Beantwoord

Internet werkt niet vanwege upgrade 50>100 Mbit/s

  • 10 December 2020
  • 9 reacties
  • 81 keer bekeken

Hallo mensen van KPN, 

Ik krijg mijn glasvezelinternet niet meer aan de praat. Sinds vandaag is mijn abonnement aangepast van 50 naar 100 Mbit/s. Vanochtend ineens werkt internet niet meer. Ik heb de volgende zaken geprobeerd:

  1. Glasvezel apparaat stroom verwijderd en opnieuw aangesloten
  2. Experiabox urenlang uitgezet en opnieuw opgestart
  3. Experiabox gereset

Ik heb tevens het storingsprogramma via jullie site doorlopen. Deze raadde mij aan contact op te nemen met de helpdesk, maar daar wordt ik vanwege de drukte niet verbonden.

Ik las op het forum dat andere mensen ditzelfde melden vanwege het omzetten van hun abonnement van 50mb/s naar 100mb/s. Hoe los ik dit nu op??

Alvast bedankt, 

Guus Eilander

icon

Beste antwoord door GuusE 12 December 2020, 08:45

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

9 reacties

Reputatie 7
Badge +17

Welkom hier @GuusE! Fijn dat je ons gevonden hebt. Het is gek dat je internet ineens niet meer werkt. 
Betreft dit alleen de wifi of werkt bekabeld internet ook niet meer? 

Ik moet waarschijnlijk even met je meekijken. Kun je je gegevens invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd?

Hoi Lisa. 
 

Ik heb de gegevens toegevoegd aan mijn profiel. Het abonnement staat op naam van mijn vrouw. 
 

Ik kreeg vanochtend een sms met de melding dat ons abonnement was gewijzigd (van 50 naar 100mbit) en sindsdien maakt de modem geen verbinding meer; het internetlampje blijft rood branden en het servicelampje brandt oranje. Ook een harde reset werkt niet. 
 

Na lang wachten heb ik inmiddels wel contact gehad met de helpdesk; de verbinding schijnt goed te zijn alleen alleen geeft de modem het internet niet vrij (of zoiets). Zaterdag komt er een monteur langs. 
 

Wordt vervolgt dus. 

@GuusE

Heb je het ook geprobeerd met een paperclip

Een reset te geven (harde reset) 

Paar seconden een paperclip in het reset gaatje van de experiabox

Dat wil ook wel eens werken 

@GuusE

Heb je het ook geprobeerd met een paperclip

Een reset te geven (harde reset) 

Paar seconden een paperclip in het reset gaatje van de experiabox

Dat wil ook wel eens werken 

Uiteraard, een keer of 5 inmiddels. Helpt niks. Servicelampje van de modem schiet elke keer in de oranje stand en gaat dan niet meer uit. 

Reputatie 7
Badge +16

Jammer dat deze reset niet geholpen heeft! Ik lees dat je alles al gedaan hebt, wat je vanuit jouw kant zou kunnen doen. Het is nu dan aan de monteur, die morgenochtend langs komt. Geef je een update nadat de monteur langs geweest is? 

Jammer dat deze reset niet geholpen heeft! Ik lees dat je alles al gedaan hebt, wat je vanuit jouw kant zou kunnen doen. Het is nu dan aan de monteur, die morgenochtend langs komt. Geef je een update nadat de monteur langs geweest is? 


Zal ik doen!

In de tussentijd heb ik even in mijnKPN gekeken naar mijn abonnement. Daar staat nog steeds de ‘oude’ met 50/5 mbit/sec.

Als ik dan op wijzigen klik, dan geeft de app de volgende melding: “Uw wijziging wordt verwerkt. Nieuwe wijzigingen zijn tijdelijk niet mogelijk”.

Alsof de wijziging nog helemaal niet actief is?

 

De monteur is geweest: het werkt weer!

De oplossing was: het resetknopje + de herstelknop tegelijk indrukken (waarom weet de helpdesk dat niet?).

De modem is nu volledig opnieuw met de juiste software geïnitialiseerd. Volgens de monteur was de modem blijven hangen tussen de spreekwoordelijke wal-en-schip. Wij komen van Telfort en dan heeft de modem nog de verkeerde instellingen, wat pas aan het licht komt bij een abonnementswijziging.

Ik hoop dat iedereen hier iets van geleerd heeft! De kids zijn in ieder geval weer blij.

Wij komen van Telfort en dan heeft de modem nog de verkeerde instellingen, wat pas aan het licht komt bij een abonnementswijziging.

Hallo @GuusE , TFT is slechts administratief omgezet naar KPN, technisch is er nog niets gewijzigd, dat gebeurt pas in 2021.

Als jij bewust bent overgestapt naar KPN krijg je meestal een ander modem of, inderdaad,  een software update naar de KPN-techniek van het modem.

Dus zolang je nog gewoon TFT-klant was gebleven was er ook met de instellingen van het modem niets aan de hand.

 

Reputatie 7
Badge +30

Goed om dit te horen, @GuusE! Deze vorm van resetten noemen we ook wel een monteursreset. Deze is in principe bekend, maar het kan zijn dat je mensen getroffen hebt die hem niet kennen. In de meeste gevallen is deze ook niet nodig en werkt een reguliere reset prima. Alleen, omdat jij van Telfort komt moeten er bij een snelheidswijziging net wat meer instellingen aangepast worden onder water dan als je al bij KPN had gezeten. In zo'n geval kan het dan zijn dat er wel een monteursreset nodig is.