Vraag

Internet verhoogd naar 100mb. Volgens speedtest. Net heb ik nog steeds 50mb. En downloaden/stream en is er nog slechter op geworden.

  • 6 January 2021
  • 10 reacties
  • 111 keer bekeken

Hoi, 

Wou graag wat meer Juice met Inmiddels  al die apparaten in huis.  Internet verhoogt naar 100mb via kpn app. Mailtje gehad dat het klaar was. Sindsdien is het downloaden/streamen er niet beter op geworden maar eerder slechter en het laden van YouTube video's hapert meer als voorheen.

De box v9 aan uit gedaan....... Gereset; waardoor alle apparaten opnieuw moest aansluiten. Etc etc

 

Heb niet veel verstand van maar test gedaan via speedtest. Net.... Deze geeft ook nog steeds 50mb aan. 

Zelfs nooit downloadsnelheden bereikt van boven 6mb

 

Iemand een idee?? 


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

10 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Is die snelheid gemeten op een bekabeld aangesloten pc of laptop? 

Wifi

Laptop 

Reputatie 7
Badge +24

Meet het dan eerst eens bekabeld. Dan weet je wat. Nu weet je niks.

Ik snap het niet helemaal overigens. U geeft aan dat u bij een speedtest 50 mbit haalt? Waar is die 6 mbit dan van?

50mb is via site speedtest. Net en die 6 mb via download manager

Reputatie 7
Badge +24

50mb is via site speedtest. Net en die 6 mb via download manager

Ok. Die downloadmanager geeft de snelheid weer in mbytes per seconden. De speedtest in mbits per seconden. 1 mbyte is 8 mbit. Dus 6 mbyte x 8 is 48 mbit. Komt aardig overeen met die 50 mbit van de speedtest.

En ik heb 100 mb aangevraagd.

 

Reputatie 7
Badge +24

En ik heb 100 mb aangevraagd.

Heeft u glasvezel of een DSL verbinding? Indien DSL, wat is de snelheid op uw adres volgens deze site? https://xs4all-fpi-info.fourstack.nl

@Rhman . Welkom op het forum.

Het is verstandig om eerst even via een kabel te testen. Op die manier kun je met zekerheid zeggen of er te weinig signaal binnenkomt en kan ik actie ondernemen.

Heb jij die mogelijkheid?

Iedereen bedankt voor de hulp. Maar ik stap volgende periode weer terug naar mijn oude snelheid. Geen zin om te lang gaan troubleshooten. Bedankt voor het meedenken