ik heb maar even gegoogled op deze oplossing, en vond 2 oplossingen/ opmerkingen, bandsteering aanzetten, dit stond nog uit in mn modem, en de optie om de IPv6 switch uit te zette, geen idee wat het is, maar het zou problemen veroorzaken met dit modem.

 

Nu eens even aankijken of er iets wat geholpen heeft, anders toch maar weer KPN contacten en een oplossing eisen. En mocht dat allemaal niet baten, de oude Ziggo-aansluitingen liggen er ook nog :) Maar das wellicht een beetje voorbarig. 

Reputatie 7
Badge +12

Bedankt voor de toelichting @01718 :)

 

Je hebt een Experia Box die 2 verschillende Wi-Fi signalen uitzendt; 1 via 2,4 GHz en 1 via 5 GHz. In de regel is het het beste om beide netwerken een eigen naam te geven zodat je eigen apparatuur hier rekening mee kan houden. Niet alle apparaten zijn even 'slim' en sommige hebben moeite om onderscheid te maken tussen deze 2 verschillende Wi-Fi signalen. Kwaad kan het sowieso niet om dit eens aan te passen. Wat is op dit moment de stand van zaken? Ervaar je nog altijd problemen of lijkt het nu stabiel te zijn?

Reputatie 1

ik wil best een eind meegaan in het scheidden van die 2 banden, maar dat kan er niet voor zorgen dat het gehele onbedrade netwerk in de woning voor meerdere minuten wegvalt? dat kan toch niet resulteren in een netwerk welke alleen nog maar tot leven komt nadat alles is herstart met de stekker uit het stopcontact.

 

Wat ik concreet geprobeerd heb staat in mijn vorige post. bandsteering en die ip6 uit gezet. tot nu toe lijkt het goed te gaan.  we gaan het zien wat er gaat gebeuren.

 

Reputatie 7
Badge +12

Wanneer is dat voor het laatst gebeurd, dat je hele verbinding voor een paar minuten weg is gevallen? Mocht dat onverhoopt weer gebeuren, wil je dan eens kijken hoe de lampjes op de Experia Box op dat moment branden? In ieder geval fijn om te lezen dat het nu goed lijkt te gaan!

Reputatie 7
Badge +12

Goedemorgen @01718 , heb je de afgelopen dagen nog problemen ervaren of gaat het nu nog steeds goed?

Reputatie 1

Nee, het lijkt voor nu goed te gaan, wat nu exact de oplossing is geweest weet ik niet. Wellicht kunt u mij nog wat vertellen over de bandsteering en die ip6 uit zetten. dit heb ik gedaan aan de hand van vergelijkbare gevallen hier op het forum.

Reputatie 7
Badge +12

Dat is in ieder geval positief @01718 :) 

 

Wat betreft de bandsteering; Bandsteering zorgt er voor dat er een gelijkmatige belasting is van het draadloze netwerk waardoor alle draadloze netwerkapparaten in het thuisnetwerk een snelle en stabiele verbinding hebben. Normaal gesproken bepalen apparaten die geschikt zijn voor beide frequenties (2,4 en 5 Ghz) zelf met welke frequentie zij een verbinding tot stand brengen. Door band steering kan de Experia Box voor elk apparaat herkennen welke frequentie het meest geschikt is en het apparaat daar automatisch naar laten overschakelen.

Reputatie 7
Badge +12

Hoi @01718 , ik heb niks meer van je gehoord en ga dit topic daarom sluiten. Mocht je ons in de toekomst nog eens nodig hebben dan horen we dat natuurlijk graag!

Reputatie 1

Het lijkt goed te gaan, ik heb geen problemen meer ervaren, bedankt voor de hulp, dit topic kan wat mij betreft gesloten worden, mocht ik weer problemen ervaren meld ik mij weer!

Reageer